Rhodos donderdag 1 juni 2017

1 juni 2017 - Rhodos, Griekenland

Om half 8 ging de wekker, dit omdat we gisteren te horen kregen dat om half 9 de stroom afgesloten zou worden tot half 1 en omdat we om 12 uur moesten uitchecken zouden we anders geen koffie kunnen zetten enz... dus op tijd opgestaan, achteraf hadden we nog tot kwart voor 10 stroom. De zon bakte al weer er op los...koffer was al zover gepakt op een paar dingen na. We Hebben op ons gemak ontbeten, wel zaten er meer muggen als de andere dagen, dus ik werd er een beetje gek van, dan weer binnen dan buiten en omdat de stroom t niet deed kon de airco ook niet aan...nou kwart voor 12 zijn we de auto gaan inladen, daarna naar de receptie voor de sleutel in te leveren. Irini zat er en daar hebben we nog even mee gepraat. Daarna nog ff naar t centrum gereden voor wat foto's van Platanos en de kerk die ernaast lag en toen op naar Mojito Beach rooms. Dit lag toch zeker 4 km verderop.... ingecheckt ( 40 euro), we kregen kamernr 2. Ff de spullen uit de auto geladen en toen richting strand vertrokken. Dit was een breed strand, helaas van kiezels en t was totaal niet druk, denk maar 8 mensen in totaal. De temperatuur was opgelopen tot 30 graden. We zijn naar t water gelopen en hebben met de beentjes in de zee gestaan, water was wel koud maar wel lekker...maar die kiezels vreselijk zelfs met slippers ging t niet....dus op een bedje onder een stro-dakje gaan liggen. John is nog aardig verbrand. Een jongen kwam nog later geld halen voor de bedjes, maar John was naar de kamer en had t geld mee dus heb m ff ge-appt....ja de WiFi reikte zelfs tot op t strand, later bleek dat als je een kamer daar had t gratis was...dus dat scheelde weer 8 euro. Om een uur of 5 zijn we buiten aan een kleurrijk tafeltje gaan zitten... een cola en een Mojito en een mixed grill schotel, fietste er wel in. We kregen bezoek van hond Kyra die steeds met d'r poot op je been of arm zat te tikken maar verder schooide ze niet hoor haha... mooi beestje.

Toen alles op was hebben we afgerekend en zijn we op onze kamer ff gaan douchen. Fris en fruitig gingen we rond kwart over 6 op weg naar het vliegveld. Dit was een uur en een kwartier rijden....het waaide hard, t was bijna 1 rechte weg met als laatste een afslag naar t vliegveld waar we de tank nog volgegooid hebben. Bij t vliegveld zagen we Hertz autoverhuur al en diezelfde jongen die we ook met gaandes  hadden hielp ons weer. Rondje auto was niet te doen...oké zei hij nadat hij de km stand had genoteerd. We liepen daarna zo de vertrekhal in. Bij balie 40-42 moesten we zijn dit was achteraan...er stonden al mensen en omdat we al boarding passen hadden mochten we in de middelste rij. Toen we klaar waren moesten we de koffers weer mee nemen die op een andere locatie door de scan ging en de band op ging. Wij moesten naar boven, hier door de douane en dat ging allemaal vlot, daarna nog ff ergens gezeten en toen was t alweer tijd om naar t vliegtuig te gaan....

we hebben geluk. Het vliegtuig zit vol op 2 stoelen na, dat is bij ons en een stel schuin voor ons... we zitten nu bij de vleugel ( 19 E/F) en de D hebben we ook... nu hangen we al een 3 kwartier in de lucht en zitten we toch wel wat ruimer zo.....de co piloot sprak net we vliegen via Thessaloniki naar Bulgarije, Hongarije, puntje van Oostenrijk Tsjechië Duitsland...en om kwart over 12 zullen we op Schiphol landen waar t nog 20 graden is.

Dit was ons weekje op Rhodos....wie weet tot een volgende keer ons is het goed bevallen.