Mallorca 6 juni 2014

6 juni 2014 - Ariany, Spanje

Zo weer een nieuwe dag en wel onze trouwdag!!!

Bij t ontbijt zagen we nieuwe gezichten allemaal amerikanen, morgen is er hier een feestje en zij komen daarvoor en verblijven in t hotel. Gesprekstof genoeg want ze beginnen gewoon te praten. Op een gegeven moment zat John zn meloen te snijden toen kwam er een man naar ons toe en die zei, meloen eet je met je handen jij snijdt m alsof t een steak is haha...Ach jah.... hij moest er zelf mee lachen.

We hebben voor de laatste keer de auto gepakt om wat te bekijken, omdat johnny een beetje verbrand was gisteren leek t ons beter niet in de zon te gaan liggen vandaag. We zijn als eerste naar een glasblazerij "Ca'n Gordiola" geweest, super hoe dit in zn werk gaat, maar wat een hitte hangt daarbinnen. De entree was gratis overigens. We hebben ff staan kijken hoe ze een vaasje maakte met handvat en tuitje bovenop. Daarna het museum ingelopen hier waren voorwerpen te zien die de familie Gordiola generaties lang heeft verzameld. voornamelijk glaswerk uit verschillende landen.

Daarna hebben we 3 kloosters gezien bij Algaida, die op 1 weg naar boven lagen. Niet echt spectaculair, de eerste lag verscholen onder een steile klif, daarna nog 1 en de laatste de lag bovenop de berg, met een super uitzicht je kon het eiland zowat rondom zien. Hier wat gedronken nog en daarna de route weer slingerend naar beneden.

Christina had gezegd dat het plaatsje Ses Salinas wel leuk was, wij die route genomen, maar we vonden er niet  veel aan eigenlijk, er zouden ook zoutmeren moeten zijn maar die hebben we niet gezien.

We besloten toen maar richting hotel te gaan en kwamen onderweg een botanische cactustuin tegen dus hier aanbeland en rondgelopen, het was bloedheet hier zeg, liepen weg te smoren.....af en toe in de schaduw schuilen voor de zon. Was wel heel mooi met heel veel verschillende cactussen en palmbomen.

We zijn nog wel naar de vuurtoren gereden Cap de ses Salinas. Er stonden veel auto's maar we zagen geen mens, wel allemaal van die steenmannetjes aan de zee. Ff stukje gelopen en de mooie blauw zee bekeken.

Rond half 6 reden we er weg en besloten we maar gelijk wat te eten in Petra, was nog wel een half uurtje rijden. Toen In Petra rondeglopen waar we zuden eten, maar de meeste gingen pas om 7 uur open en 1 om half 7 en die hebben we toen maar genomen.

Nu zijn we weer in het hotel, ff dit getypt en de avond verder rustig doorbrengen, morgenavond gaan we weer naar huis.