Madeira, donderdag 6 juni 2013

6 juni 2013 - Paul Do Mar, Portugal

donderdag 6 juni 2013

Vandaag de dag van vertrek, meestal doe je dan niet veel, maar wij zijn nog op ons gemakje na het ontbijt naar Funchal getuft en hebben in Monte de Tropical Gardens bezocht. Daar aangekomen nog een gedoe om je auto kwijt te kunnen want het is tegen een berg aan gebouwd, maar uiteindelijk is het John toch gelukt ergens een plekje te vinden. Het park kostte een 10tje entree, maar het was de moeite waard, erg mooi, veel bloemen, veel tegeltableaus en vijvertjes met koikarpers en andere waterpartijen met mooie beelden, ook japanse taferelen. We hebben er een dikke twee uur rondgelopen. Op de terugweg zijn we bij sterretje gaan eten (vrouwelijke ober die sterretjes in dr nek getatoeerd had). In het vliegtuig is t altijd zo'n vette hap, dus uitgebreid gegeten, behalve ik, had nog niet zoveel honger dus heb t bij knoflookbrood en een toetje gehouden, de rest had vlees/vis op.

Rond half 4 waren we in t appartement en hebben we ons nog ff opgefrisd en de rest van de spullen ingepakt. Tegen kwart voor 5 zijn we gaan rijden, want het is wel een 50 minuten en je weet nooit wat je tegenkomt op de weg. Alles ging lekker en we waren rond kwart voor 6 op t vliegveld maar we wisten niet goed waar we de auto moesten inleveren ook dit stond niet goed aangegeven. John ons eerst met al de bagage afgezet en daarna de auto in gaan leveren. Wij hebben binnen op m staan wachten en na een 10 a 15 minuten kwam hij eraan gelopen. We hebben toch bijna 1300 km gereden in die 10 dagen en voor zo'n klein eiland is dat hartstikke veel. Bij de incheckbalie stonden al mensen te wachten en wij zijn ook die kant opgelopen, 34 en 35 moesten we zijn. Onze rij ging vlot en we zitten 2 aan 2 rij 21 E/F en 22 E/F. Ze waren weer lekker streng bij de controle, de fles Madeira wijn die we hadden gekocht voor pa en ma hadden we achteraf beter in de koffer kunnen doen want die moesten we dus achterlaten. John was echt pissed!! Eigenlijk wisten we dat wel maar ja niks meer aan te doen, ik kon nog wel mn rugzak laten inchecken ik zei nee ik wil mn tas bij me hebben daar zitten al mn persoonlijke spullen in. Een vrouw voor ons moest ook een fles afgeven en een zakmesje wat ze bij had. Nou ja in t winkeltje ernaast maar weer een nieuwe fles gekocht haha.

We hebben nog wat koffie gedronken en gewacht tot we konden boarden om kwart voor 8, dat was gewoon in dezelfde ruimte zo klein is dit vliegveld. Dit ging heel snel het vliegtuig zit ook niet vol, paar lege rijen en wij zitten maar met zn 2en en Carry en Don ook, dus wat ruimer want dit vliegtuig is echt wel krapper als toen we gingen.

De steward die net langs kwam met zn boekjes en oordopjes kreeg een lach bui en kwam gewoon niet meer uit zn woorden wij moesten er ook van lachen en toen hij weer wat wilde zeggen en ons zag lachen begon ie weer te hinniken haha.

Het is 3 en half uur vliegen en t is een uur later in nederland dus als t goed is landen we dan om kwart voor 1 (s nachts), maar dat horen we nog wel.

In ieder geval hebben wij een leuke vakantie gehad en heel veel dingen gezien.

Tot de volgende vakantie.

We zijn 10 over half 1 geland en waren rond 3 uur thuis! Het was toen dus al 7 juni.