Mallorca 1 juni 2014

1 juni 2014 - Cala d'Or, Spanje

Om half 10 zaten we aan t ontbijt, we wilde vandaag een zwembaddag houden maar het waaide veel te hard en de zon ging steeds weg achter de wolken. Dus we hebben besloten om geen relax dagje te houden. Op ons gemak gegeten en toen richting de kamer begeven, daar wat gelummeld en gekeken wat te gaan doen. Rond half 2 de auto gepakt.

We zijn naar het dorpje verderop gereden "Petra", net zo uitgestorven als t onze haha maar ze hadden wel een leuk pleintje vol met terrasjes, dus neergestreken voor een drankje met almond cake, heerlijk!! maar het waaide flink zodat nogal eens de servetbakken van de tafeltjes gingen....

Onderweg naar Santanyi kwamen we langs ruines van kasteel de Santueri  dus een slingerweg omhoog om een kijkje te gaan nemen. Omdat het weer wat bewolkt was, was het uitzicht niet super helder maar je zag wel de kuststrook. Toen kaartje gekocht en de ruine bekeken nou ja er was niet veel meer van over. Op zo'n hoogte waaide we weg daarboven hahaha met de haren steil op ons kop weer terug bij de auto aangekomen hebben we de bak meegenomen kersen aangebroken, lekker pitten spugen. De route vervolgd naar Santanyi, daar aangekomen wilde we de oude kerk bekijken, maar het centrum was afgesloten na wat op en neer gereden te zijn door die smalle straatjes hebben we de auto toch in de buurt ervan weten te stallen. Blijkt dat er allemaal kraampjes waren rondom de kerk en ook iets van muziek, maar denk dat t op zn eindje liep want mensen waren al aan t opruimen enzo...ff rondje gelopen verder was er weinig te beleven dus de auto gepakt om naar Cala D'Or te rijden hier zat een eettentje waar we wilde gaan eten, maar ja waar precies zit het, nu was ik al zo slim om t adres op te schrijven en dus via mn mobiel zijn we er gekomen. Ging eigenlijk heel goed. Auto geparkeerd bij aparthotel Martha's welbekend bij pa en ma van Ierland en op zoek naar Western Steakhouse voor een lekkere maaltijd.

Het smaakte ook goed, leuk toeristisch plaatsje trouwens met vele leuke tentjes.

De mobiel heeft nog dienst gedaan om ons uit t plaatsje te krijgen en de rest wisten we wel.

Nu zijn we weer thuis, voor t donker, want lantaarnpalen zie je hier weinig en dat met al die bochtjes, levensgevaarlijk...

Voor morgen kijken we wat t weer doet en anders gaan we naar Palma de hoofdstad!!!