Oostenrijk Vrijdag 28 augustus 2015

28 augustus 2015 - Pressegger See, Oostenrijk

Zo weer tijd voor een verslag van ons. Vanmorgen om 11 uur zijn we vertrokken uit Hongarije nadat we daar 10 dagen zijn geweest en heerlijk geluierd hebben vooral de laatste dagen was het heet. Nu dus om 18.00 uur aangekomen in Karinthië ( het gedeelte waar we nog niet eerder op vakantie zijn geweest). We hebben op ons gemak gereden en op tijd gestopt.

We hebben voor de komende week een appartement gehuurd wat blijkt van Nederlanders te zijn bij de Presseggersee. Na de afslag gemist te hebben, reden er te snel voorbij, zijn we er toch goed aangekomen, dankzij de goede uitleg van Ank. We werden hartelijk ontvangen door de hond, Bonnie en natuurlijk Ank en Rob de eigenaars die ons graag rondleidde door hun verbouwde huis. Er zijn 3 app in dit gebouw en zelf wonen ze er ook sinds een jaar. Het ziet er hartstikke netjes uit en vanalles werd er verteld hoe ze hier terecht gekomen zijn  enz. ook nog doorgegeven welke broodjes we van de bakker lusten morgenvroeg.

We hebben alle spullen de auto uitgesjouwd. De blikken dreher bier vielen zo de achterklep uit haha 1 blikje was kapot. John heeft Rob er een paar gegeven. We waren eigenlijk wel gaar het was vandaag 33 graden alles plakte. Rob gevraagd waar we konden eten en hij legde uit hoe we bij verschillende eettentjes konden komen. De auto ingesprongen en richting het meer gereden. Bij de Seeclub hebben we gegeten, het zag er leuk uit veel zitjes buiten met uitzicht op t meer maar alles zat ook vol dus moesten we binnen zitten. Nou ja zo erg was dat niet. John had een mixed grill en ik een putensteak met friet en de borden waren keigroot. Ik kon t niet eens op nog een cappuccino na en weer terug naar de auto gelopen. De weg was zo gevonden alsof we al jaren hier wonen ;).

Net de koffer uitgepakt en zo een douche nemen en dan ff kijken wat we morgen gaan doen en op tijd naar bed.  Dus tot later lezers!!

1. Arjan & Diana:
    28 augustus 2015
    Nog ontzettend veel plezier in Oostenrijk, geniet ervan. Liefs van ons xxx
  2. Wim en Annette:
    28 augustus 2015
    Veel plezier in Oostenrijk We vinden het wel jammer, dat we jullie in Hongarije niet ontmoet hebben. Gr
  3. Astrid, Bart en de kids:
    29 augustus 2015
    Veel plezier allebei. De fiets is nog niet opgehaald. Komt steeds iets tussen haha. Zal uiteindelijk wel een keer lukken zeker????? Geniet in ieder geval van jullie welverdiende vakantie. Groetjes xxx
  4. Carry Treffers:
    29 augustus 2015
    Nog heel veel plezier in Karinthië met mooi weer en veel te bekijken geniet ervan. Liefs van ons.