30-09-2012 zondag

30 september 2012 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen al op tijd gaan ontbijten, half 8 zaten we in het eetzaaltje. T was niet zo groot en de mensen liepen te krioelen langs ons tafeltje....irritant is dat, zeker als er dan zo'n domme franse muts dr beker met warm water laat vallen en dat de spetters op mij komen...AUW!!

Na t eten hebben we de auto uit de garage gehaald en zijn we aan de rit begonnen naar LA downtown waar de hop on hop off busrit begon. Via internet wisten we dat je bij een parking  je auto kon parkeren voor $ 10,00 dollar (hele dag), echt een koopje vonden wij. Na een half uurtje waren we er, parking was ook gevonden door de miep en we kwamen uit bij de Walk of Fame, mooi gelijk op de foto met een ster op de grond, waar de namen van beroemdheden opstonden. Paar meter verder was het Grauman's Chinese Theater (een filmhuis in Hollywood) hier lagen tegels met hand en voetafdrukken van beroemdheden, het was bloedheet, we smoorden gewoon weg in de zon en probeerde wat schaduw te zoeken, t krioelde ook van de mensen. Nadat we wat rondgelopen hadden zijn we een ticket voor de hop on hop off bus gaan kopen ($ 40,00 pp). Je had 4 gekleurde routes wij hebben de rode en de gele gedaan. De rode ging door Beverly Hills, Rodeo drive, Sunset Boulevard etc...de gele ging naar de St. Monica pier (aan t strand). We zijn als eerste bij stop 7 van de bus gegaan, nadat we al vele mooie dingen hadden gezien onderweg zoals het beroemde "Beverly Hills" bord, de wegen met de palmbomen, bekende filmstudios van o.a. MGM, NBC, FOX, beroemde hotels en restaurants waar beroemdheden komen die hier in de regio wonen zoals Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Robin Williams en nog vele anderen. Ook waren we net voor de stop langs het Beverly Hilton hotel gekomen waar eerder dit jaar Witney Houston is overleden. Verder vele bekende plaatsen waar beroemde scenes zijn opgenomen, zoals de City Hall waar Beverly Hills cop met Eddy Murphy een groot gedeelte is opgenomen, het hotel waar Die Hard is opgenomen en nog veel meer, echt overweldigend. Bij deze eerste stop, viel Arjan direct weer met zijn neus in de boter, de brandweerkazerne van Beverly Hills en wat voor brandweerkazerne !!!!! Groot, mooi en veel grote wagens. Diana (verlegen als ze is hahaha' stapte natuurlijk direct de kazerne in en ging daar vertellen dat haar vriend een hele goede `fireman` was in Holland. Dit wisten ze wel te waarderen daar en dus volgde een rondleiding door de kazerne, fotoshoots en uiteraard weer een shirt gescoord. Arjan smilde van oor tot oor en zijn dag kon al niet meer stuk, terwijl we pas begonnen waren. Op de hoek van de straat, was vervolgens een gedenkteken ter nagedachtenis aan 9-11 en tevens was hier een een stuk verwrongen staal afkomstig van één van de twin-towers bijgeplaatst, wat het extra indrukwekkend maakte. Hierna eerst naar een pompstation gelopen om wat te drinken te scoren want het was bloedverziekend heet. Nadat we dit al lopend opgedronken hadden, gingen we naar Rodeo Drive, onderweg hebben Diana en John nog gepint want ja we zouden eens een tas of schoenen willen kopen bij Prada!!! Arjan en ik stonden buiten te wachten tot er een auto voor t stoplicht verscheen waarin een vrouw achter t stuur zat die verrekt veel op Julia Roberts leek, dus ik alias ``Joop van Tellingen`` met de camera in de aanslag en toen ze dr hoofd draaide, KNIP!! maar later bij t inzoomen van de foto weten we niet zeker of Julia tegenwoordig ook zulke dikke opgespoten lippen heeft, nadat D en J zich ook weer bij ons gevoegd hadden konden we verder gaan. Aangekomen bij de duurste winkelstraat ter wereld, waar Diana gek werd van enthousiasme. Waar moest ze beginnen Prada, Gucci, Dior, Louis Vuitton, Hugo Boss, Versace het was er allemaal en de ene zaak was nog mooier (en duurder) dan de andere !!!! Bij Prada zijn we binnen gaan kijken, een duffe portemonnee kostte 500 dollar!!! een paar schoenen 1000 dollar, we hebben ff rondgekeken en zijn weer verder gegaan. Het was gelukkig niet zo druk met mensen maar er reden aardig wat dure sportwagens door deze straat!!!. Jammergenoeg hebben we geen celebreties gespot op die Julia na dan (heb net op google foto's vergeleken maar ze lijkt er toch verrekte veel op).

Weer terug naar halte 7 gelopen en hier op de bus voor de gele route naar de St Monica Pier. Dit zag er leuk uit en het was druk, zondag he!. We hebben met onze voetjes in de oceaan gestaan, t water was aardig koud. Eenmaal weer op de pier nog wat rondgelopen, wat kaarten gekocht en een meeuw scheet nog op Arjans hand. BAH!! Nog geluisterd naar een grietje wat stond te zingen, maar de hoge noten niet haalde, kon je dr cd kopen voor $10,00.......en Diana heeft nog een hoed a la Madonna gekocht. T was ondertussen al half 4 en we kregen honger, bij een fastfood tentje neergestreken een groot glas cola op en een  frietje mayo, daarna weer terug gegaan voor de bus, die stond er al en john liep voorop, wij 3en gingen niet zo snel, maar de bus wilde net wegrijden toen John op t raampje tikte en de bus nog stopte zodat we meekonden...gelukkig anders hadden we weer een half uur moeten wachten. We zijn weer boven gaan zitten, wel warm in de zon maar je ziet veel meer dan beneden. Bij halte 63 zijn we uitgestapt, de buschauffeur deed de deur al dicht terwijl Diana net uitstapte dus die zat vast tussen de deur, chauffeur zn eigen gelijk verontschuldigen, we hadden m ook net zo goed kunnen aanklagen!!!! ZOJA!!, maar goed hier gingen we op zoek naar de begraafplaats waar t graf van Marilyn Monroe zou zijn, nou dat was ff zoeken en achteraf zo dichtbij de halte van de bus. Verschillende keren gevraag en uiteindelijk dan toch na een flinke omweg gevonden. Wij hadden een mooi graf verwacht maar het was een steen tegen de muur, dus we denken dat ze gecremeerd is. Fotootje gemaakt en weer snel terug naar de bus, deze was er na 5 minuten al. Bij halte 7 zijn we weer overgestapt op de rode route...het begon al te schemeren, maar dat had ook wel iets nu zag je mooi de neonverlichting. Bij de Walk of Fame zijn we uitgestapt en hebben we nog wat rondgelopen we zijn nog een winkel ingeweest waar alles $ 5,00 was als je een blauw boodschappenmandje had dus nog 2 tshirts en een zonnebril gekocht Bij madame Tussaud nog op de foto met Marilyn Monroe en Shrek en uiteindelijk besloten hier te gaan eten. We kwamen dezelfde pizzatent van gisteren tegen en omdat dat goed smaakte en de prijzen hetzelfde waren zijn we daar gaan eten. Diana en ik hadden een salade, Arjan een kaaspizza en John spaghetti. Nog een toetje en lekker de buik weer volgegeten.

Rond half 10 zijn we, na een zoektocht in de parkeergarage waar de auto ook al weer stond, vertrokken richting hotel. Iedereen was bekaf en we zijn naar onze kamers gegaan. Morgen weer een lange dag want dan staat Universal Studios op de planning!!

Weltrusten allemaal!!! nog steeds raar dat t bij jullie nu al weer 9.44 uur in de ochtend is

1. Pa/ma gijsbers:
    1 oktober 2012
    arjan goed he van Ajax maar van Capelle niet , verloren met 7-4 leuk jullie verslag iedere keer
    we beleven het helemaal mee !!
    dit is nog een probeerseltje kijken of we doorkomen
    Pa zit achter de laptop
    groeten Pa Maxxxxxxxxx
  2. Pa/ma gijsbers:
    1 oktober 2012
    de zon schijnt goed hier groete uit drunen!!!!!!!!!!
  3. Marij van Ierland:
    Hallo allemaal,
    Wat een leuke verhalen en dat wordt morgen genieten in Universal Studios heel veel plezier.

Groetjes, Marij en Toon
  4. Manon Konings:
    hey john en mirjam!
    ik (Maaike) las dat jullie bij 'Sunset Boulevard' geweest zijn!
    In die straat staat een groot gebouw met 'hollywood arts' erop ! Daar wordt victorious opgenomen dus victoria justice komt daar heel vaak ! Als jullie een bord zien met de film 'FunSize' willen jullie dan een foto maken?, want dat is namelijk een film van victoria justice. (die komt nog in de bios). En ik hoop dat jullie Ariana Grande, Victoria Justice of Elisabeth Gillies zien. Daar ben ik fan van (:
    Echt vet dat jullie LA hebben gezien. Dat zou ik ook heel graag willen.
    (Ook andere namen waar ik fan van zijn : Miranda Cosgrove, Jennette Mccurdy. Die zijn van de tv show 'Icarly'.
    Nog veel plezier bij de 'Universal Studios' en de rest. !

groetjes, Maaike.
  5. John en Mirjam:
    2 oktober 2012
    Hoi Maaike,

Zoals je hebt gelezen zijn we er al geweest en komen we hier helaas niet meer, dus gericht een foto hier van maken lukt niet meer. Wel hebben we ongeveer alleen van deze dag enkele honderden foto's genomen waaronder ook van billboards en bekende filmlocaties. we zullen dit als we terug zijn wel eens goed bekijken en mocht hier wat tussen zitten dan komt dit uiteraard je kant op.
    Wel hebben we een foto van Julia Roberts (zijn er eigenlijk wel van overtuigd dat ze het is !!!), maar ja dat zegt jou waarschijnlijk weer niet zoveel.
    LA is echt fantastisch mooie stad en zeker Beverly Hills en Hollywood, dus dat moet je later zeker maar eens gaan bezoeken.
    Zodra we thuis zijn en foto's allemaal gecheckt, hoor je van ons.

Groetjes Mirjam en John
  6. Arjan & Diana:
    2 oktober 2012
    Hey paps en mams Drunen,

Jullie berichtjes komen goed aan hoor onder het verslag.
    Ik had een mooi taske gezien mama Diny, van Prada koste maar 1700 dollar pfffff toch maar laten staan ;-).
    Liefs van ons en natuurlijk ook voor paps en mams Treffers, Fam. En friends xxx