09-10-2012 dinsdag

9 oktober 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wederom goed geslapen, in het hotel konden we geen ontbijt nuttigen dus zijn we naar de tent van gisteravond gereden, hier kon het wel...de man die ons hielp zei dat ie van Dijk heette met zn achternaam en dus nederlandse roots had....maar aan een ander tafeltje hoorde we m zeggen dat ie uit Seatle kwam dus of t waar was??? geen idee, ook vertelde hij dat ie had gehoord dat Johnny Depp verongelukt was, wij op internet gekeken maar er is niks over bekend, wel dat ie al 10 x dood is gegaan...dus zal dit ook wel niet waar zijn....gewoon een kletserd van een vent.

3 kwartier later zaten we in de auto op weg naar de Valley of fire, na een uurtje nog een Starbucks aangedaan. Valley of fire valt niet onder de nationale parken maar is een staten park, dus toen we daar aankwamen moesten we 10 dollar betalen per auto, dat hebben we gedaan, het was erg mooi, maar omdat we de afgelopen 2 weken al zoveel moois hebben gezien, raak je enorm verwend. Vroeger bevonden zich hier enorme zandduinen, die bedekt werden door andere zandlagen. Het enorme gewicht zorgde ervoor dat de onderste lagen versteenden. Miljoenen jaren later kwamen de versteende lagen weer aan de oppervlakte, en werden zo blootgesteld aan de krachten van wind- en watererosie. Hierdoor zijn allerlei prachtige, grillige vormen ontstaan. De ijzerhoudende mineralen in het zandsteen kwamen in aanraking met de lucht, en zijn daardoor gaan oxideren. De rotsen hebben hieraan hun rode, gele en roze kleuren te danken; vooral tijdens zonsopgang en zonsondergang komen de kleuren erg mooi uit. Het park heeft hieraan de naam "Valley of Fire" te danken.

We moesten zo nodig naar de wc dat we eerst naar t bezoekerscentrum zijn gegaan om de koffie van de starbucks te lozen dat luchtte enorm op. Hier zaten binnen ook wat dieren in een bak zoals een slang en tarantula, deze leven dus gewoon hier brrrrrrr. We zijn met de auto door het park gereden en zijn diverse keren gestopt, we hebben ook een korte trail gelopen, maar t was echt bloedheet en windstil, door t mulle zand. Via de oostzijde van het park zijn we er weer uitgereden en zo langs Lake Mead naar de Hooverdam gegaan, Lake Mead viel onder de nationale parken dus kwam onze annual pass weer goed van pas.

Bij de hooverdam aangekomen, moest je door een controle, maar wij mochten doorrijden een andere auto met wat arabische types erin moest stoppen en werd helemaal gecheckt... Parkeren kostte 7 dollar en toen we eerst het visitorscentrum wilde bekijken kostte dat ook nog eens 7 dollar pp, eigenlijk absurd, we moesten nog door veiligheidspoortjes ook net zoals je op t vliegveld hebt. Er werd een foto gemaakt voor een groene wand zodat ze daar elke achtergrond achter kunnen plakken. We vonden m wel leuk en hebben m gekocht, 2 voor 20 dollar. De Hoover Dam is een betonnen boogdam in de Colorado River ter hoogte van de Black Canyon (op de grens tussen de Amerikaanse staten Arizona en Nevada). Volgens het reisboekje is het de grootste van Amerika. We hebben buiten op t platform nog gelopen en een stukje bovenop de dam, inmiddels was t ook al weer laat en we wilde voor het echt donker was in Vegas zijn. Gelukkig was het niet zo ver rijden maar 48 km, dus na een dik half uur zagen we de Stratosphere tower boven alles uitsteken. Het hotel was zo gevonden en hebben de auto geparkeerd in de enorme parkeergarage van het hotel. het hotel was ook keigroot, we zijn naar de receptie gelopen door het casino heen en gelukkig was het er niet druk want dat kan nogal hopeloos hier zijn. We kregen kamer nr J&M (1246) en D&A (1407), we zitten wel in hetzelfde gebouw New Yorker tower B maar niet op dezelfde verdieping. We kijken op de achtbaan en op het Excalibur hotel en aan de linkerkant zien we het immens grote MGM hotel liggen. Omdat het al donker is zie je al die neon lichten flikkeren, mooi. Het was nog een heel gepuzzel hoe we t makkelijkste de koffers boven konden krijgen, maar dat is uiteindelijk gelukt. We horen steeds gillende mensen voorbij komen in de achtbaan haha, wel grappig. Beneden zijn we rondgelopen en het ziet er leuk uit, net alsof je echt door New York loopt met allerlei eettentjes en winkeltjes, bij een italiaanse tent zijn we gaan eten, lekker duur hier allemaal, maar goed dat weet je vooruit als je in t hotel gaat eten. We hebben buiten nog even gekeken er was een band aan t zingen, we hebben nog wat gegokt aan een kast en het was al weer kwart voor 12 toen we richting de kamer gingen, na een lange dag.

1. Janine & Henrie:
    11 oktober 2012
    geniet nog lekker van de laatste dagen in Vegas. Zal wel een inmens groot verschil zijn van de rust in de natuur en kleine achtergebleven stadjes naar het 24/7 feestgedruis van Vegas.
    Het was in ieder geval leuk om een mee te kunnen genieten van jullie reisverhalen. Veel plezier nog

xx
  2. Zus:
    12 oktober 2012
    Hoi mensen, hier nog even een reactie van mij. Ik heb nog eens op mn gemak alle foto`'s bekeken en ze zijn leuk. Jullie zitten nu al in Las Vegas dus dat wordt ook weer een belevenis. Wie weet wat jullie voor een zak geld mee naar huis nemen ha, ha, ha. Trouwens nog bedankt voor de kaart uit Los Angeles. Liefs ma en pa Zus,Frank