Curacao Vrijdag 13 maart 2015

13 maart 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Om 9 uur zaten we met zn allen in de eetzaal te ontbijten want we gaan een dagje Willemstad doen. Tegen half 11 zijn we door een taxibusje opgehaald de vrouw die ons reed zei dat John t langste was en voorin moest. Iedereen bukkend zich erin gepropt. We zaten en de trip kon beginnen. Een half uur later had ze ons in de buurt bij het waaigat afgezet. Hier had je ook de grote gekleurde letters Curacao en Dushi, dus natuurlijk volop foto's geknipt.

Daarna zijn we door wat winkelstraten naar Handelskade gelopen waar de bekende gekleurde huizen zijn en de pontjesbrug (Koningin Emmabrug 1888), deze verbindt de wijken Punda en Otrabanda met elkaar. We zijn op een terrasje neergestreken en hebben wat gedronken het was erg warm met weinig wind. De pontjesbrug stond helemaal open, maar een antilliaanse man die naast mij zat, zei dat de brug gisteren in renovatie was gegaan, niet de brug zelf maar de waterkant waar hij aan grenst. er was niks te zien daar maar goed het zal wel. jammer dus, we konden er nu niet overheen lopen. Misschien dinsdag als we een eilandtoer doen.

Na het drankje zijn we richting de drijvende markt gelopen maar natuurlijk was die er niet meer, wel nog kraampjes met meurende vis en veel fruit. Op het Waaigatplein had je een overdekte markt met vele souvenierwinkeltjes, Julian en ik zagen een cdwinkeltje maar t was helemaal niks en het meeste was gekopieerd, dat ze daar nog geld voor durven te vragen. In het centrum zat er ook nog 1 maar de muziek was allemaal van hier, namen die ons niks zeiden.

Door andere winkelstraten weer naar de kade gelopen en het veerbootje naar de overkant (Otrabanda) genomen. Hier foto's gemaakt naar de overkant met de kleurige huizen, nog naar het Riffort gelopen en bij Restaurant de Gouverneur hebben we wat gegeten. Het smaakte heerlijk. Met de veerboot weer naar de overkant en richting de bus opstapplaats gelopen. We moesten uitkijken naar een busje waarop stond mambo beach, omdat we daar een kijkje wilde nemen. Het minibusje kwam net aanrijden en er sprong net een vrouw in dus wij vroegen of we mee konden rijden...Ja tuuuurlijk spring erin, kom maar mee hoor... Johannes stond nog nootjes te kopen dus die moest opschieten, toen we eenmaal zaten konden we in het afgeragde busje naar Mambo Beach iedere hobbel voelde we, zo'n gammele bak was het, alles was kapot binnen haha, maar t bracht ons wel waar we heen wilde voor 3 gulden pp (euro 1,50). Op Mambo Beach was er geen kip te zien, er lagen wat mensen aan het strand en wij hadden ondertussen zo'n dorst dat we bij een tentje zijn neergestreken. Johannes, Ralph en Anne zijn nog ff gaan zwemmen en wij hebben zitten kletsen tot ze terugkwamen en het 5 uur was en we weer door de andere taxi opgehaald zouden worden. De taxichauffeuse stond al op ons te wachten en bracht ons weer netjes bij het hotel.

Een paar van ons zijn nog gaan zwemmen aan t zwembad of strand en ik ben met Julian nog wat gaan lopen en foto's gaan maken richting de mooie golfbaan die hier aan t hotel ligt, maar helaas mochten we niet verder dus zijn we weer teruggelopen en heb ik op verzoek van Jo, hem met zn snorkel onder water op de foto gezet.

Savonds om 8 uur met zn allen in t Medi restaurant gegeten, het thema was Azie, gelukkig hadden ze ook pizzapunten en lekkere toetjes. Daarna nog ff in de lobby gezeten en door naar de kamer want we zijn allemaal gaar.

1. Wim en Annette:
    17 maart 2015
    Hallo allemaal.

Ik had al een paar dagen, geen mail bekeken.
    Ontzettend leuk dat nu allemaal te lezen!!
    Jullie hebben al veel gedaan en het eten is prima, lees ik tussen de regels door.
    Nog heel veel plezier met z'n allen.
    Groetjes uit een zonnig Nieuwerkerk....