Italie zondag 3 september 2017

3 september 2017 - Madonna di Campiglio, Italië

Heerlijk geslapen, maar dat was niet zo moeilijk want het was een lange rijdag gisteren... toen John de rolluiken opende, piepte de zon al naar binnen, bueno, we hebben dus mooi weer....op ons gemak aangekleed en toen op naar de ontbijtzaal. Deze zat al aardig vol, er stond veel te eten.... allemaal lekker en je kreeg verse cappuccino, latte, espresso, wat je wilde, ook kon je een ei laten bakken, koken...en de rest van t eten stond allemaal uitgestald..... nog een smoothie apparaat en fruit en groentes wat je zelf kon blenden... dus ja waar te beginnen....gelukkig zijn we hier nog wat dagen.... nadat we vol zaten en zowat de laatste in de zaal waren, zijn we boven de spullen gaan pakken en gaan kijken bij het meertje wat voor het hotel ligt, grote hangmatten van waaruit je het meer goed kon zien. We hebben wat foto's gemaakt en zijn richting de auto gelopen....ff gekeken wat te gaan doen en besloten richting Madonna di Campiglio te rijden, hier moesten ook watervallen zijn..... het was maar een 65 km en we zouden er anderhalf uur over doen. De route was echt schitterend, maar nergens onderweg iets waar je kunt stoppen om dit moois vast te leggen... in het plaatsje Pinzolo Zijn we gestopt, daar zagen we een oud kerkje ( Chiesa di San Vigilio) met aan de buitenkant oude fresco's. Helaas was de deur dicht...Even wat rondgelopen en buiten had je nog een monument vd 1e en 2e wereldoorlog.

Weer op weg zagen we sneeuw op de bergtoppen liggen en eindelijk ook wat parkeerplaatsjes om te stoppen, nou hier ff wat shotjes gemaakt en toen door naar Madonna d C. Hier aangekomen zagen we nergens iets vd watervallen, hebben we wat gemist?? Ja ze lagen al eerder op de route, dus toch besloten om door te rijden en de route zo af te maken, staat hier ook allemaal zo goed aangegeven ... maar wat bleek de politie hield ons aan en zei dat we niet verder mochten want de weg was afgesloten, dus waren we genoodzaakt om dezelfde weg weer terug te nemen, een geluk want nu konden we toch naar de watervallen. Eerst ff wat gereden totdat we wat lager zaten en beter WiFi bereik hadden en toen snel op Google gekeken waar ze precies lagen, vlakbij het dorpje waar we eerder al gestopt waren. Goed op de borden gekeken en toch gevonden. Een mooi natuurpark Val Genova, waar de weg erg smal soms was en dat met een grote auto als de onze gaf dat wel eens wat moeilijkheden, ook omdat je de route per bus kon afleggen en die tegen kon komen....maar we hebben het overleefd en de mooie waterval ( Cascate di Nardis) hebben we ook gezien. Super mooi je kon over t hek klimmen en er zo heen lopen. Jammergenoeg ging de zon weer weg, zodat de foto's er wat donker uitzien. We hebben nog wat gedronken met een stuk gebak. Verder heb je op de route nog 4 of 5 watervallen, we wilde er nog 1 doen maar daar aangekomen stond er op een bordje dat het 200 m was, dus Oké een pad dat omhoog ging richting bos en daar stond weer een bord met daarop 500 m, ja daag dat pad ging ook over rotsblokken omhoog, denk laat maar...en John wilde ook niet dus zijn we teruggelopen naar de auto en richting huis gegaan, het was nog anderhalf uur rijden.

We hebben nog een gedeelte  Nederlands elftal op tv kunnen zien tegen Bulgarije, 3-1 gewonnen en daarna zijn we weer bij dezelfde tent gaan eten. Allebei hadden we hetzelfde, carpaccio, en daarna kebab en ik als toetje nog aardbeien met slagroom.

Bij t afrekenen kregen we nog een drankje en weer korting, nog ff en we eten voor niks hier.... jammer dat ze morgen vakantie hebben hahaha.

Nu uitdijen op de kamer en slapen, zijn allebei moe.

1. Carry Treffers:
    5 september 2017
    Zo dat was een mooie dag ik zie het al voor me tijdens het lezen, dat is beter dan de vriezer en koelkast schoonmaken, maar dat moet ook een keer gebeuren.
  2. Don:
    5 september 2017
    Carry poetsen en ik met een buurman naar het ziekenhuis in Nijmegen. Maar goed, alles op z'n tijd. Als ik dan nu, tijdens dit lezen terugdenk aan onze vakantie in Zuid Tirol, zou ik (bijna) weer zin krijgen om nog eens die kant op te gaan. Het is er vreselijk mooi. Ik wens jullie nog een aantal schitterende dagen toe.
  3. Mirjam:
    6 september 2017
    Hoop dat het niets ernstigs was met de buurman !!
    Wie weet wordt bijna nog wel eens helemaal en gaan we nog eens met zijn vieren die kant op hahaha
    Bedankt en dat gaat zeker lukken pa
  4. Arjan & Diana:
    6 september 2017
    Prachtige foto's weer van zo te zien een super mooie dag!! ❤️❤️