Italie, zaterdag 2 september 2017

2 september 2017 - Terlago, Italië

Zo de wekker ging vanmorgen om half 7 toch best een kort nachtje gehad, maar goed....koffer ingepakt want daar hadden we gisteravond geen zin meer in, daarna nog laatste dingen gedaan en wat gegeten en gedronken en om 8 uur reden we de dam af.  De pratende miep stuurde ons via Barcs en daar de grens over. Bij de Kroatische douane werden alle auto gescand en de paspoorten ook.... op naar Kroatië waar we eerst 2 uur slingerend gereden hebben  door dorpjes tot we op de snelweg kwamen... dezelfde route als vorig jaar....gedeeltelijk, want nu gaan we richting Slovenië daar waren we rond 12 uur...we stonden rijen dik in de file voor de paspoortcontrole, toen we er door waren moesten we eerst een vignet kopen dus gelijk er maar af bij t eerste tankstation. Hier ook maar wat koffie gedronken en een broodje gegeten.

Nu staan we in de file 13.17 uur richting postojna, net flinke regenbuien gehad waar in je niks meer zag..gelukkig is t nu droog, maar onze rijdagen zijn tot nu toe allemaal slechte weer dagen geweest, behalve toen we vanuit Nederland vertrokken niet.

We moeten nog 428 km rijden volgens de miep.

Straks meer....

Nou lang in de file gereden dus dat schoot helemaal niet op.

Rond half 4 waren we bij de Italiaanse grens, we reden net goed en wel in Italië alweer file,  verdorie, dus zo een tijdje aangedaan en toen toch maar gekeken voor een andere route, die was 80 km korter en maar 25 min in tijd langer, dus deze genomen.....hartstikke mooi door dorpjes en natuurschoon. Rond 7 uur waren we bij t hotel, het ziet er allemaal mooi uit, maar t begon al wat te schemeren, dus veel konden we buiten niet zien. We hebben ingecheckt en de aardige eigenaar kon goed duits, dus die heeft ons wegwijs gemaakt. We kregen kamernummers 136 op de 3e en bovenste verdieping, spullen uit de auto gehaald wat mee moest en de rest kon erin blijven.

Daarna zijn we hapje gaan eten bij de pizzeria/restaurant die aan de achterzijde van t hotel zat. We hebben beide een pizza op, ik een 4 kazen en John een calzone. Naast ons zat een  Engels gezin en die man had me toch een paar flaporen, ik zei tegen John volgens mij heeft hij model gestaan voor Doby uit de Harry Potter films....t is dat t niet waaide anders was ie weggezeild. Z'n kinderen, hadden gelukkig voor hen, moeders oortjes. Die flappieman had ook t verkeerde eten gehad, een bord met oa mosselen, maar dat had ie niet besteld bleef hij volhouden en de eigenaar waar ondertussen t stoom uit z'n neusgaten kwam bleef volhouden van wel, een hoop handgebaar en getetter tot ie toch zei Ok jij je zin je krijgt wat anders en zo werd t bord onder z'n neus weggetrokken en de eigenaar mompelde nog wat woorden na......dus terwijl de rest van het gezin al gegeten had kreeg flappie z'n nieuwe gerecht ...daarna waren ze ook gelijk vertrokken.

We hebben ons wel vermaakt zo...

Afrekenen moesten we aan de kassa en diezelfde man zei tegen ons, jullie krijgen korting, nou mooi!!!  Jammergenoeg is morgen de laatste dag dat het nog open is en dan gaan ze dicht voor een week vakantie....

Eenmaal weer op de kamer, gedoucht en nog wat ge-tab-led en toen gaan slapen.

1. Arjan & Diana:
    4 september 2017
    Nog super veel plezier de laatste dagen in Italië
  2. Carry Treffers:
    4 september 2017
    Nog veel plezier in Italië en mooie uitstapjes maken.
  3. Astrid, Bart en de kids:
    4 september 2017
    Whaha altijd leuk met ramptoeristen erbij. Toch vreemd dat die mensen daar zo stug volhouden dat zij gelijk hebben. Wij hebben het ook meegemaakt met een pizza voor Yannic. Hier zouden ze eerder excuseren voor het ongemak. Klant is koning zeg maar. Veel plezier in ieder geval nog. Oh ja, spelletje wordfeud met John is geëindigd zal moeten wachten totdat ie weer op zijn telefoon kan zeker? Groetjes en geniet nog lekker van jullie vakantie
  4. Mirjam:
    4 september 2017
    Dank je allen, en inderdaad Astrid Wordfeud zal nog ff moeten wachten haha