Mallorca 3 juni 2014

3 juni 2014 - Artà, Spanje

Lekker rustig aan gedaan met het ontbijt lang nagetafeld. De vraag was blijven we hier of gaan we op pad. Het waaide wederom hard, denk dat dat komt omdat we op een heuvel zitten, aan de kust waait t minder hard, maar goed warm is t toch wel, graad of 27/28.

We zijn naar de oostkust gereden want hier had je verschillende grotten, de grotten van Drach zijn de bekendste, maar die wilde ik juist niet zien en wij zijn naar de grotten van Arta geweest. Deze lagen bij het plaatsje Canyamel aan zee, erg mooi baaitje met dat turquoise water.

De parkeerplaats was niet zo groot geen touringcars die er stonden dus minder toeristen als bij de grotten van Drach. Kaartje gekocht en we konden gelijk aansluiten bij de groep die net naar binnen ging. Wow wat een mooie stalagmieten en tieten, we konden volop foto's maken en de gids legde het in 4 talen uit. Zeer mooie grot was dit. Na een dik half uur stonden we weer buiten, je kwam een grote trap af met zicht op de zee. We hebben nog een koffie gedronken bij een tentje bij de grot, toen richting de parkeerplaats. Het was bloedheet in de auto. We hebben de route naar de vuurtoren genomen "Punta de Capdepera". Smalle weg door kronkelige schuingewaaide bomen, gelukkig weinig tegenliggers. Mooi uitzicht aan t einde vd weg. Ff wat rondgelopen en wat foto's geknipt.

Via de noordkust (stukje) terug naar ons hotel, onderweg nog naar de zee gereden bij cala mesquida, hier had je weer die mooie blauwe kleur zee...stukje gelopen. Bij het hotel aangekomen zijn we bij t zwembad gaan liggen. Er was helemaal niemand dus heerlijk rustig. Later nog een spelletje triominos gedaan, maar het waaide te hard eigenlijk.

Savonds zijn we een hapje gaan eten in Petra bij restaurant Es Celler, deze was gevestigd in een oude wijnkelder. We zagen net een grote groep mensen naar binnen gaan terwijl wij nog een plekje voor de auto moesten zoeken. De straatjes zijn zo verrekte smal en overal een gele streep waar je m niet mag neerzetten. Dus hopen dat er nog plek was binnen en gelukkig was er genoeg plek. De ober wilde ons een typisch mallorcaans gerecht aansmeren maar ik ging toch voor de entrecote en John ja die was omgeluld met lamsvlees en champignons en nog meer dingen...... Jammer voor hem mijn bordje zag er beter uit en dat vond hij zelf ook. Maar goed hij heeft nog een stuk van mijn vlees mee kunnen eten, die lap was veel te groot. Nog een chocomoesje en cheesecake na en we zaten weer vol.

Op de kamer nog triominos gedaan en toen vonden we t wel weer best voor vandaag, de ogen begonnen zwaar te worden.