07-10-2012 zondag

7 oktober 2012 - Bryce Canyon City, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen om half 8 ging de wekker weer had nog wel uren kunnen blijven liggen, je voelt wel dat je moe begint te raken, lange vermoeiende dagen met veel indrukken. Nog een paar dagen en dan kunnen we in Vegas bijtanken en anders maar in t vliegtuig naar huis.

We hebben t ontbijt in t hotel genomen, dit moest wel apart betaald worden 9 dollar pp. Je kon hier zelfs je eigen ei laten bakken met vanalles erop. Ze hadden veel en het heeft goed gesmaakt.Op een gegeven moment vroeg de koffiejuffrouw, Do you want some more coffee? No I had nog, zei Arjan ;) Rond 9 uur zijn we uitgechekt en op weg gegaan naar Bryce canyon (255 km) net weg van het hotel zagen we de Glenn Canyon dam, hier even gestopt voor een foto maar er stond een groot hek omheen zodat het wat moeilijk ging. Een eindje verder had je een mooi uitzicht over Lake Powell, ook nog wat foto's gemaakt en toen verder want we hebben nog een lange rit voor de boeg.

Ergens in een gehuchtje zijn we gestopt bij een tentje voor een bakkie "Galaxy Diner" Het zag er een beetje 50er jaren van binnen uit. Aan de muur hing het vol met foto's met handtekeningen mooi ingelijst van artiesten/filmsterren. Ze hadden qua eten niet veel wat we wilden dus namen we alle 4 een grote muffin en koffie. Dat laatste hadden we beter niet kunnen doen want wederom was ie niet te pruimen, t lijkt wel slootwater zo dun is ie van kleur. Eigenlijk heeft de Starbucks nog de lekkerste koffie tot nu toe die we op hebben. Met veel moeite hebben we t weggesloeberd en wat denk je komt die vrouw even later weer langs met de koffiekan om bij te schenken, maar Arjan en ik wilde niet meer en John nam toch nog maar, hij vond t anders zo lullig!!!! nou wij niet hoor.

Na deze overheerlijke lunch!!!! hebben we de rit voortgezet, na een tijdje kwamen we in een hele mooie omgeving mer rood/oranje gekleurde rotsen, Red canyon genaamd, paar keer gestopt voor een foto...echt heel mooi!!.

De route ging verder en we reden Bryce Canyon City binnen een klein dorpje met een paar hotels waaronder die van ons waar we straks gaan slapen. We zagen wat leuke western huisjes dus we wisten al waar we straks ff gingen neuzen...paar km verder reden we zo t park in (Bryce Canyon), wat handig toch die annual pass, die hebben we er al lang uitgehaald, als je ziet wat de entree anders van zo'n park was geweest...deze 25 dollar.

We kregen van de ranger uit t hokje een kaart van het park, het is niet zo groot ongeveer 30 km dus goed te doen in een paar uur tenzij je wil gaan hiken, dan niet, maar wij hiken niet, een heuveltje vergt al veel inspanning en lopen we te hijgen en te puffen als een stel oude mensen...maar we zitten wel op een hoogte van 2700 m, dus dat is t m gewoon de hoogte, ijle lucht ;). het is hier trouwens maar een graad of 13, met de zon erbij wel lekker maar in de schaduw kkkkoouuudddddd!!!!

We zijn eerst naar t zuidelijkste punt gereden Rainbow point en hebben toen alle stopplaatsen gehad weer richting het bezoekerscentrum, onderweg stonden de herten gewoon langs de weg te eten...het uitzicht op de stops waren echt schitterend rare rotsformaties in oranje/rood tinten. Er werden weer volop foto's gemaakt. Denk dat we er al veel hebben bij elkaar!!! Dat worden hele dikke fotoalbums vrees ik.

Het was toch al half 6 toen we het park weer uitreden, na een paar minuten waren we bij de westernhuisjes, waar winkeltjes in gevestigd waren, helaas waren ze dicht of gingen ze dicht. Maar het was leuk aangelegd dus ff wat rond knippen...

Ons hotel lag erachter en daar zijn we heengegaan. T was best druk en volgeboekt, 2 mensen voor ons kwamen vragen voor een kamer maar alles zat vol en er was een geannuleerde kamer maar die hadden net 2 oude dames gekregen die naast ons stonden...maar goed dat wij wel gereserveerd hadden. We kregen kamernr 3342 (J&M) en 3344 (D&A).

Spullen weer naar de 3e verdieping gesjouwd gelukkig hadden we nu wel een lift gisteren niet!. We zijn eigenlijk gelijk gaan eten, maar omdat we weinig keus hadden zijn we naar de overkant gelopen bij een ander hotel waar je kon eten...a la cart of buffet, wij kozen alle 4 voor t buffet, dus we konden zoveel nemen als we wilde voor $ 18,99 pp. Ze hadden vele lekkere dingen, dus we gingen later goed volgevreten naar het hotel. Hier hebben we in de lobby zitten kaarten 2 potjes en Diana heeft ze allebei gewonnen.

het is ondertussen al weer 1 uur zie ik, dus ik ga ook maar eens slapen en morgen reizen we naar Zion park een van de laatste parken die we gaan bekijken.

Werk ze allemaal t is bij jullie weer maandagochtend.

1. Carry Treffers:
    8 oktober 2012
    Hoi vakantiegangers
    We werken vandaag wel weer, maar gister middag hebben we nog gefietst, het is hier nu beter weer, maar niet zo mooi dan bij jullie.
    Wat een prachtige parken toch weer iedere keer jullie kunnen blijven genieten en dan af en toe een goede eettent, dan kan het niet op.We kijken 's morgens eerst even of er al een nieuw verhaal is, nog een mooie reis verder.
    Liefs pa en ma.