11-10-2012 donderdag

11 oktober 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Heerlijk uitgeslapen om half 11 ging pas de wekker, maar omdat we zo laat gingen slapen was t nog kort, ik heb de hele wekkker niet gehoord toen ie afging. Wel hoorde we de regen tegen t raam kletteren en eerder smorgens had ik al onweer gehoord.

Om 11 uur nog met een duffe kop naar beneden..op zoek naar een tentje om wat te eten...sommige waren maar tot 11 uur open voor ontbijt, maar er zat een soort bakkertje met koffie a la Starbucks, dus helemaal goed...was lekker. Nog ff bij de achtbaan gaan kijken, maar door het slechte weer reed hij niet, dus hopelijk morgen wel want we willen m nog wel een keer doen.

We wilde ook graag een show zien en hebben besloten om die van ons eigen hotel te doen Zumanity heet het, van Cirque de Soleil, alleen een boven de 18 versie!!!! Vrijdagavond om 10 uur begint deze voorstelling. Kaartjes (de goedkoopste) 69 dollar pp. maar omdat we in dit hotel verbleven ging er nog eens 25% korting af. Mooi meegenomen...de mannen stonden in de rij en wij stonden te wachten, onze benen deden nog zeer van gisteravond. Toen we de kaartjes binnen hadden, plaatsen op t balkon 2e rij in t midden...zijn we de Strip opgegaan, we wilde naar een outlet maar hier schuin tegenover zit bij het Planet Hollywood hotel een groot winkelcentrum met 170 winkels...eerst kwamen we langs Dress for less, we hadden net mensen in ons hotel gezien met tassen vol kleren dus hup daar eerst aangegaan, maar wat een muikzooi zeg...dit was echt niet onze winkel...we zijn er snel weer weggegaan.

Op naar t winkelcentrum, zag er mooi uit, vele winkels, hebben rondgeneusd en wat kleine dingetjes gekocht, een vrouw van een winkel verontschuldigde zich nog voor het slechte weer, want dat is hier anders nooit zei ze....tja kan zij niks aan doen, t is jammer van de regen, dat had niet gehoeven. Nog een hapje gegeten bij een soort van chinees...(Panda Express)

T was al weer rond half 6 en op de terugweg naar het hotel de Prada winkel binnengelopen, heb er nog een parfum gekocht!!! ruikt lekker.

In het hotel aangekomen ons wat opgefrist en later met de taxi naar Fremont street gegaan dit is eigenlijk de straat waar Las Vegas ooit begon. In deze straat stond het eerste hotel van de stad en lag de eerste geasfalteerde weg. De taxi chauffeur zette ons mooi in een dwarsstraat van Fremont Street af, we zagen de neonverlichte overkapping al. Overal liepen straatartiesten, voor wat geld kon je er mee op de foto. Diana nam een foto van Arjan en gelijk kwam zwarte magere Hein op enorme blokschoenen eraan gesneld om naast hem te gaan staan, hij begon nog vanalles te vertellen maar we verstonden m niet zo goed. Was wel grappig....

Over een lengte van 460 meter van de Fremont Street bevindt zich een 30 meter hoge, gebogen overkapping met 12,5 miljoen LED-lampen, die 's avonds vanaf de schemering op elk heel uur een digitaal aangestuurd lichtspektakel te zien geeft met bijpassend geluid, dit is de Fremont Street Experience.

Wat mooi zeg terwijl je door de straat liep was er boven je hoofd ook vanalles te zien, jammergenoeg begon het weer te plensen en wij dachten dat die overkapping dicht was maar het water kwam er gewoon dwars doorheen...dus snel schuilen in een winkeltje, dat we zowat 3 keer helemaal bekeken hebben. Opeens gingen buiten alle lichten uit en begon er een stem te spreken dus wij gaan kijken, iedereen stond nog in de druppels van de regenbui omhoog te turen waar onder de overkapping Bon Jovi keihard begon te zingen, Jon Bon Jovi zag je in beeld, was echt keigaaf, leek gewoon een concert!!! 1 x in t uur schijnt ook Queen voorbij te komen maar dat hebben wij gemist. Toen t droog was zijn we verder gelopen goed kijkend waar je liep want t water kwam overal vandaan...we hadden nog niks gegeten dus zijn in een tent terechtgekomen waar ook een bakkerij bij zat. Het eten was niet zo lekker, John moest nog naar de plee maar deze was verstopt in het casino, en daar waren schaars geklede vrouwtjes aan t dansen op een tafel...ff snel gekeken, zelfs de vrouwelijke croupiers hadden weinig aan.

We zijn weer snel weggegaan, na een stukje gelopen te hebben (waar we nog niet geweest waren) in Fremont Street begon t weer met bakken uit de lucht te vallen, gadverdamme, weer een hele grote winkel in, vol met prullaria...boven en benedenverdieping gehad en t bleef maar regenen t was ondertussen half 12 , snel een sprintje over de straat getrokken naar de taxi standplaats voor de terugrit naar ons eigen hotel. Hier aangekomen zijn we gaan gokken...diana en arjan wilde blackjacken aan tafel, john en ik hebben wheel of fortune gokkast gedaan, en ik had geluk maar liefste 558 dollar gewonnen!!! dat moest gevierd worden met een drankje in de Ierse Pub, bij binnenkomst bleven onze schoenen aan de vloer plakken hahaha, zoveel drank was er al overheen gegaan of ze maken t niet schoon dat kan ook...We hebben wat besteld en zijn lekker gaan zitten, rond een uur of 2 kwam er een band ierse muziek spelen, 1 jongen liep zich nogal maf te gedragen dus die hebben we de hele tijd in de gaten gehouden, hij moest eens weten ;))... rond half 3 zijn we moe naar de kamers gegaan.

1. Janine:
    13 oktober 2012
    Een goede reis terug naar huis. Lekker weer naar de hondjes xx
  2. Angela en henny:
    14 oktober 2012
    Goede terugreis liefs wij xxx