Oostenrijk dinsdag 1 september 2015

1 september 2015 - Feldkirchen in Kärnten, Oostenrijk

Wederom liep om 8 uur de wekker af, zal je zeggen wie zet zn wekker in de vakantie, nou wij haha, we hebben vanavond met de andere 2 mensen uit t app naast ons en de eigenaars een bbq en dat is om 18.00 uur. Dus beetje op tijd op om nog wat te kunnen zien. We hebben wel op ons gemak zitten ontbijten, ff krantje op de tablet gelezen en toen ons klaargemaakt voor de volgende trip, nu het nog mooi weer is, vanaf morgen geven ze onweer en regen aan.

Als eerste zijn we naar de Ossiacher See gereden en met de Gerlitzen kabelbaan naar boven gegaan. Voor een mooi uitzicht op het meer, maar de kabelbaan ging over de berg heen dus we zagen niks, help!! Daarboven was weer van alles voor de kinderen en er ging nog een stoeltjeslift naar een hoger gedeelte en met onze pas konden we deze trip gratis doen anders was t euro 20,50 pp geweest. Dus de kaart hebben we er al weer dik uit. Wij in de andere kabelbaan naar boven, hier boven op 2000 m waaide het flink het was 14 graden maar door de zon toch gewoon warm. Bij een uitkijkpunt keek je op verschillende meren die er lagen echt een super waanzinnig uitzicht, alleen weer wat heiig voor de foto’s. We hebben een lekkere bak koffie op met apfelstrudel en een uur later waren we weer beneden.

De tomtom ingesteld op het plaatsje Ebene Reichenau waar de Nockalmstrasse begon of eindigde, je kunt er van 2 kanten in. Deze route was 17 euro maar met de pas weer gratis. Een hele mooie route van 35 km lang slingerend door bergachtig gebied waar de dennenbomen een wat gele kleur hadden, misschien al van de herfst.

Je had verschillende punten waar je kon stoppen. De moeite waard was een meertje waar je over een aangelegd pad omheen kon lopen, erg mooi, in juni/juli te zien met vele bloeiende bloemen, nu waren t dorre takjes.

Maar goed we zijn ook wel weer te verwend geraakt met de voorgaande routes die we gereden hebben dus we hebben niet al te veel gestopt. Ook met in het achterhoofd dat we om 6 uur thuis moesten zijn.

Bij het plaatsje Innerkrems eindigde de route en via een mooie weg die langs de rivier de Lieser liep zijn we teruggereden totdat we de snelweg bij Spittal a d Drau namen. Gelukkig waren we nog op tijd thuis.

Rob en Ank waren al bezig met de tafel klaar te maken en de bbq aan te steken, wij zijn maar naar beneden gegaan en hadden drank meegenomen. De andere 2 mensen (Wilma en Jan) kwamen er ook bij zitten. We hebben lekker gegeten, gepraat en gelachen. Zij komen uit Raalte.

De Hongaarse wijn viel in ieder geval goed in de smaak.

Ondertussen begon het in de verte al hevig te flitsen, maar daar is t ook bij gebleven het begon later wel heel zachtjes te druppen en toen zijn we op gaan ruimen en ieder zn weg naar binnen gegaan.

Mooie tijd kwart voor 11.

Dus ik hou t ook voor gezien, slaap ze!!

1. Arjan & Diana:
    2 september 2015
    Wat een prachtige foto's zeg iedere keer...
    Zo te zien hebben jullie een prachtige vakantie ;-))
    Geniet nog van de laatste dagen...
    Liefs van ons xxx
  2. Carry Treffers:
    2 september 2015
    Wat een mooie foto's weer het is iedere dag genieten zo te zien. Lijkt me wel leuk dat ze een bbq doen met de gasten, dat hadden wij in het Spreewald.
    Geniet er nog van.
    Liefs Pa & Ma.