01-10-2012 maandag

1 oktober 2012 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

Weer een nieuwe maand, al hebben wij daar weinig benul van (datum en tijd)

Om 8 uur hebben we ontbeten, het was gelukkig niet zo druk als gisteren dus hebben op ons gemak kunnen eten. Voor de heren hebben ze in dit hotel weer spek en ei en vandaag worstjes en ei.

Rond kwart voor 9 zaten we in de auto om naar Universal Studios te rijden. Dit was ongeveer 40 km, best wel een stukje. Het park zou om 10 uur opengaan en dat hadden we ruimschoots gehaald als we niet bijna een uur in de file hadden gestaan pffff dat was balen zeg!!! maar ja LA he!! Dit keer was t wel een vrachtwagen die een betonnen blok had geramd en de 2 linker rijstroken waren afgesloten, dus dan weet je wel hoe t gaat...

Tegen half 11 waren we er dan toch en reden met de auto de valetparking binnen, 25 dollar en dan werd je auto weggezet, jezus wat een prijs, de gewone parking zagen we niet dus doe maar hoor...we wilde zo snel mogelijk naar binnen...bij de kassa aangekomen, duurde t zo lang, die man achter dat loketje probeerde iedereen een duurder kaartje aan te smeren (annual pas) waar je dus voorrang mee had en niet in de rij hoefde te staan. We hebben dit niet gedaan omdat we 80 dollar pp toch al best veel vonden en het eruit zag dat het niet al te druk was..(en wat ik nu weet zeker de moeite waard). Als eerste zijn we de Universal tour gaan doen, met een treintje reden we over de filmset en werd er gezegd welke films daar gefilmd waren, echt heel maf om dat te zien, op een gegeven moment gingen we een gebouw binnen en iedereen had eerder een 3d brilletje gekregen, hier kreeg je om je heen een soort van film te zien met King Kong die aan t vechten was met dinosaurussen, de karretjes waarin wij zaten schokte mee en het was net alsof wij in de film bertrokken waren...echt te gek dit, je moet t eigenlijk meegemaakt hebben. Daarna zagen we een stel originele auto's welke in bekende films gebruikt waren, oa Kit uit de Knight Rider en de auto uit Back to the Future. De route ging verder we kwamen langs diverse filmsets van oa Jaws. Ook een overstroming in een dorpje, het begint te donderen en te regenen en in no time overstroomt t dorpje en dat water komt dan op je afgeraasd!!! De rit ging verder langs de gecrashte boeing 747 uit de speelfilm War of the Worlds, het ziet er net echt uit zeg!!! De filmset van Desperate Houswives, er is gewoon een complete straat met huizen nagebouwd, in het treintje waarin je zit krijg je dan via tvtjes die er hangen opnames te zien met dat betreffende huis op de achtergrond waar je net voorbij bent gekomen. Ook hebben we nog een earthquake meegemaakt, dan staan we in de ondergrondse en opeens begint alles te schudden en valt t dak omlaag waar een snelweg bovenloopt en dan schuift er een vrachtwagen bijna tegen het treintje en dat vliegt in brand...spannend en super mooi gedaan. Ook hadden we geluk dat we aan de linkse kant zaten want de meeste dingen waren allemaal aan deze kant te zien (behalve Jaws) Na deze tour van een uur, zijn we als eerste naar Shrek 4D gegaan, hier kregen we allemaal een brilletje en binnen een film te zien in 3D, waarom dat het 4D heet geen idee, dit was leuk zelfs de stoelen waar we opzaten bewogen en af en toe kreeg je water in je gezicht of wind als dat in de film voorkwam... daarna tijd voor een drankje..

De Blues Brothers kwamen ook nog optreden en hier hebben we even staan kijken, daarna volgde the Revenge of the Mummy ride, dit was een achtbaan binnen in t donker het was 1 baan die je reed en daarna in zn achteruit, KICKEN!! Daarna Transformers 2D zaten we ook in een karretje wat op en neer hopte alsof we echt tegen die transformers aan t vechten waren. Dit was super. Als laatste in deze hoek van het park deden we the Jurassic ride, in een boot (zoals bij de fata morgana) het begon rustig met wat druppels op ons hoofd, en eindigde in een nat pak als je op t laatst over een heuvel komt en dan zo naar beneden roetsjt. Onze gezichten dropen, we moesten gewoon keihard lachen, maar aangezien het bijna 40 graden was vandaag, was dat natte pak heerlijk!!!! We hebben hier nog wat gegeten omdat we toch aardig trek hadden gekregen en natuurlijk een groot glas koude cola.

Verder hebben we nog de Simpson ride gedaan een virtuele achtbaan, maar daar werden Arjan en ik misselijk van....omdat deze attractie wat langer duurden met wachttijd hebben we de Waterworld show net gemist, balen want dat moest ook een supershow zijn. Als laatste konden we nog een dieren show doen the Animal Actors Show, hier zag je honden, katten, cavia's, kippen, varken enz..die getraint werden voor de films, het was leuk opgezet en?? er zat ook een Border Collie in. Deze show duurde een kwartiertje

Langzaamaan zijn we terug naar de uitgang gelopen, onderweg nog wat foto's gemaakt. De auto weer opgepikt en gevraagd aan de man achter het loket waar we t beste heen konden om de Hollywood letters te kunnen zien, die tegen de heuvels aangeplakt liggen, want deze hadden we nog niet op de foto staan. Na ongeveer 10 minuten waren we daar en t begon al weer te schemeren dus we moesten snel zijn, hartstikke druk op de weg met auto's en tussendoor wij snel op de weg staan om te knippen.

Rond half 8 waren we weer bij het grote winkelcentrum in onze buurt en hier hebben we gegeten en rond 9 uur waren we in t hotel. We zijn allemaal bekaf, het was echt bloedheet vandaag en het was een lange dag, dus ieder naar de kamer voor een douche en een lekker bed.

In ieder geval is onze ervaring met LA dat we er nog wel 3 dagen hadden kunnen blijven omdat er zoveel te zien is, zeker als je het goed wilt doen. Morgen gaan we naar Palm Springs

1. Janine & Henrie:
    2 oktober 2012
    kei leuk allemaal zeg. Jullie hebben straks 3 weken nodig om bi te komen van al deze belevenissen. Have fun in Palm Springs xx
  2. Nicole en John:
    Hi lieverds!
    Ongelooflijk wat jullie allemaal zien en meemaken, en dat in 1 week tijd! We (John helemaal) worden bijna jaloers bij het horen van de spectaculaire belevenissen en de foto's.... En het weer, heerlijk warm, echt genieten, gelukkig doen jullie dat ook volop!
    John nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag in de USA, dat is weer eens iets anders dan in t Brabantse....
    Groetjes van ons en een dikke kus,
    Nicole en John
  3. John en Mirjam:
    2 oktober 2012
    Hallo jongelui, hier een berichtje van Pa van ierland. Jullie verslagen zijn bijzonder boeiend en leuk geschreven. Een ding is in ieder geval duidelijk. Wat juliie allemaal tezien krijgen is fascinerend.
    Trouwens ook aan eten komen jullie volgens mij niets te kort.
    Nog heel veel plezier daar in de USA. Frank
  4. Angela en henny:
    3 oktober 2012
    Hey wat geweldig allemaal we zijn positief jaloers op jullie erg leuk wat jullie allemaal zien en beleven en dan ook nog dat lekkere weer geniet er maar lekker van want hier is het herfst blehh:(((

Veel liefs, henny en angela