Mallorca 2 juni 2014

2 juni 2014 - Palma de Mallorca, Spanje

Wederom een goede nacht gemaakt, bed ligt heerlijk, konden er ook moeilijk uit, maar ja dan ook geen ontbijt dus moesten wel. We waren de enige in de ontbijtzaal, later kwam er nog een duits stel, denk dat de rest allemaal al weer vertrokken is. De kamers werden grondig schoongemaakt door mensen met een beperking. Zijn ze toch aan t werk op deze manier. Christina kwam nog met de mededeling dat we zaterdag niet in het hotel kunnen blijven omdat het feest smiddags al begint ipv s'avonds, dus nu mogen we in een nieuw appartement hier 2 km vandaan verblijven die dag tot we naar het vliegveld gaan. Beter dan heel de middag rondzwerven met onze spullen.

Na het ontbijt zijn we via het zuiden naar Palma gereden de hoofdstad met bijna een half miljoen inwoners. Het was wel een drukte daar op de weg maar lang leve de mobiel hadden we de parkeergarage die we wilde hebben zo gevonden. Eerst even snuffelen voor cd's bij de cash converters, hier had je er 2 van. Soort van used products winkels. Daarna nog naar de El Corte Ingles. Onderweg waren we ook al het stationnetje tegengekomen waar een soort van boemeltreintje naar het plaatsje Soller rijdt. Misschien dat we dit nog wel doen vd week. De temperatuur was ook aardig hotjes hier, 30 graden!!! We hebben nog ff gekeken hoe ver t lopen was naar het oude centrum maar dat was iets te ver, dus de auto uit de parkeergarage gehaald en op zoek naar een parkeerplaats dichterbij, bij Placa de Major na vele weggetjes te hebben gehad, de auto neergezet.

Wat een leuke stad zeg, smalle straatjes met vele winkeltjes en eettentjes. Op zoek naar de kathedraal Seu, want dit is wel zo'n beetje de bekendste bezienswaardigheid van Palma. na ff gelopen te hebben hadden we m ook gevonden, zelden zo'n grote kathedraal gezien. Kaartje gekocht en van binnen bekeken, mooie glas in loodramen.

Weer buiten wilde ik John op de foto zetten toen er iemand me vroeg om een foto van ons samen te maken, toen ze dr zonnebril afdeed was het die duitse vrouw uit ons hotel haha, grappig dat je die net hier tegenkomt. Ff praatje gemaakt zij gingen zo weer richting hotel en wij zijn verder gelopen, nog wat foto's gemaakt en weer terug naar het centrum. We kwamen langs een ijstentje, waar ze vele bakken zelfgemaakt ijs hadden, we stonden eigenlijk beetje rond te kijken welke smaken ze wel niet hadden, zo'n verkoopster stond allemaal te roepen dus ik keek op en zag dat ze een lepeltje met ijs had om te proeven en John kreeg er ook 1. Dus ja we hadden wel trek gekregen in iets dus beide een bakje met overheerlijk ijs genomen. Lepelend nog wat rondgelopen tot we weer bij t plein aankwamen waar de auto onder stond. Natuurlijk was het weer druk op de weg en weer zoeken naar de goede weg om uit de stad te komen, wat plaatsen aangehouden waarvan we weten dat die richting onze route liggen. Na een tijdje kwamen we in Sineu, plaatsje niet ver van ons hotel vandaan. We waren eigenlijk aan t zoeken naar de juiste richting, je wordt gewoon door heel t dorpje heengestuurd, en we kwamen uit bij een speelplein met wat restaurantjes, dus gelijk maar wat gaan eten. Het zonnetje begon al van het terras te gaan dus best fris zo in je korte mouwtjes. Johnny's spaghetti en mijn entrecote smaakte goed dus de maag was weer gevuld voor vanavond. In het hotel aangekomen was er gelukkig plek voor de auto want met die 3 parkeerplaatsen is het afwachten of je plek hebt.

Toen de zon onderging en de lucht begon te kleuren nog richting zwembad gelopen voor een foto, die duitsers zaten er ook en wederom een praatje gemaakt, ze wonen niet ver van de nederlandse grens, ter hoogte van ter Apel, aardige mensen...

Nu is t al 10 voor 1 snachts dus tijd voor mn bed!!!!

1. Carry Treffers:
    3 juni 2014
    Leuke foto van jullie samen en John was het weer moeilijk kiezen met al dat ijs.
    Groetjes Pa & Ma.
  2. Frank en Zus:
    4 juni 2014
    Het ziet er weer fantastisch uit daar en lekkere ijsjes. groetjes van pa en ma van Ierland