08-10-2012 maandag

8 oktober 2012 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen tot half 9, we hebben onszelf een uurtje extra gegund, het volgende park is niet zo ver rijden. Na een overheerlijk ontbijt, t beste tot nu toe, hebben we uitgecheckt.

Het is nu 16 graden....Auto weer inladen en daar gaan we weer. Hebben al flink wat mijl gereden. Marty Robbins is aan t bleren en de muziek past wel bij de omgeving.

Op een gegeven zegt Diana, hee schapen die hebben we nog niet gezien deze vakantie, dus wij met zn 3en kijken, maar zagen geen schapen alleen koeien, hahahaha dus die pil die ze gisteren op heeft doet zn werk nog steeds, toen we gisteren zaten te eten deed dr nek zo'n pijn en toen heeft ze een paracetamol gevraagd , de serveerster kwam er 3 brengen geen idee wat voor pil t was, maar ze nam er 2 in en later onder t kaarten was ze aan t wippen op dr stoel en aan t gek doen dus wij zeiden dat die pillen goed werkte, ja ze begon te strippen zei ze, ze bedoelde dus trippen hahahaha. (strippen kwam later op de avond wel volgens Arjan hahaha)

We moeten nu nog 64 km rijden en dan zijn we in Zion Park dus de rest volgt vanavond wel weer.

Zo, zitten nu weer op onze kamer en zoals beloofd, volgt hier het vervolg van onze dag !!! Na de 64 km te hebben afgelegd, kwamen we in Zion Park. Aangezien we aan de andere zijde binnen kwamen, moesten we eerst nog een heel stuk door het park rijden om bij het visitors centrum te komen, waar we onze auto zouden parkeren om vervolgens met de shuttle bus naar de diverse stops te gaan (was verboden met eigen auto). Net het park binnen zijn we alweer met stomheid geslagen, wat een pracht aan natuurschoon weer !!! Ongelofelijk, echt prachtig die hoge rotsformaties, ruige hellingen en prachtige kleurstellingen. Dit betekende natuurlijk weer (waar mogelijk) stoppen en foto's schieten. Na een aantal fotostops zien we ineens een hele hoop auto's stilstaan op een plaats waar het eigenlijk niet mag en kan, dus we denken ........ wat zou hier nu weer te zien zijn ???? Zien we ineens een hele kudde gemzen (van die rotsgeiten met mooie kromme hoorns) staan, dus wij als echte toeristen uiteraard ook vol op de rem, alarmlichten aan en uit de auto met het fototoestel in de aanslag. Echt ongekend weer, dat je dit zo in het wild tegenkomt ............................. prachtig !!!

Bij het visitorscentrum aangekomen was t rondjes rijden voor een plekje, we vonden t raar dat t zo druk was maar opeens ging een lichtje branden dat het misschien wel columbusday zou kunnen zijn, dus ff gecheckt in het reisgidsje en ja hoor 2e maandag van oktober dus vandaag, dat verklaart de drukte hier... We hebben de shuttlebus genomen en zijn aan t eindpunt uitgestapt om de riverwalk trail te doen, deze was easy dus geen grote hoogteverschillen en klimpartijen. De route liep langs de rivier dus dat was hartstikke mooi met naast ons van die grote rotsblokken in rood/bruine kleur, we zagen ook vele eekhoorns, die dus helemaal niet bang waren van mensen en gewoon op je af kwamen, maar we hadden net een poster gezien van een eekhoorn die iemand in zn hand gebeten had en waar 13 hechtingen in zaten, dus ik dacht wegwezen bij die beestjes, op 1 meter afstand prima maar dichterbij hoefde voor mij niet, ook zagen we nog hertjes lopen ook zo dichtbij. Ze zullen onderhand al wel gewend geraakt zijn aan al dat volk.

Na deze trail zijn we met de shuttlebus naar de Zion Lodge gegaan om daar wat te eten want t was ondertussen al na 3en en buiten ons ontbijt hadden we niks meer op. Lekker dat fietste er wel in, de omgeving van deze lodge was ook echt mooi, midden in het park.

Toen we t op hadden zijn we nog een trail gaan lopen, de lower emerald pools, waarbij je watervallen zou zien, goh laten we daar aankomen en er weer een zeikstraaltje naar beneden komen, dus dat was heel jammer, gelukkig was t niet zo ver want dat zou zonde zijn geweest, door de vele bomen was t uitzicht ook wat minder...

Ondertussen was t al weer half 6 dat we de shuttlebus terugnamen richting visitorscentrum waar de auto stond, op naar het hotel in Springdale, dit plaatsje lag net buiten het park dus we waren zo bij ons hotel (Driftwood Lodge) het ziet er weer mooi uit, hebben buiten zitten kaarten met een super uitzicht op de rotsblokken van t park...(ik gewonnen).

Om een uur of 8 hebben we toch maar besloten om wat te gaan eten al hadden we niet veel honger, maar weten uit ervaring als we nu niks eten straks weer naar de chips grijpen..

We waren te moe om te lopen dus met de auto gereden naar de bank waar we eerder hadden gepint, en daar zijn we neergestreken bij Wilcat Willies saloon, leuke tent en lekker eten!!! Diana en ik kregen onze cola in een grote wekpot, volgens mij kon er wel een liter in, keigroot zeg. We kregen m ook niet helemaal op, jammer dat niemand zn fototoestel bij had dus het is niet vastgelegd. na het eten hebben we nog in t aangrenzende winkeltje geneusd, leuke spulletjes maar hoe neem je t allemaal mee he....dus alles wijselijk laten staan.

Het is nu half 12 en gaan zo slapen, morgen gaat de reis naar Las Vegas ons eindstation.

Maar eerst willen we Valley of Fire en de Hoover Dam nog bezichtigen voordat we ons naar de gokstad verplaatsen voor de komende 4 nachten.

1. Carry Treffers:
    9 oktober 2012
    Hallo vakantiegangers
    Wat een prachtige foto's weer.
    Diana en Arjan gefeliciteerd met Zinzi d'r verjaardag is ze
    toch al 1jaar en oom John en tante Mirjam natuurlijk ook gefeliciteerd.
    Liefs pa en ma.

2. Marij van Ierland:
    9 oktober 2012
    Hallo Luitjes,

Wat een leuke verhalen en prachtige foto's,wat hebben jullie al veel gezien,nu op naar de gokstad ,nog veel plezier

Groetjes,Marij en Toon
  3. Julian:
    10 oktober 2012
    Ik ben het Johannes. Ik lees natuurlijk ook alles. Super hoe mooi je alles beschrijft. Nog veel plezier. Groetjes Johannes. XXX