Tenerife 19 - 24 februari 2023

24 februari 2023 - Costa Adeje, Spanje

Zondag 19 februari 2023

Om 2 uur afgelopen nacht ging de wekker, we waren al klaar met alles verzamelen alleen nog aankleden en de koffer naar beneden sjouwen. Half 3 zaten we in de auto naar Don en Carry, zij stonden al te wachten. Koffer achterin en karren maar naar vliegveld Weeze in Duitsland waar we de rest vd familie zouden zien. We gaan naar Tenerife. Wij kwamen als eerste aan en hebben de auto op P1 gezet dit is voor de terminal en makkelijk voor Don dat hij niet ver hoeft te lopen. Wij waren er als eerste en Don en Carry hebben de koffer al bij de drop off afgegeven, ingecheckt waren we al. Daarna zijn John en ik in de rij gaan staan, die al aardig volstroomde. Diana en Arjan kwamen ook aan en zij volgde ons. Toen we aan de beurt waren was onze koffer te zwaar. Te zwaar? We mogen 40kg ( 2 x 20) meenemen en dit is 1 koffer van 25. Het moet in balans zijn zei ze en moeilijk dat ze deed, dat we 55 euro moesten bijbetalen, wat een Takkewijf zeg. Wij maar gedaan, vroeg er een Turkse jongen aan ons of we Nederlanders waren en of we voor hem ook niet konden betalen want hij had geen creditcard. Ja sorry maat dat gaat niet. Wij Astrid en Bart ingelicht maar die troffen dus iemand die totaal niet moeilijk deed met hun te zware koffer. Ook bij Robin deed een ander persoon niet moeilijk…aaarrggghhhh. Nou ja uiteindelijk gelukkig.

Toen door de douane, hier stond weer een rij want het is maar een klein vliegveld dus iedereen moet dezelfde kant op. Zonder gekke dingen erdoor gekomen en op naar de gate 8. We hadden wel zin in iets dus de mannen gingen koffie enzo halen,ondertussen moesten we al boarden en werd er omgeroepen dat de gate om 6 uur dichtging. De koffie was veel te heet, dus een halve bak weggegooid. In het vliegtuig was het bloedheet. We gingen mooi om half 7 de lucht in.  Toen we in de lucht zaten kwam een steward opnemen of we wat wilde eten, want dan kon dat warm gemaakt worden. Van eten hadden ze wel een pannini  en croissant ham kaas, maar er was geen water, geen frisdrank, alleen bier en wijn, ja zeg om 's morgens half 8 zeker hahaha…. Wat is Ryanair dan toch een lowbudget maatschappij zeg.

Hij had ook warme chocomel en thee, terwijl je al zat weg te braaien in de hitte. Toen het eten warm was en ze het gingen afgeven bij de mensen die wat besteld hadden ging weer van alles mis. Je kon ook alleen met creditcard betalen, wat raar is natuurlijk. Geen cash of bankpas. Tegen 10 uur Tenerife tijd, zijn we geland. Onze koffers waren het laatste vd band, iedereen was al weg. Op naar de huurauto, hier stond me toch een rij.  Carry, Diana , Sylvia, Sver en ik zijn ergens gaan zitten om wat te drinken we stikte vd dorst. Na lange tijd hadden we dan de sleutel van onze auto. Eindelijk zaten we op weg naar het hotel, iedereen behalve Robin en familie waren er al. Iedereen geholpen met inchecken. We hebben er gelijk voor iedere auto een parkeerkaart bij gedaan a 7 euro per dag per auto.

Wij hebben kamernr 550/1 en zitten in een geschakelde kamer met Bart en Astrid. 1 voordeur dan kom je in een piepklein halletje en daar zitten weer 2 deuren naar de kamer. Het ziet er netjes uit. We hebben de spullen neergezet en zijn naar beneden gegaan om eerst wat te eten en daarna het terrein te verkennen. Het was heel groot met tig zwembaden en ook veel mensen. De zon scheen in ieder geval en het was een graad of 20. We hebben nog wat cocktails gedronken en milkshakes en zijn toen naar de kamer gelopen wat best een geklim was omdat het vrij schuin afliep en we zo ook weer naar boven moesten, dus de kuitjes  werden aangepakt. Om 6 uur had Jeffry van de receptie voor ons gereserveerd bij de gril ( Atlantico) omdat alle andere restaurants al de komende 2 dagen vol zaten. En omdat we al zo lang op waren leek het ons beter om de vroege shift te nemen ipv 8 uur. Het eten was lekker. Daarna zijn we nog ff bij het animatieteam op het terras gaan zitten, sommige gingen al naar bed en wij zijn rond kwart over 8 naar de kamer gegaan. Iedereen was kaai kapot. Ff douchen en dan lekker t bed in.

Trusten…..

Maandag 20 februari:

Heerlijk geslapen en rond half 10 gaan ontbijten. De rest zat er al. Ze hadden zoveel te eten dat het moeilijk was een keuze te maken. Na het ontbijt zijn we nog rondgelopen en hebben we wat foto’s gemaakt en gefilmd. De jassen alvast in de auto gelegd, maar er ging maar 1 deur open dus straks moet John ff met Bart kijken wat het is. We hadden om half 12 in de lobby afgesproken want we gaan het monument bezichtigen bij La Laguna. De deur was zo verholpen we konden weer instappen. Eerst nog de tank volgegooid. Tegenover het tankstation zat een bloemenwinkel en daar hebben Diana en Carry een bosje laten maken. Diana had opdracht van Jolanda gehad. Het was wel een eindje rijden eer we er waren. Paar keer een afslag gemist, maar we zijn er gekomen. De weg omhoog was zo slecht de gaten zaten er in. Gelukkig was alles nog heel bij het monument al was het gebouw wat erbij stond helemaal vol met graffiti gespoten. We hebben er rond gelopen, foto’s gemaakt. daarna is ieder zijn eigen gang gegaan, wij zijn door het Anaga gebergte gereden, Astrid naar Santa Cruz en de rest ging terug naar het hotel. We wilde naar Taganana rijden waar dat mooie punt in zee was, maar omdat ik dacht dat het bij een andere plaats lag zijn we al tijd verloren door eerst een andere route te rijden. Helemaal naar Taganana zijn we niet gegaan, we hadden om 7 uur voor het eten afgesproken en dat gingen we anders niet meer redden. We zijn toen naar San Andreas gereden om zo weer via de zuid kust naar het hotel te gaan. We stonden bij Santa Cruz vast in de file, zeker wel half uur tot 3 kwartier lang. De ziekenwagen kwam nog langs ons heen en de straat was een eind verder afgezet en de linkerbaan moest bij de rechtse dus vandaar dat het zo lang duurde plus alle stoplichten nog. Eindelijk zaten we op de snelweg en konden we naar huis. We waren er 10 over 7, de rest zat al te wachten maar we hadden ze ff geappt. Toen op naar het restaurant. Er was weer genoeg te eten. Voor woensdag hadden ze nog geprobeerd om te reserveren in het Italiaanse restaurant, maar dat zat al vol. Dus gaan we morgen weer naar de gril en voor donderdag proberen we Dolce Vita. Na het eten zijn we buiten gaan zitten want er waren 2 jongens aan het zingen, allemaal Rolling Stones en Beatles liedjes, het klonk leuk. We konden ze niet goed zien. Om 10 uur stopte ze en toen was het karaoke. De 1 zong nog valser dan de andere. Sommige waren ondertussen al naar bed gegaan. Rond half 12 zijn we ook gegaan. Op de kamer nog een warme douche genomen en mijn verslag bijgewerkt. Morgen weer een nieuwe dag.

Dinsdag 21 februari

Wederom lekker geslapen. Iets over half 10 zaten we in de ontbijtzaal. Iedereen bleek op een ander plek te zitten en een paar waren er nog niet. Het smaakte weer goed.  Om half 12 een koffie drinken in de lobby en om 12 uur zouden we gaan rijden richting de Teide. Bart reed voorop, onderweg nog ff getankt. Het was hartstikke bewolkt toen we omhoog reden. Dikke wolken bleven hangen. Op een paar stop plaatsen zagen we gewoon niks. Maar hoe dichterbij de vulkaan hoe meer de zon doorkwam. Het was zo druk overal dat we bijna nergens konden parkeren en dus steeds moesten doorrijden. Op een gegeven moment kwamen we bij de afslag naar de kabelbaan en zagen we Astrid lopen. Dus wij die parkeerplaats beneden opgereden en vonden een plekje, Robin zat achter ons en kon zijn auto ook kwijt. Diana en Arjan waren we kwijtgeraakt en die waren al een stuk doorgereden. Wij zijn naar de overkant gelopen en hebben tussen de lava mooie foto”s gemaakt. Na een uurtje kwamen Arjan en Diana daar ook aan en zij zijn met de rest terug naar het hotel gereden en wij zijn nog doorgegaan richting het bezoekerscentrum. Daar zijn we omgedraaid en zijn we teruggereden. Bij restaurant Papilon hebben we een broodje op en wat gedronken. Carry heeft nog een grote thee mok voor Moniek gekocht. Bij de grote bekende rots konden we nu wel parkeren al was het nog druk. Snel wat foto’s gemaakt.  Onderweg naar huis kwam de bewolking weer al was het minder als vanmorgen. Rond half 7 waren we in het hotel en hebben we een koffie gedronken, Diana en Arjan en Bart en Astrid kwamen ook erbij zitten. Robin en Sylvia waren naar het winkelcentrum om te shoppen.

Om 8 uur hadden we bij restaurant Atlantico afgesproken, alle andere restaurants zitten al volgeboekt voor deze week. We hebben gegeten en daarna in de lobby nog een drankje gedaan.  We zijn niet te laat naar de kamer gegaan. Morgen op tijd ontbijten.

Woensdag 22 februari:

We hadden afgesproken om half 10 te verzamelen dus voor die tijd moest iedereen hebben ontbeten. Toen John en ik bij de ontbijtzaal aankwamen mochten we niet naar binnen en werden we doorgestuurd naar het grilrestaurant, waar ook ontbijt geserveerd werd. Best weer een stukje lopende beneden en dan terug omhoog. Maar we zaten op tijd in de lobby. Tegen kwart voor 10 zijn we dan met zijn allen richting Puerto de la Cruz gereden. We gaan naar het Loro Parque. De weg er naar toen was weer bochtjes maken en slingeren. De wolken hingen laag en ze gaven een graad of 17 aan. Onderweg waren we Diana en Arjan weer kwijt geraakt en die reden al voor ons en waren er ook eerder.  Het parkeren kostte 5 euro. We stonden in de ondergrondse parkeergarage op S2. Bij de ingang zagen we Arjan en Diana. John heeft kaartjes gekocht ( 588,00 euro). Het was een hartstikke leuk park, met diverse shows. Wij hebben de zeeleeuwenshow gezien en de papegaaienshow ( welke minder leuk was) We hebben tot kwart over 5 rondgelopen, dus de voetjes deden aardig zeer.

Vele foto’s gemaakt ook bij de ingang een foto met zijn allen, die kochten we richting de uitgang voor 6,50 euro en dat x 5.  In de auto zijn we Arjan gevolgd die een TomTom in z’n auto heeft en wij reden dezelfde route terug als toen we gingen. Om half 7 draaide we het terrein van ons Riu hotel op. Daarna snel een koffie gedaan en toen eten, want we hadden honger.  Er werd een tafel voor 15 man klaargemaakt. Toen we allemaal weer volgegeten zaten zijn we nog met het merendeel boven gaan zitten en hebben we nog wat gedronken. Om een uur of 10 ben ik naar de kamer gegaan. Ff lekker douchen en morgen fris weer op.

Donderdag 23 februari:

Na het ontbijt zijn wij met 4en richting Masca vertrokken. Astrid en Bart waren ook al weg richting Garachico. Arjan ging fietsen. Diana en de 3 kids bleven bij het hotel. En Robin ging naar het Siam Park. Dus ieder deed vandaag zijn eigen ding.

Toen we de bergen richting Masca in gingen was het aardig druk met auto’s op de stopplekken was geen plaats. De eerste 2 konden we wel stoppen en we zagen dat er verderop een auto met stukken stond. De bus die er langs moest stond vast dus hebben we ff gewacht tot die langs ons was gereden voordat we aan de afdaling begonnen. Bij de plek waar je wat kunt drinken en een mooi uitzicht hebt was het zo keidruk dat we doorgereden zijn. Ergens boven zagen we nog een mooie stopplek waar ook een wandelroute was. hier had je ook een mooi uitzicht en leuke plantjes. hier hebben we wat rondgelopen. Daarna zijn we naar Garachico gereden. ook hier was het druk en zagen we geen parkeerplek. we hebben de auto in een straatje gezet en zijn toen gaan lopen naar de natuurlijke zwembaden. Astrid appte een foto van waar ze zaten en wij stonden vlakbij dus zijn we ook eerst wat gaan drinken en eten. Daarna met zn 6en rondgelopen. over een muurtje geklommen en naar de baden in lava gehuld gelopen. De golven klotste tegen de zijkant aan. Mooi gezicht. we zijn nog naar het kerkje gelopen op het pleintje maar deze was dicht.  Onderweg hebben Carry en Astrid nog een riem voor Don en Yannic gekocht.  Later bij een winkeltje heeft Carry nog een gekko gekocht en Astrid en ik zagen een leuke plant, de red pepper penis plant hahaha.

We hebben niks gekocht. wij stonden al vlakbij de auto en zijn eerst nog naar een uitkijkpunt gereden en daarna weer richting huis. We hebben een koffie gedaan en de rest kwam ook langzaam binnen druppelen. Om half 8 zijn we gaan eten en daarna hebben we nog boven in de lobby gezeten en niet al te laat richting de kamer gegaan.

Vrijdag 24 februari:

Vanmorgen hebben we de spullen gepakt daarna zijn we gaan ontbijten. We hebben de spullen in de auto gezet en zijn met zn allen in de hal bij de koffietent gaan zitten. Nu is het wachten tot het tijd is om richting het vliegtuig te gaan.  Iedereen ging nog naar buiten wandelen. Sylvia was nog gevallen en heeft d’r knieën opengehaald deze moesten ontsmet worden en daarna was het snel rijden naar het vliegveld want het was al half 3. Op de snelweg stond een flinke file en we moesten de huurauto nog inleveren. Dus het was haasten.  Daarna moesten we en flink eind lopen naar balie 202-208 en daar was het koffers droppen, wederom was er gezeik met onze koffer, die was nog 3 kilo te zwaar, gelukkig was die van Arjan lichter waardoor we precies op 40 kilo uitkwamen. Gezeur allemaal. Toen snel de douane door en we hadden net tijd om nog een zak chips en wat te drinken uit de automaat te trekken. Dit keer zaten John en ik wel op ruimere plekken 17 b en c. De stoel naast mij aan het raam bleef leeg. We hadden 3 kwartier vertraging en vlogen om half 7 ipv kwart voor 6.  Om 23.51 uur zijn we geland in Weeze. Toen we in de hal kwamen voor de koffer kwamen deze al vd band af. Ff een plas gedaan de rekening voor het parkeren betaald en op naar huis. Eerst Don en Carry afgezet en om 1.51 waren we thuis. Nog ff gedoucht en naar bed.