02-10-2012 dinsdag

2 oktober 2012 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vanmorgen om half 8 gaan ontbijten, wederom niet druk dus alle plek en op ons gemak gegeten. Spullen in de auto geladen en uitgecheckt. Daarna de tomtom ingesteld op Joshua Tree Park, ( in dit park is de directeur van 013 vorig jaar met zn vrouw omgekomen) rond half 1 waren we aan de westingang van het park. Bij het bezoekerscentrum stond aangegeven dat je veel water mee moest nemen 4 liter pp en als je ging hiken 8 liter pp. Nou wij hadden nog 65 flesjes water van een halve liter in de auto liggen dus dat moest wel goedkomen. Het was echt bloedheet de temperatuur in de auto gaf als hoogste aan 44,5 graden Celcius. We hebben een aantal korte stops gemaakt voor foto's want het wacht echt veel te warm om te gaan lopen. Hele aparte bomen en het landschap veranderde zo weer....dan geen bomen en alleen rotsen en dan weer cactussen, die gevaarlijke stekels hadden en die Diana onder dr slipper had zitten en later in de auto in dr voet...ze is er gelukkig nog steeds dus t zal wel loslopen...ook zat ze nog met dr vingers tussen de deur die Arjan dichtgooide, zit ze niet tussen de busdeuren dan wel tussen de autodeur....dat was AU, maar ze zitten er nog aan....tegen half 4 waren we t park weer aan de zuidkant uitgereden en konden we de reis naar Palm Springs voortzetten. Dit stadje ligt in de woestijn en het is er altijd warm, ook ziet het er erg groen, dus ze zullen er veel water sproeien.!!!

Rond kwart over 4 zagen we het hotel of eigenlijk appartement, we werden hartelijk ontvangen en ook met de vraag waarom we maar 1 nacht bleven, tja tijdgebrek. Hadden graag een nacht langer gebleven want het ziet er erg mooi uit. Toen we de kamer betraden (3221) liepen we een grote woonkamer binnen met 2 slaapkamers en uitgebreide keuken.

We hadden nog een deur en Arjan duwde eraan en daar zat nog een kamer achter compleet met badkamer, ieder dus een eigen bubbelbad. Op iedere kamer een tv, echt luxe hoor, nadat we alles hadden gezien hebben we de badkleding aangetrokken en zijn richting zwembad gegaan, hier ff lekker gepoedeld in t water en nog in de whirlpool gezeten... en natuurlijk vastgelegd op foto met de zelfontspanner!!! John en Arjan nog sprongen gemaakt van de kant zodat wij de actie konden vastleggen.

Op de kamer allemaal gedoucht en toen richting het centrum gereden, hier stond een groot standbeeld van Marilyn Monroe, zij heeft hier ooit gewoond net als Elvis Presley, Frank Sinatra enz. Het was te donker voor een foto dus komen we morgen weer terug als we gaan ontbijten. We zijn wat rondgelopen nog wat winkels ingeweest, de stoep was hier ook belegd met sterren tegels zoals in Hollywood The Walk of Fame...alleen waren dit wat meer de onbekende op een enkeling na dan. De vrouw van het hotel had een eettentje aanbevolen en dat zagen we aan de overkant van de straat, genaamd LULU, dus wij steken over (terwijl t licht op rood stond) er kwam op dat moment niks aan een halve mijl verder reed een auto en toen die voorbij kwam hoorde we ineens ..... Use the fucking (PIEP) lights!!! nou ja zeg, dat is wel raar hier als ze maar denken dat je gaat oversteken stoppen ze al. Zeker bang iemand aan te rijden en een claim aan je broek te krijgen... maar ja wachten op t groene licht terwijl er toch niks aan komt is bij ons gewoon oversteken....hier blijkbaar niet!.

Het eten smaakte heerlijk, we hebben alle 4 een 3 gangenmenu gekozen voor $22,99. Na het eten zijn we terug naar de auto gelopen en naar het app. gereden. Hier hebben we een potje zitten kaarten, we hebben nu een grote tafel met 6 stoelen, dus alle plek. John heeft gewonnen!!

Nu is het tijd om te gaan slapen want morgen weer op tijd op... het is nu kwart voor 12.

Het internet kost geld hier dat hebben we betaald maar er gebeurde niks, dus dan maar morgen versturen, en voor wie dit leest is t al vandaag!! ;)