Mallorca 4 juni 2014

4 juni 2014 - Valldemossa, Spanje

Heerlijk geslapen, op ons gemakje ontbeten. De planning was te relaxen aan het zwembad maar ze waren zo aan t boren dat we geen zin hadden in de herrie te zitten.

Op de kamer de landkaart bekeken en besloten om de rest van de westkust te bekijken waar we de vorige keer gestopt waren. We zijn eerst bij t lokale supermarktje gestopt voor water en daarna richting Inca en door naar Lluc gereden waar het klooster was en vandaaruit gaan slingeren door de bergen. Gestopt onderweg bij een paar uitzichtpunten.

In Valldemossa zijn we uit de auto gegaan, we hadden trek gekregen het was immers al 3 uur. Leuk plaatsje en heel toeristisch. De grote bussen stonden aan de rand van t dorpje. Keken we eigenlijk wel van op. T zag er leuk uit. Chopin heeft hier ooit nog tijd gezeten in een klooster samen met een franse schrijfster. We hebben er niks van gezien verder. We zijn op een terrasje neergestreken en wat besteld. De prijzen waren schrikbarend duur, echt niet normaal, allebei een broodje genomen, smaakte ook echt lekker dat wel....daarna nog ff kort rondje gelopen, maar we wilde niet al te laat naar La Granja dus zijn we maar weer gegaan.

Bij het plaatsje Esporles lag La Granja, een landhuis gelegen in een beboste vallei het is nu een folkloristisch museum, met lokale ambachten. In de 13e tot de 15e eeuw zaten hier monniken nu is het van een familie en opengesteld voor publiek. Het museum staat vol met antieke meubelen, keramiek en andere kunstvoorwerpen. Kaartje gekocht en naar binnen, daar begon gelijk een paardendressuur een jongetje wat met zn paard dingen deed, wel grappig, later een man op een paard. Toen we dat gezien hadden zijn we de route gaan lopen ze hadden hier zelfs een nederlandse beschrijving van wat er te zien was. Was de moeite waard om te bekijken en tegen 6en liepen we weer buiten richting de auto. We besloten de rest van de route te rijden, nog een paar keer gestopt bij een punt maar omdat de zon deze kant ondergaat kon je niet zo goed meer foto's maken.

Bij de plaats Andratx zijn we de snelweg richting Palma opgegaan. We moesten nog wel een eindje rijden maar wilde toch ook al graag wat eten voor t echt donker was. In het super toeristische en drukke El Arenal zijn we terechtgekomen bij een duitse tent, nou die curryworst met friet ging er wel in en John had een vleesspies met uien. Nog een koffie na en we kunnen er weer tegenaan vanavond.

Beetje flink doorgereden om voor t donker thuis te zijn want verlichting kennen ze hier amper en in t donker is t vreselijk rijden op die kleine weggetjes met al die bochtjes, dus zo veel mogelijk snelweg genomen en t laatste stukje was ondertussen al wel bekend voor ons dat ging prima en om kwart voor 10 waren we thuis pfffff na een lange dag, warme dag.

Nu uitbuiken op bed na een douche...nederlandse elftal nog gekeken op tv en ik mocht nog van 2 dagen typen, maar dat is nu gedaan...

morgen weer een dag eens kijken wat we dan gaan doen!!!