26-09-2012 woensdag

26 september 2012 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Nog steeds geen internet!!!!

Zo op tijd opgestaan want vandaag gaan we Yosemite Park bekijken. We hadden ontbijt bij de overnachtingen dus wij naar de receptie waar ook t ontbijt was...T was er druk, maar altijd nog een plaatsje voor ons. De zon brandde al goed naar binnen. Het eten was oke, gewoon een continental breakfast. Je kon je eigen wafels maken er waren 2 soorten beslag. Verschillend brood wat je zelf kon roosteren, jam, gekookte eieren,kaas, fruit, verschillende soorten corn flakes, warme chocolademelk wit of bruin, vanille, koffie en sapjes. In ieder geval hebben wij goed gegeten...

Nadat Diana een "echte" DG zonnebril had gekocht van toch zeker wel $14,99 (zonder tax) konden we vertrekken. Na een rit van 1 uur en 15 minuten bereikte we de zuidingang van het Yosemite Park. Met onze pas konden we gelijk doorrijden, we zijn rechtsafgeslagen richting de Mariposa Grove, hier stonden echt keigrote sequoia bomen. T is niet normaal hoe groot en breed ze zijn, maar dat zie je pas als je er zelf naast staat. Wij waren op de foto's gewoon lilliputters of die bomen waren reuzen. We hebben met een shuttle treintje een rit gemaakt omdat t lopend wel 4 uur kon duren en aangezien we nog meer willen zien vandaag, gingen we voor de luxe. Over een stoffige zandweg werden we meegevoerd tussen de reuzenbomen van duizenden jaren oud. Het was supermooi en we schoten vele foto's. Toen we weer bij de auto kwamen na anderhalfuur, hadden we honger gekregen, maar we hadden geen eten bij behalve chips, dus een gezinszak chipito's opengetrokken en die helemaal leeg geschranst met zn 4en. Op naar hetvolgende punt "Glacier Point" onderweg nog wat gestopt met mooie uitzichten. Helemaal boven op t punt aangekomen had je een super uitzicht met in de verte nog 2 watervallen, jammergenoeg was t een zeikstraaltje van zo'n afstand. De tijd van het jaar dat de watervallen meestal ver of helemaal droog staan. Ook was hier een klein eettentje bij en onze maag knorde nog steeds, maar t eten was niet zo, de pretzels waren niet te pruimen en de chiliworst ook niet. Dan maar een reuzencornetto (ijsje) die fietste er wel in... We zijn nog naar glacier point gelopen en daar had je weer een ander mooi uitzicht op de enorme rotsblokken van meer dan 2400 m hoog. Beneden zagen we ook een weg lopen, dus die route zijn we ook nog gaan rijden, nadat we de hele lange slingerweg weer terug hadden gereden.

In Yosemite Valley zagen we vele eekhoorntjes en zelfs herten. 1 hert met 2 jongen die aten gewoon uit je hand. Hadden we smorgens nog zoveel moeite gedaan om een eekhoorn vast te leggen, hier liepen ze zowat onder je voeten... t mooie was waar we vanaf glacier point op hoogte van de bergtoppen zaten keek je hier beneden tegen enorme rotsblokken aan. De kleuren waren heel mooi, dus je snapt t al weer vele foto's gemaakt.

We zijn ook nog naar de upperwaterval gelopen, maar die stond ook droog, had anders wel heel mooi geweest...nou ja wie weet ooit nog eens in een ander jaargetij.

T was ondertussen al weer kwart voor 6, tijd om te vertrekken want we wilde voor t donker thuis zijn en om 7 uur is t donker hier. Via El Portal zijn we t park uitgereden.

We waren denk om kwart voor 7 weer in ons bekende dorpje Mariposa, gelijk langs de Burger King gereden of we daar gratis wifi hadden, jawel hoor, maar helaas ook deze werkte niet, zal wel een lokale storing zijn ofzo...balen want we wilden het verslag weer online gooien maar jullie moeten nog even wachten...

Nou John had zn zinnen gezet op de Mexicaan en aangezien ik dit al eerder op internet gelezen had dat dit een goeie moest zijn gingen we daar eten. Binnen aangekomen hing er een vreemd luchtje (althans vond ik) We werden heel vriendelijk en overdreven ontvangen zoals overal hier. De kaart werd onder ons neus geschoven. Nou we dachten vlees aan te treffen op de kaart viel dat ff tegen zeg, alleen van die smurrie dingen. Diana en ik gingen voor safe, wij namen een burrito met kip en gesmolten kaas, verder zou er rijst en bonen bij zitten, Arjan had een grote burrito met vanalles en John had een New York steak en wat taco's....We kregen alvast een bak met nacho's en dip....en drinken, lekkere ice tea voor Arjan, die nam een slok en zei gadver dit is gewoon echte oude thee, ja die hebben ze natuurlijk van de hele week opgespaard, haha. Zoals overal hier, kwam t eten al snel, wij kijken naar ons bord zien daar vanalles opliggen maar totaal niet wat we verwacht hadden......paar muizenhapjes genomen en John wat toegeschoven want die vond t blijkbaar lekker wat ie had. Beetje voor schut om volle borden mee terug te geven en dat nam Diana wel heel letterlijk zodat ze de helft van dr bord in een servetje schoof en ging vragen waar de wc was om daar het hoopje in de prullenbak te deponeren....dus onze borden gingen even later bijna vol weer terug we kregen dan ook gelijk de rekening onder ons neus en geen vraag of we nog een toetje lusten, maar ja wij 3en hadden nog wel honger, dus zijn we maar bij de Burger King aanbeland die er vlak naast zat. Hier hebben we tenminste nog wat lekkers gegeten.

Om half 9 stonden we al weer op de parkeerplaats bij t motel. Het zou vanavond karaoke avond zijn dus wij naar de lounge, Diana wilde dit heel graag dus wij gingen mee, we komen binnen en er zat maar een man of 8, een oude muts met grijs haar tot op dr kont zat achter een pc, de liedjes aan te klikken die sommige mensen wilden zingen, degene die gezongen hadden, zongen lekker vals, ook kwam Gerrit de Bie nog voorbij, in sommige mensen zie je een bekende dus vandaar die naam. Een meisje met een bocheltje spande echt de kroon, daar kwam echt een vals gekraai uit, wat ons weer in lachen deed uitbarsten.... we hebben t boek met nummers erbij gepakt of we een poging zouden wagen, maar uiteindelijk toch maar vanaf gezien, we hadden nog niet genoeg drank op en aangezien we met dr pepper en cola niet dronken zouden raken ook niet met Arjans omgemepte glas kalua, zijn we maar vertrokken. Om 10 uur stonden we voor onze kamerdeuren en eigenlijk hadden we t allemaal wel gehad na zo'n lange dag. Tijd voor een douche en ons bedje.

Deze verslagen typen kosten me toch wel veel tijd, ik ga nu ook maar slapen, t is al weer 12 uur.

Morgen vertrekken we naar de kust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carry Treffers:
    28 september 2012
    Hoi vakantiegangers

Leuk om weer wat te lezen, want dat was wel afkikken 2 dagen geen verhaal,maar ja nu hebben we er2 in 1 keer lekker lang genieten. Jullie maken wel van alles mee zeg, maar ik had toch wel verwacht dat de heren een liedje zouden zingen!!!!
    Wij gaan vanmiddag naar Yannic z'n verjaardag.
    Geniet nog van de vakantie.
    Liefs pa en ma.