13/14-10-2012 zaterdag/zondag

13 oktober 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag de dag dat we weer naar huis gaan, om 9 uur zaten we aan t ontbijtbuffet, daarna spullen boven gepakt en uitgecheckt via een computer die bij de receptie stond, lekker makkelijk, je kon daarna je sleutel (pasjes) in een bak deponeren. Om half 11 zou de taxibus van Showtours klaarstaan om ons naar het MaCarran vliegveld te brengen. We hebben er dus zelfs op staan wachten. De man vroeg met welke maatschappij we vlogen om op volgorde de koffers op te stellen, In ons geval was dit Delta Airlines. In terminal 1 aangekomen op het bord gekeken naar een vlucht naar Atlanta. Er stonden er verschillende op het bord maar niet met ons vluchtnummer en tijd. John en Arjan gaan vragen en het bleek dat we een ander vluchtnummer hadden. Toen we aan de incheckbalie stonden bleek dus dat onze vlucht niet eens meer om 13.40 ging maar om 21.00 uur en ze konden ons niet bereiken???? dus hebben ze ons omgeboekt op een andere vlucht, gelukkig maar anders hadden we de aansluiting in Atlanta naar Amsterdam weer gemist. Beetje raar als je via de KLM alles boekt waar je je email adres en mobielnr moet opgeven dat zij niks hebben terwijl ze samenwerken met KLM. Maar goed het is allemaal geregeld, gelukkig.

Omdat we nog tijd genoeg hadden zijn we ergens neergeploft op een stoel met de gokkasten op een meter afstand, maf hoor om die te zien staan, leek wel een casino ;))

Om kwart over 1 konden we gaan boarden, op tijd zijn we die kant opgelopen gate D34, de douane ging heel snel en simpel, we moesten wel allemaal onze schoenen uit doen, maar laptop enzo hoefde je niet te laten zien... het vliegtuig zat vol en wij zaten helemaal achterin met nog 1 rijtje van 3 stoelen achter ons (rij 47 A/B/C/D).

Deze vlucht zou om 13.53 gaan maar dat werd 14.05 toen de wielen de grond niet meer raakte. Het was (om t zo te zeggen) een klote vlucht, best krappe stoelen met wel wat beenruimte dat wel...en heel veel turbulentie alles schokte en de stewardessen zijn zelfs gestopt met drinken uitdelen en iets te eten hebben we ook niet gehad, dit heeft zowat het laatste 2/3 deel van de vlucht geduurd, toen we net opstegen zag je mooi Las Vegas liggen, daarna de Hoover dam en toen de Grand Canyon, wat echt heeeeeeeel groot is....later zijn we pas hoger gaan vliegen door de grijze wolken maar dit was echt scarry als je naar buiten keek net als je wel eens in films ziet dat er dan wat gaat gebeuren en zeker als alles schokt...maar goed we zijn goed en wel geland, 3 en half uur later in Atlanta waar het toen 20.35 uur was. Hier is het 3 uur later als in LV en 6 uur vroeger als in NL.

Omdat ik dacht dat onze volgende vlucht om 21.40 uur zou vertrekken zijn we toen we eindelijk t vliegtuig uit waren als een speer naar gate F09 gegaan, gelukkig reden er metro's, of iets dergelijks wat er op leek maar dan boven de grond, zo groot was het hier...toen we daar aankwamen zagen we dat de vlucht om 22.40 uur vertrok...we stikte allemaal van de honger dus konden we nog mooi wat nuttigen. Alleen dat ontbijtje van vanmorgen was allang verteerd. Bij een tentje wat gegeten en tegen 10en gaan boarden. het is best een groot vliegtuig 3 st. / gangpad / 3 st. / gangpad / 3 st..

We zijn aardig op tijd vertrokken en zitten 2 aan 2 achter elkaar 18 en 19 A/B.

Het is 7062km vliegen een aardig eindje dus en we doen er 7 uur en 30 min over werd er omgeroepen, we hebben al weer 3 keer drinken gehad en een snackje en al warm eten (hutspot met rundsvlees).

De lichten zijn net uitgegaan en de meeste mensen slapen, buiten is het nog donker, geen idee hoe laat het hier is waar we nu vliegen, zie net wel dat we nog 4565 km moeten..wel fijn is dat we allemaal weer een eigen tv hebben, heb net Madagascar 3 zitten kijken, leuke tekenfilm!!! het verslag is ook bijgewerkt zodat jullie nog het laatste kunnen lezen van wat we meegemaakt hebben.

Na nog een ontbijtje te hebben gehad zijn we kort daarna om 5 over half 1 NL tijd geland een half uur vroeger dan eigenlijk de planning was, terwijl we naar de gate reden zagen we dat t hard goot bah bah welkom in ons koude natte kikkerlandje!!!! Trouwens het meisje dat naast Arjan en Diana zat was niet erg lekker en heeft net voor de landing alles uitgekotst, dus dat was niet zo fris!!!! Onze koffers waren zo van de band en we konden ook gelijk doorlopen, het autohotel gebeld en deze stond al te wachten dus we konden gelijk mee, aangekomen bij de auto konden we gelijk weg want betaald hadden we al dus hup koffers in onze auto laden en wegwezen, t gekke is we stonden al gelijk weer in de file, 2 x zelfs....

Toch zijn we blij weer thuis te zijn na 3 heerlijke voor ons lange weken.

In ieder geval iedereen bedankt voor de leuke reacties en dat jullie ons gevolgd hebben de afgelopen 3 weken. Helaas aan alles komt een einde dus ook aan onze vakantie, maar we zijn blij om iedereen weer te kunnen zien en vooral onze hondjes!!

1. Janine & Henrie:
    14 oktober 2012
    het was erg fijn om op de hoogte te blijven want dit kun je niet meer allemaal navertellen in 1x. Mirjam bedankt voor je verslagen. Nu weer lekker van je hondjes genieten en in het Nederlandse ritme proberen te komen. xx