Curacao zondag 15 maart 2015

15 maart 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Om half 6 liep de wekker af, was een kort nachtje. half slaperig eruit en aangkleed en rond 6 uur stonden we aan t begin vd pier op ralph en Anne te wachten. Toen zij gearriveerd waren de hele pier afgelopen, het was nog donker. Aan t einde stond een man te wachten en zei dat we naar boven in de bus konden gaan zitten. Wij dachten dat we met een klein bootje meemoesten, maar blijkbaar toch niet. Wachtend op nog een stel en toen konden we de rest van andere hotels in jan Thiel baai op gaan halen. Bij het laatste hotel duurde het wat te lang en toen we dus al weer wegreden ging de foon van de chauffeur en draaide we om en kwamen er 2 duitse jonge grietjes aanrennen, 2 stoeltjes uitgeklapt en zij konden ook mee.

Rond 7 uur waren we bij de boot waar we opmoesten (Miss Justine). Bij binnenkomst leverde we de voucher in en betaalde we het restant van de trip. Een vrouw gaf iedereen een drinkbeker die je gedurende dag moest bewaren. Op de boot kregen we allemaal een beker thee en een droog crackertje. Toen iedereen zat gingen we op weg, langs mooie huizen vaarde we richting de open zee en kwamen we langs ons hotel, waar iedereen nog in diepe rust was, behalve johannes die al aan de steiger hing met zn duikbril op om naar ons te kijken, wij zwaaien natuurlijk. We zjn binnen gaan zitten omdat boven en achter geen plek meer was. Het begon allemaal rustig en werd steeds heftiger, de plastic kotszakjes konden niet aangesleept worden, gelukkig hadden wij een pilletje hiertegen ingenomen, speciaal nog bij de drogist weeste halen in Willemstad. Ik zat naast de prullenbak binnen en daar werden die zuur stinkende zakjes in gedeponeerd, moest er bijna zelf van kokhalzen. Na zo'n anderhalf uur varen zagen we dan Klein Curacao in beeld. Een erg plat eiland met een vuurtoren en een verroest scheepswrak aan de overkant van het 800 meter brede eiland (en 3 km lang) Verschillende strandtentjes van organisaties welke boottochten hier naar toe houden. Onze boot kon niet helemaal tot de kust komen dus werden we in een rubberboot naar de kant gebracht waar we dan in het water uitstapte. Eenmaal aangekomen een leeg rieten parasol opgezcht en 4 strandbedjes gehaald. Het ontbijt was ondertussen klaargezet en konden we komen halen. Drinken was er ook volop en met onze bekers kon je pakken wat je wilde.

Daarna had je tijd om te snorkelen, zwemmen enz, wij gingen naar de vuurtoren en het scheepswrak. Eerst onszelf goed insmeren want het waaide flink en dan met de zon op het kale eiland zou dat niet goedkomen.

Weer terug bij ons bedje is Anne gaan zwemmen en wij zijn in de schaduw gaan liggen, ben volgens mij in slaap gevallen. Anne heeft dus al schildpadden gezien en op de foto gezet, Om 2 uur is er een snorkeltoer en dan zou je ook schildpadden zien, maar zij heeft ze al vast kunnen leggen. Om 1 uur riepen ze om dat de BBQ klaar was en iedereen kon komen eten. Dit smaakte goed.

Om 2 uur werd iedereen met snorkelset verwacht op het strand en gingen we gezamenlijk naar het einde van het strand waar we de zee in gingen op zoek naar schildpadden. De jongen die meeliep vertelde dat de stroming verkeerd stond en hij hoopte dat we wat zouden vinden. gelukkig hebben wij er toch nog 1 gezien. Maar hij zwemt sneller als hij loopt. Nog wat verschillende vissen enzo gezien en toen weer het water uit en terug naar ons strandhutje. Nog wat geluierd en nadar alle spullen weer op de boot ingeladen waren werden wij weer met de rubberboot naar de grote boot gebracht. Dit keer zijn we boven op het dek bij de kapitein gaan zitten. De terugreis ging iets soepeler, 1 man boven heeft zn bbq eruit gegooid, dus niet kijken naar t zakje anders moest je ook.... We krijgen nog allemaal wat te drinken, punch met rum of iets fris. Na een uur varen waren we weer bij ons hotel, wij zwaaien want de rest lag op een bedje aan t strand. We werden helaas niet aan onze steiger afgezet, het was te ondiep zeiden ze.... het zal wel.

Vanaf de boot de bus in en wij dachten dat we weer eerst iedereen gingen afzetten, maar wij werden als eerste afgezet, jippieeee.... dus uur of 6 waren we thuis denk ik.

Ma vertelde dat Bram Moszkovicz de hele middag achter hun op het strand had gelegen, met zn vriendin, grappig!!

We zijn gaan douchen en om 8 uur gaan eten in t medi, ons pa zou gaan reserveren maar bleef lang weg toen we beneden kwamen zat hij in zn eentje aan een grote tafel, terwijl het keidruk was, mensen hadden m al vreemd aangekeken.

Iedereen wat te drinken besteld, komt het meisje (wat nieuw was) ons bedienen, Anne een mojito, ik een cola en toen bam heel het dienblad met drank kletterde omlaag over mn arm en shirt en bij julian over zn broek en shirt... Alle glazen kapot op de grond en een natte drankenzooi. Het meisje werd gelijk meegenomen en een manneke kwam de troep opruimen. Gelukkig was t meeste nat over mn arm gegaan dus mn shirt viel wel mee, Julian was iets natter. Paar keer kwam er iemand vragen of het wel ging en sorry, maar goed wij konden er wel mee lachen, kan iedereen gebeuren, het meisje zagen we pas lange tijd weer tevoorschijn komen, haar nog ff gezegd dat het niet erg was en dat het iedereen kon gebeuren. Een andere vrolijke bediende uit Jamaica had de grootste lol met Johannes, die hoorde haar helemaal uit. Ze bleek een vriend uit Emmercompascuum te hebben, goh toevallig dat plaatsje kende we wel en een lol dat ze had die vrouw ze ging steeds intiemere dingen vertellen, (waar we niet om vroegen) maar goed we hadden onze buik vol dus voor morgen weer besproken en op naar de Italiaan voor heerlijk schepijs.

Daarna nog even naar de lobby maar toen t kwart over 10 was vond ik het wel best, wij waren al van vanmorgen half 6 op.

Ons bed in en morgen weer een dag.

1. Carry:
    17 maart 2015
    Hoi vakantiegangers
    Wat leuk om te lezen dat jullie genieten.
    Ik had al een paar keer gekeken bij het reis verslag, maar er stond alleen maar Curacau en dan nu opeens een hele rits achter elkaar wat leuk om te lezen.
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes Don en Carry.