29-09-2012 zaterdag

29 september 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hierperdepiep Hoera John is vandaag 43 jaar!!!!

vannacht al lekker gewekt door de telefoon die om 3 uur afging, goed bedoelt natuurlijk en niet wetend dat we aan de andere kant van de aardbol zitten, maar toch, je bent weer wakker...daardoor kon ik later moeilijk uit bed en ging pas douchen toen we eigenlijk afgesproken hadden om te gaan eten, John snel Diana een appje gestuurd dat we iets later zouden zijn, maar Diana had m niet gelezen dus toen ik onder de douche stond werd er op de deur geklopt en hoorde ik al toeterend en zingend het feestcommite binnenkomen, met lang zal hij leven...LACHEN!!! Kaarten van de familie Treffers en een mooie armband cadeau van D & A, plus nog het goede nieuws dat ook wij mee kunnen naar het concert van "PINK" volgend jaar YEAH!!!!!!

We zijn gaan ontbijten, er was binnen geen gelegenheid en iedereen zat buiten, we hebben ons eten gepakt en zijn een eindje verderop in de tuin gaan zitten met uitzicht op zee, echt prachtig, wel was t bewolkt. Na t eten wat foto's gemaakt een man wees me erop dat er dolfijnen voor de kust zwommen, ikke weer terug naar de rest om Diana te roepen maar ze had t zelf al gezien en was op zoek naar mij, ze waren te ver weg om goed op de foto te krijgen.

Koffers in de auto geladen, de pasjes afgegeven bij de receptie (betaald hadden we al in NL) en tegen half 11 zijn we weggereden. Op internet had ik nog een leuk plaatsje gezien "Solvang" genaamd, een deens dorpje. De lucht trok open en de zon kwam tevoorschijn. Na een uurtje rijden waren we daar. En inderdaad het zag er erg leuk uit, echt van die deense huisjes en naambordjes, ook zelfs 2 molens, wat weer aan NL deed denken. We hebben rondgelopen foto's gemaakt en bij een bakkerij neergestreken voor koffie met gebak, we moeten immers John's verjaardag vieren. het smaakte goed, een vrouw van de bakkerij nog een foto gemaakt met onze hoedjes en toeters!!! Ook zagen we nog 3 border collies lopen 2 zwarte en 1 bruine, Diana zag t te laat en wilde m aaien maar hij liep al met zn baasje mee, dus kwam ze met een beteuterd gezicht weer teruggelopen.

Het is nu half 3 het is nog 175 km rijden naar Lawndale LA, daar is ons hotel. Als we een beetje op tijd zijn nemen we een duik in t zwembad want het is echt bloedheet hier. De auto geeft 94 graden F aan, maar we weten niet hoeveel dat in celcius is en kan nu niet kijken heb geen internet in de auto ;). Rijden nu net het bord Santa Barbara voorbij. Zo de Highway 101 op en dan schrijf ik later wel weer als we er zijn.

Nu ik dit schrijf is het 11 uur savonds, toen we vanmiddag bijna bij t hotel waren ongeveer zo'n 35 km verwijdert moesten we highway 405 hebben, maar deze was afgesloten, tja hoe nu verder, de miep gevolgd maar die stuurde ons natuurlijk terug, omdat ze die weg wilde nemen daarna maar doorgereden tot ze het na een tijdje maar opgaf en de route vanaf daar opnieuw berekende....we kwamen nu vanaf een andere kant binnen. John moest nog tanken en we keken eens om ons heen en zagen alleen maar zwarte mensen, waar in hemelsnaam zijn we belandt, dachten we....In The Ghetto werd er al hard geroepen haha!!! In de auto's die voorbij raasde zaten ook allemaal gekleurde mensen...nou we hadden t er niet zo op, nu snap ik waarom het hotel niet zo duur was ;)). Eenmaal bij het hotel aangekomen werden we geholpen door een, je raad t al, gekleurde jongeman. We kregen kamernr 402 en 403, het ziet er gewoon netjes uit en er is zelfs een klein zwembadje bij.

We hebben de spullen naar boven gebracht (4e verdieping) en zijn toen bij de receptie gaan vragen waar je ergens pizza kon eten, daar hadden we zin in. De jongen zei waar en we moesten ongeveer 2 mijl rijden en dan kwamen we bij een grote Mall uit. Wij die kant op en na een aantal minuten zagen we een keigroot winkelcentrum met een enorme parkeergarage. Hier binnen hadden we wel willen shoppen, echt veel leuke winkels. Op een plattegrond gekeken waar de pizzatent zat en daarheen gelopen. Hier hebben we heerlijk gegeten, alle vier een pizza en met een toetje na.

Na 8en zijn we weer naar t hotel gegaan, daar hebben we in de ontbijtkamer zitten kaarten omdat we op de kamer geen stoelen hebben. 2 potjes gedaan en toen vonden we het wel welletjes!!!.

Morgen vroeg op en eens kijken hoe we t beste in de stad kunnen komen voor de hop on hop off bus.

Denk niet dat Arjan hier smorgens gaat hardlopen, wat hij de afgelopen dagen wel heeft gedaan.

1. Mirjam:
    30 september 2012
    langs deze weg wil ik iedereen bedanken die mij vandaag heeft gefeliciteerd via dit medium, telefonisch, whats app of per sms.
    pa en ma, astrid en bart, robin en sylvia bedankt voor de kaart die jullie hebben meegegeven aan diana, Myrtle voor de mooie tekening en tja last but not least diana en arjan voor jullie felicitatie compleet met feestmuts en toeters en uiteraard de mooie armband welke ik cadeau heb gehad. Dit alles heeft deze verjaardag tijdens deze vakantie in USA nog specialer gemaakt. Iedereen bedankt !!!
  2. Astrid, Bart en de kids:
    1 oktober 2012
    Graag gedaan John, hopelijk was de sms ook aangekomen. Wat een mooie foto's en verhalen allemaal. Fijn dat de vakantie heel goed gaat. Geniet er nog van en tot over twee weken. Groetjes aan iedereen vanuit België ;-)