Curacao dinsdag 17 maart 2015

17 maart 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Om 10 voor half 10 stonden we klaar in de lobby voor de eiland excursie, maar de bus had een lekke band gehad dus moesten we wachten. Eindelijk kwam de bus, maar die zat al bijna vol en wij moesten er nog met 10 man in. dus iedereen zuchten van hoe gaat dat lukken. Nou weer 2 stoelen uitgeklapt en iedereen kon zitten. Bijna geen plek voor je spullen dus het was krap zitten. Nou de trip kon begonnen als eerste zijn we naar het likeur museum gegaan. Hier zaten ze met de hand de flessen blue curacao te beplakken met etiketten. We mochten ook diverse smaakjes proeven, dat smaakte lekker. Iedereen de bus weer in en dwars door willemstad gereden, onze gids een gezellige antilliaanse dame vertelde honderd uit. De pontjesbrug was nog steeds under construction. Over de hoge Julianabrug zijn we naar westpunt gereden naar NP Shete Boka. Hier zag je de golven tegen de ruige kust aanbeuken, zodat het water meters omhoog spoot. We mochten allemaal even de bus uit voor foto's. Toen door naar landhuis Knip (Kenepa), gelijk ook een plasstop. Hier was een expostie over de slaventijd. Een gezellige dame vertelde ons enthousiast haar verhaal. Er werd ook muziek gemaakt, daarna was het tijd om het restant van de excursie te betalen. De gids zat op een stoel en na betaling kreeg je een drankje en een pannenkoek, deze was gemaakt zoals wij hem kennen maar dan nog met fijngeprakte pompoen en krenten erdoor. smaakte erg lekker je had geen zoettigheid meer nodig. Het was weer tijd om verder te gaan en richting de Grote Knip Baai, waar we heel kort voor een fotostop eruit mochten. daarna zijn we naar Playa Port marie gereden en hier hadden we tijd om te snorkelen zwemmen en lunchen. Wij zijn gaan eten, heb lekker een sateetje op, zelfs kroketten en frikadellen stonden op de menukaart. tegen 4 uur moesten we de bus weer in en zijn we nog richting de zoutpannen van Jan Kock gereden, om te kijken of er flamingo's zaten, we hadden geluk in de verte zagen we er een stel staan op een rijtje. We mochten de bus niet uit en ik zat aan de goede kant dus snel wat foto's geschoten. Langzaamaan hebben we iedereen weer bij het hotel afgezet en wij waren als laatste met nog een man en vrouw.

Nog ff naar het strand gegaan met zn allen en om 8 uur zijn we gaan eten. Er was een leuke band aan het spelen met allemaal discomuziek uit de 70's en 80's. Nog een ijsje bij de italiaan gehaald, heerlijke oreo smaak mmmmmm. Tijdje in de lobby gezeten en toen naar de kamer voor de laatste nacht hier.