04-10-2012 donderdag

4 oktober 2012 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Om 7 uur gingen we al ontbijten want daarna vertrekken we naar de Grand Canyon!! Het ontbijt was best uitgebreid voor hier...en t was nog lekker rustig. Uitgecheckt, geld gepint en getankt. Toen op naar de GC. Het was ongeveer 3 uur rijden. We hebben de highway 40 genomen en geen route 66 meer omdat dat te lang zou duren. Alleen in t plaatsje Williams zijn we gestopt dat ligt ook aan die route, maar hier heb je een cafe met nog jaren 50 details. Het heet Twisters en inderdaad zag er erg leuk uit van binnen, met nog barkrukken uit die tijd. We hebben foto's gemaakt en een koffie gedronken, maar t vrouwtje achter de bar was niet de vriendelijkste. Dus toen we het ophadden zijn we doorgereden, tegen half 1 waren er. Het was best druk en konden de auto kwijt op parkeerplaats 3. We zijn gelijk met de bus naar de oranje route gegaan en hebben 2 uitkijkpunten gedaan. Het was in 1 woord GEWELDIG!!! wat super om dit te zien, maar we hadden ook erge honger dat we dus de bus weer terug moesten nemen om daar op de blauwe route te stappen, bij de eerste halte uitgestapt en een eettent ingedoken, zo dat smaakte goed...na een half uur stonden we weer buiten en hebben we de blauwe route verder genomen totdat we op de rode konnen overstappen en zo hebben we verschillende punten gezien, sommige stukken hebben we gelopen langs de canyon. Ieder stukje was mooi en had mooie uitzichten. Om kwart over 6 zou de zon onder gaan en we stonden al een uur daarvoor op een mooi uitzichtpunt net als vele andere om foto's te maken. Super om dit te kunnen zien, volgens een parkwachter hadden we geluk dat het extreem helder was, dat kwam omdat het nogal waaide en de wind de mist meenam, ja geen echte mist maar dat heiige. Toen de zon onder was was t ook ineens pikkedonker, maar al die mensen moesten ook weer met de bus terug naar het visitors centrum waar de auto geparkeerd stond. Dus toen wij wilde instappen zei de buschauffeur dat wij niet meemochten, nou de bus zat nog niet vol was nog genoeg staanplek. Maar de volgende bus kwam 5 minuten later en daar waren we de eerste, bij de blauwe route aangekomen moesten we weer overstappen en die bus zat ook al vol john en ik stonden er al in en Diana en Arjan mochten in eerste instantie niet meer mee, maar John zei dat we met zn 4en waren en toen mochten ze er nog bij als de rest doorliep naar achteren....pfffff dat scheelde weer wachten. Bij het beginpunt aangekomen was t zo verrekte donker dat je geen hand voor ogen zag, onze mobiel heeft voor zaklamp moeten spelen...om niet te struikelen over opstapjes e.d. Gelukkig duurde t niet lang dat we de auto zagen en we er uitgeteld in neer plofte. Op naar ons hotel, dat was maar km of 10 rijden (Tusayan) ingechekt en kregen kamernummer 2111 (D&A) en 2112 (M&J). Ziet er gewoon weer netjes uit. Spullen uit de auto geladen en naar de kamer gesleept ;)

Daarna gelijk maar wat gaan eten en we zijn eens bij de Mac terecht gekomen, heerlijke frietjes met een sundae ijsje caramel/visburger/hamburgers en grote refill bekers ...smaakte goed, alleen die vent achter de balie was een eikel zeg, met zn vette paplichaam en peanuthead!!! Ze hadden echt heel veel keus hier aan eten veel meer als bij ons dus John deelde dat mee, maar die kop verblikte of verbloosde niet en was geergerd dat we de bestelling niet gelijk doorgaven.....later bestelde een vrouwtje iets en pappy peanuthead zat al weer lelijk te kijken en toen hoorde John m zeggen. We are not in Europe!!!...dus die vent had duidelijk zn dag niet, wel toen ie 10 min later zelf een vette hamburger in zn kwek aan t duwen was....

Onze buikjes zaten ook vol en toen zijn we weer terug gewandeld het was best koud geworden, vandaag was t ook maar graad of 24 met veel wind. Nu zitten we ieder op de kamer en vanavond kruipen we er vroeg in, helaas werkt t internet niet op de kamer, hebben vol bereik maar geeft geen toegang aan, terwijl t toch gratis is...maar net zaten vele mensen bij de lobby met hun laptop dus lopen we zo ff heen om toch dit te versturen met wat foto's

1. Janine:
    5 oktober 2012
    Prachtig hoor, al die kleuren in die rotsen.
  2. Carry Treffers:
    5 oktober 2012
    Schitterend, al die kleuren en verschillende rotspartijen, jammer dat de bediening af en toe zo nors is.Het blijft genieten daar.
    Pa en ma.
  3. Zus:
    5 oktober 2012
    Nou, nou wat een verslagen zeg en wat leuk om steeds te lezen.
    ik heb er vandaag 3 gelezen want wij hebben hier in Hongarije ook
    een druk leven . Nou Mirjam ik ben wel nieuwsgierig straks naar de foto''s . Veel plezier nog alle vier. Ik moet er mee stoppen want wij moeten bij Joop en Thea gaan eten. Houdoe ,groetjes van pa en ma
  4. Angela en henny:
    7 oktober 2012
    Mooie foto's hoor net postkaarten en laat jullie door die bediening niet beïnvloeden lekker blijven genieten veel liefs Henny en Angela xxx