Rhodos woensdag 31 mei 2017

31 mei 2017 - Rhodos, Griekenland

Om nog even terug te komen op t eten van gisteren, nee geen friet van Piet taferelen hier. John heeft gisteren een pizza op en ik een kip souvlaki, Mama's kitchen is een Grieks restaurantje, alhoewel pizza meer Italiaans is hahaha. Maar dit hadden we op TripAdvisor gezien en kreeg de beste score van dat plaatsje vandaar... verder gaan we meestal naar Platanos in ons dorpje en dat is ook Grieks, met heerlijke gyros

Na ons ontbijt wat we wederom buiten genuttigd hebben zijn we met de auto op pad gegaan, het was wel net de warmste dag, 29,5 op z'n warmst geweest vandaag. Maar goed t weer was in t noorden afgelopen dagen minder als hier in t zuiden daarom hebben we gewacht op een mooie dag en dat was vandaag.

Als eerste zijn we richting Lindos gegaan om vanaf een uitkijkpunt een foto te schieten van het mooie baaitje en de akroplis die bovenop de rots prijkt. We hebben dit plaatsje verder niet aangedaan. Daarna zijn we doorgereden naar het noordoosten gelegen Kallithéa. Hier had je de thérmes kallithéa. Deze geneeskrachtige bronnen waren al in de romeinse tijd bekend maar pas in de jaren 20 van de vorige eeuw bouwden de Italianen hier een romantisch kuurcentrum in speelse oriëntaalse stijl. Na de tweede wereldoorlog werd het complex gesloten en raakte het langzaam in verval. In 2007 is het na een renovatie weer opengesteld voor publiek.

De entree was 3 euro pp. We hebben rond gewandeld en de mooie vloeren die belegd waren met zwart witte steentjes bewonderd. Ook hingen er vele foto's van hoe het er ooit uitzag en een film die hier in 1961 is opgenomen ' de kanonnen van Navarone' met Anthony Quinn.

Er zou later die dag een bruiloft plaatsvinden dus ze waren alles al aan t inrichten hiervoor. We zijn wat rondgelopen het was warm en de zon bakte goed.

Nadat we dit moois bekeken hadden zijn we naar Rhodos stad gereden dit was maar een klein stukje verderop. De auto hebben we ergens neergeplant bij t water en de oude stadsmuur. Het was betaald parkeren, maar we zagen niet hoe of wat...dus ja dan zien we wel. We hadden nog geen stap binnen de 15e eeuwse stadsmuren gezet of overal werd er weer geroepen om bij hun iets te komen eten/ drinken, souveniertje te kijken enz.... op een gegeven moment ben je dat wel beu, maar goed we hebben lekker rondgewandeld door een doolhof aan straatjes. Soms opzij springend voor langs scheurende scootertjes. 1 man die had denk geen bel die riep zelf bij iedere bocht toetoeeeettt......Op de plaza Ippokratous stond een oude waterput, wat er meer als een fontein uitzag. Rondom lagen wat terrasjes waar het aardig druk was aangezien er ook een paar cruiseschepen in de haven lagen.

M'n stappenteller tikte bijna de 10.000 aan dus aardig gestapt vandaag.

We zijn weer richting de auto gelopen en we hebben gratis geparkeerd, geen bon, niks dus instappen en karren maar.....richting huis...uurtje en een kwartier en we waren weer in de villa. Even bij de receptie geweest of we de boardingpassen mochten uitprinten en in de bieb stond een laptop met printer ter beschikking. Dus mooi alles uit kunnen printen dan hoeven we morgen niet al te vroeg op t vliegveld te zijn.

Ondertussen is het al weer half 8 dus zo maar ff omkleden om te gaan eten.

1. Carry Treffers:
    31 mei 2017
    Wat fijn dat jullie nu mooi weer hebben, het is hier gelukkig ongeveer 23 graden dat is wel fijner om te fietsen.
    Geniet er nog maar van.
  2. Arjan & Diana:
    1 juni 2017
    Mooi hoor, alvast een goede terug reis morgen. Gaat altijd veel te snel he!! liefs dikke kus xxxx