27-09-2012 donderdag

27 september 2012 - Monterey, California, Verenigde Staten

Hoi lezers,

Na het onbijt (zoals we gisteren hadden) hebben we uitgecheckt, Arjan zou vandaag het stuur over nemen, maar toen hij probeerde de stoel naar achteren te zetten (automatisch) ging ie niet verder, dan t zou moeten. Dus helaas hij zat met zn knieen tegen t stuur en kon onmogelijk zo rijden. Nou ja dan John maar, ook geen probleem...

Als eerste zijn we bij de supermarkt nog wat eten in gaan slaan voor de lunch een doos vol donuts, muffins en croissants, en een grote fles jus met wat bekers. In ieder geval konden we ff vooruit.

We zouden als eerste naar Gilroy rijden een plaatsje waar een grote outletstore zat, na 195 km en 2 en half uur rijden waren we er. T was dus geen 1 grote winkel maar velen winkels, ook was het erg warm en omdat de stijltang van Diana t niet deed op deze voltage ondanks de wereldstekker, heeft ze daar een nieuwe gekocht. We hebben wat winkels bekeken maar we konden nou niet echt zeggen dat het zoveel goedkoper was. Bij Starbucks een lekkere caramel koffie genomen en bij gebrek aan een bankje hebben we bij de auto onze donuts/croissants/muffins opgegeten. Dat ging er wel in.

We hebben toen besloten om maar door te rijden naar Monterey, plaatsje wat aan de kust ligt. Het zou een uurtje rijden zijn. We waren tegen 3en bij het hotel, hebben ingecheckt en kregen kamernummer J&M 26 en D&A 27. Het ziet er leuk uit en schoon!!

Gelijk maar de spullen uitgeladen en internet opgestart en snel de verslagen doorgestuurd.

Rond half 5 zijn we met de auto naar het haventje van Monterey gereden, hier had je ook een Fisherman's Warf, de houten winkeltjes op de pier zagen er weer westernachtig uit. We hebben nog een pelikaan vastgelegd op foto en weer wat zeeleeuwen, blijft mooi die beesten. Ook zagen we in t water grote kwallen!!!

We hebben wat rondgelopen, maar t was best koud, de zon was weg en de mist begon weer op te zetten vanaf zee. We zijn terug naar de auto gelopen om te gaan eten. Eerder hadden we in de reisgids een tentje zien staan waar ze vlees, burgers en vis hadden, dus voor ieder wel iets...Komen we bij dat tentje aan, komt er al een manneke op ons af om mee te delen dat ze vandaag gesloten zijn..aaargghhhhh!!!!! SHIT HEEJ. Maar niet getreurd hij had een kaartje waar 3 eettentjes opstonden, die van dezelfde eigenaar waren met ongeveer hetzelfde soort eten...we kozen voor de Rio Grill in Carmel een dorpje 9 km verderop. Hier aangekomen was het keidruk, we moesten even wachten tot we aan tafel konden, We namen als voorgerecht alle 4 de carpaccio en daarna met zn drieen een hamburger met friet en Arjan had een stuk vlees.... Het smaakte heerlijk!!! nou dat mocht onderhand wel eens, de bediening was weer supervriendelijk, allemaal willen ze weten waar je vandaan komt...een oud vrouwtje van een tafel verderop kon t niet laten ons mee te delen dat ze 64 jaar getrouwd was. Verder brabbelde ze nog wat dingen maar we verstonden er niet veel van. later kwam een andere vrouw van dat tafeltje een handvol rozenblaadjes aan ons geven, ze zei tegen John, " Here for your girlfriends"!!!!

Rond kwart voor 9 waren we weer bij het hotel, t was ondertussen al pikkedonker,Arjan en Diana hadden een tafel tussen hun 2 bedden ingezet zodat we konden gaan kaarten. Hebben 2 potjes Amerikaans jokeren gedaan. Onze ogen vielen zowat dicht...thuis wordt t vaak 4 uur maar hier????

John en ik zijn vertrokken naar een deur verderop om lekker te gaan slapen...na eerst dit verslag getypt te hebben.

00.29 uur geeft de klok aan, tot morgen maar weer

1. Carry Treffers:
    Hoi vakantiegangers
    Net m'n reactie weg komt er nog een verhaal, dus ook nog even gelezen en nu koffie gaan drinken.
    Ma
  2. Zus:
    Hoi mensen,
    Echt leuk om jullie verhaal te lezen. moest afkicken toen er deze week een paar dagen niets meer kwam.
    Maar we weten nu dat je geen internet had.
    Wachten op het volgende verhaal. gr. Ma en Pa van Ierlan
  3. Patrick en Monique Pruijssers:
    28 september 2012
    Hoeveel steaks/hamburgers/muffins/donuts/croissants/eggs en bacon kan een mens aan????
  4. Angela en henny:
    28 september 2012
    Hoi hoi klinkt allemaal erg gezellig daar vindt het leuk om jullie zo te volgen nog veel plezier en we wachten weer op het volgende verhaal veel liefs wij xxx
  5. Marij van Ierland:
    29 september 2012
    Hallo allemaal,
    John, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag ,en zoals altijd nog vele fijne gezonde jaren toegewenst.Mirjam ,Diana en Arjan ook gefeliciteerd , we kijken weer uit naar het volgende verhaal.
    Veel plezier
    Groetjes,