Italië donderdag 7 september 2017

7 september 2017 - Verona, Italië

Laatste dag, wat zullen we eens gaan doen. Na wat gebrainstorm besloten om naar Parco Giardino Sigurtà te gaan in Vilaggio sul Mincio. Dit ligt tussen Peschiera en Verona in. Dus op naar de zuidoever van het Gardameer. Het zou vandaag niet zulk mooi weer worden, maar de zon scheen en de temperatuur liep al snel op maar 25,5 graden. Het was een 100 km rijden en dus namen we de tolweg (5,20 euro) zodat we er snel zouden zijn. Bij het park aangekomen, welke supermooie tuinen heeft, bleek dat je er niet meer met eigen auto door kon rijden en aangezien dit park zo groot is, hadden we weinig trek in de zon rond te struinen, dan zouden we maar een stukje kunnen zien. Ik ben hier al eens eerder geweest met pa en ma.

Dus hebben we besloten om het niet te doen en door te rijden naar de romantische stad Verona. Binnendoor route genomen, maar het landschap hier is lang niet zo mooi als waar wij zitten. Na een dik half uur waren we er... het centrum aangehouden en de auto geparkeerd in Cittadelle parkeergarage. Beter kon niet volgens ons, de hoek omlopen en we stonden in de oude stad. Eerst een mac opgezocht want we moesten naar de wc en hadden dorst gekregen... een temperatuurpaal gaf aan dat het  28 graden was.

Weer op pad liepen we zo de Piazza Bra op, een groot plein met indrukwekkende oude gebouwen, terrasjes en eettentjes en aan de noordkant het ongeveer 2000 jaar oude amfitheater. Het was hier heel druk je had een parkje en daar zat t vol met mensen en op het plein liepen er ook veel mensen, misschien was er een voorstelling in de arena.... dat weten we niet....het plein was ook afgesloten met betonnen blokken om aanslagen zoals in Barcelona en Londen tegen te gaan. Er stonden wat militairen met geweren en verdere bewapening te waken... deed een beetje griezelig aan, net alsof ze wat verwachten. Dus goed om ons heen kijkend verder gelopen door de straatjes tot we bij het huis kwamen waar Julia van Romeo gewoond heeft. Wat een drukte zeg....ooit 22 jaar geleden was hier niemand en nu, rijen dik met mensen die allemaal een shotje van het balkonnetje wilde maken. Je kon nu zelfs op t balkon staan, dus als een persoon eraf liep kwam de volgende er weer op.... dus goed timen met knippen vd foto. Net als t standbeeld van Julia, waarbij je d'r rechter borst moet aanraken dat geeft geluk in de liefde. Nou hier was helemaal geen foto van te maken, dus John moest van mij met dat beeld op de foto dan lukte het tenminste hahaha  en braaf als hij is deed hij dat natuurlijk.... hij ging er eerst naast staan ik zeg je moet wel met je hand die tiet aanraken haha.... staat er een man naast me die iets lachends tegen John zei en hem een Hi-five gaf... t zal wel, wij verstonden er niks van... de route weer vervolgd en zo kwamen we op het Piazza del Erbe, een oud marktplein waar vroeger het romeinse forum lag. Nu was er een markt en ook hier was het gezellig druk..mooie oude gebouwen oa. Palazzo Maffei, de Palazzo del Comune (met de Torre del Carceri) en het handelshuis Casa dei Mercanti.

John zag een ijstent en kreeg trek dus heeft ie een ijsje genomen. We zijn weer verder gelopen wat kerkjes in geweest tot we bij Castelvecchio aankwamen, een rode bakstenen burcht. Hier is een museum in gevestigd, aan de achterzijde had je een mooi uitzicht over de rivier de Aldige en de voetgangersbrug.

Wij zijn overgestoken en door de straatjes terug gelopen tot we weer bij de arena kwamen en vandaaruit naar de auto, we moesten weer een 100 km terug rijden en het was al weer een uur of 6.

Toen we dan eindelijk de drukke stad uit waren, werd het wel heel donker buiten, en het begint me toch te gieten niet normaal, we zagen niks meer en reden denk nog maar 30 km p/u zelfs de ruitenwissers konden het niet aan.... zo een stuk gereden en toen klaarde het op. Rond kwart over 7 zaten we te eten bij La Stube del Galletto. Heerlijk weer...

net ff alvast de spullen ingepakt en zo maar naar bed morgen een lange rijdag voor de boeg...

1. Arjan & Diana:
    Nogmaals hele goede terugreis. Zin om jullie te zien 😘😘
  2. Don:
    8 september 2017
    Een mooie vakantie om op terug te kijken! Goede reis terug en wel thuis.
  3. Carry Treffers:
    8 september 2017
    Dat was weer een mooie reis. Tot volgende week veel liefs Ma.