Curacao woensdag 11 maart 2015

11 maart 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Al vroeg ons bed uit want om half 6 zouden we vanaf pa en ma wegrijden. Julian en Johannes zijn eerst naar ons gekomen en hebben hun auto op de dam achtergelaten. Met 4 koffers achterin en 1 op als tussenschot op de achterbank konden we naar Schiphol. We hebben gelukkig geen file gehad ondanks dat t al druk op de weg was, wel was t mistig. Mooi op tijd kwamen we op Schiphol aan, Pa, John en Ralph hebben de auto op lang parkeren gezet, dit was al betaald (Smartparking). Na een 20 minuten waren ze weer bij ons in de vertrekhal. Ingechekt hadden we ook al dus de koffers moesten we nog droppen. Wel grappig in een bak rechtop zetten dan zelf je gegevens scannen en de label eraanhangen. Er komt dan een kaartje uit met t gewicht erop. De klep gaat dicht en je koffer verdwijnt dan op een band. Dan kan de volgende koffer erin. Toen iedereen klaar was moesten we door de paspoortcontrole, dit ging snel. De scanapparaten kwamen pas bij de gate. Dus we hadden nu tijd voor een bakkie koffie met iets erbij. Ondertussen had iedereen wel trek gekregen. Sommige van ons hebben nog wat boekjes gekocht al lopend naar de gate (E17). Daar aangekomen zijn we gelijk maar door de poortjes gegaan want nu stond er niemand. Allemaal in de bodyscan staan en t was zo klaar. Dit keer geen fouilleren bij mij, de mannen waren wel de klos. Daarna hebben we ff gewacht tot we t vliegtuig inkonden, eerst gehandicapte en mensen met kleine kinderen daarna rij 40 t/m 67 en wij zaten daarbij, dus mochten we al lopen. het vliegtuig was groot 3-4-3. Johannes en Julian zaten op 41 F-G, pa, ma, Ralph en Anne zaten op 42 D-E-F-G en John en ik op 43 F-G, naast Johannes en mij zat niemand dus dat was lekker, zeker op zo'n lange vlucht. Tegen 10en zijn we vertrokken. De reis is soepel verlopen, we hebben 2 x eten gehad (vegetarische pasta of gehaktballetjes, rooie kool met aardappelpurren en de 2e keer was t pizza met beide keren salade, toetje, broodje, kaas) en tussendoor volop drinken, ijsje nootjes. We zijn niks tekort gekomen.

Om half 3 smiddags Curacao tijd (5 uur vroeger) zijn we geland. Iedereen deed gelijk zn vest of jas uit echt t was warm, maar er stond een flink windje. Eerst allemaal in een lange rij voor de douane, maar ze zaten wel met 6 man dus dat ging vlot. De koffers kwamen al voorbij op de band toen we daar aankwamen en de onze hadden we gelijk, toen moesten de koffers weer compleet door een scan en daar was de zon, buiten! Op zoek naar de miep van Arke, deze was zo gevonden en samen met een ander stel gingen we in een klein busje met aanhanger waar de koffers in moesten op weg naar het Santa Barbara Resort. Dit was wel een 3 kwartier rijden. Hier aangekomen hebben we allemaal een kamer toegewezen, ralph en Anne zitten als enig aan de linkerkant van het gebouw, de rest rechts en john en ik zitten op de begane grond (1229), wij stappen vanaf ons terrasje praktisch het strand op. Nadat de koffers uitgepakt waren en we ons omgekleed hadden zijn we naar het zwembad gegaan en hebben hier een tijdje gelegen. Het waaide wel hard. We zagen dat ze op het strand alles aan t klaar maken waren voor een bbq, die wekelijks plaatsvindt. Dus de keuze waar we vanavond zouden gaan eten was niet zo moeilijk.

Rond half 8 afgesproken in de lobby waar we gezamelijk naar het strand zijn gelopen, het waaide echt hard nu, met het gevolg dat het vlees niet zo warm meer was. het lag wel in van die warmhoudbakken. Dan maar wachten op warm vlees, dit werd geregeld aangevuld.

Rond 9 uur was iedereen gaar. In nederland was t al 2 uur snachts dus we waren bijna 22 uur op. Tijd om richting de kamer te gaan en een goede nacht te maken.