23-09-2012 zondag

23 september 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag is t zover we gaan naar Amerika!!! om 5 uur de wekker gezet en om half 6 naar Diana en Arjan gereden, zij waren nog niet zo lang thuis van een leuk feestje en zijn niet meer naar bed gegaan....dus die zullen wel bekaf zijn straks. We hadden om 7 uur afgesproken bij het autohotel, maar hier waren we ruim op tijd er was zelfs nog niemand, dus moesten we wachten tot er iemand kwam... Auto geparkeerd, betaald (110 euro) en 10 minuten later netjes bij Schiphol, vertrekhal 3 afgezet. We konden met de koffers naar de drop off want ingechecked waren we al. We mochten ieder 23 kilo meenemen, john en ik (Mirjam) kwamen er nog niet aan, Diana ook niet maar toen kwam Arjan met zn koffer, die woog bijna 26 kg. ja zegt die miep aan de balie 23, 9kg is max en anders moet je bijbetalen, in Arjans geval 70 euro!!!. jeetje zoveel dus toen maar uitgebreid op de grond gaan zitten, koffer opengemaakt en wat broeken en een riem in de handbagage gestopt, nou meer gepropt eigenlijk, maar nadat de koffer opnieuw gewogen was, zat ie precies op 23,9 kg.

Mooi ook weer opgelost, toen door de douane bij een hele vriendelijke goedlachse man, meestal zie je wel wat anders, maar deze was erg vrolijk....snel een wctje opgezocht en daarna een bak koffie genuttigd met wat lekkers erbij, t was ondertussen tegen 8en en om half 9 konden we al gaan boarden. nadat de hete koffie weggesloeberd was zijn we richting gate F7 gelopen, onderweg toch nog ff een wc stop gemaakt. Bij de gate aangekomen waren ze al bezig met de handbagage te checken, riemen uit, jassen, laptops uit de tas enz...daarna in een cabine gaan staan met je handen omhoog voor een bodyscan en hup klaar, t ging heel soepel, heb t wel eens anders meegemaakt, daarna nog een voelcheck tussen de benen en konden we met onze boardingpass t vliegtuig in genaamd "LIMA", welke grooooot was. We zitten in rij 58, stoelen d/e/f/g dus met zn 4en in t midden, aan beide zijdes een gangpad en daarnaast nog eens 3 stoelen. Dus totaal 10 op een rij!

Langzaam begonnen de mensen binnen te stromen, tegen de tijd dat we zouden vertrekken waren er nog een paar mensen niet waar we eerst op moesten wachten, maar om 10 over 10 raakten de wielen de grond niet meer..

we kregen al vrij snel wat te drinken met een snack (geroosterde amandelen) we hadden dat nog niet achter onze kiezen of ze kwamen al weer langs met t eten. We konden kiezen uit pasta met kaas en spinazie of kip/curry met rijst. We hadden 2 kip en 2 pasta. De vrouwen vonden t niet zo lekker des te meer hadden de mannen. Daarna kregen we nog koffie of thee.

Volgens de piloot zou t ook maar 9.50 uur vliegen zijn ipv 11 uur, dat is weer mooi meegenomen, onder t vliegen vlogen we nog over een ander klm toestel wat richting LA ging, aldus de piloot.

Het is nu kwart voor 2 NL tijd en we vliegen over Groenland, het is nog maar 5802 km... (pff)

tijd voor een filmpje, (we hebben ieder een eigen schermpje voor films, games, muziek enz.) lekker makkelijk, krijgen we in ieder geval geen stijve nek van t omhoog kijken.

Zo tijd voor weer een stukje tekst, we hebben in t vliegtuig nog een keer eten gehad (pizza en vers fruit) en een ijsje en verschillende keren drinken.We zijn om kwart over 8 geland (NL tijd). We waren eigenlijk zo aan de beurt bij de douane, we hadden ons op t ergste voorbereid na die horrorverhalen dat je er uren vast staat, maar dat was nu niet, onze vingers werden gescand en ogen en er werd gevraagd wat we kwamen doen hier en voor hoe lang we bleven dus eigenlijk waren we binnen 15 minuten klaar. Toen richting de rental cars en met een soort van metro naar Alamo autoverhuur, dit ging ook heel vlot en toen we beneden aankwamen zei die gast zoek er maar 1 uit die rij, wijzend naar een auto we hebben een grote antreciet dodge caravan voor 7 personen, de achterste 3 stoelen zijn ingeklapt dus de koffers gingen er met gemak in. We zitten allemaal lekker ruim en de muziekinstallatie werkt ook goed, mooie muziek!!!!! de deuren bij Diana en Mirjam gaan automatisch open en dicht, door een klein tikje te geven, de rest gaat dan vanzelf. Zelfs de achterklep gaat automatisch open door op t knopje van de autosleutel te duwen...en t is een automaat dus gassen en remmen meer hoef je niet te doen....op naar de Wallmart, helaas was deze dicht tja ff vergeten dat t zondag was....

dus morgen maar kijken voor een tomtom, want die moeten we wel hebben.

Gelukkig hadden we de route naar t hotel uitgeprint en eigenlijk was t 1 rechte weg vanaf t vliegveld. In t gedeelte bij de Fisherman's Warf (pier 39) om de hoek bij t wax museum lag ons hotel of beter gezegd motel, we hebben ingecheckt maar onze kamers waren nog niet klaar. In ieder geval was het hier gratis parkeren en dat is bijna nergens in SF

De man van het motel was heel vriendelijk en gaf ons gelijk een plattegrond en de nodige folders met wat er te doen was. We zijn naar de beroemde pier 39 gelopen met zn zeeleeuwen die heerlijk in t zonnetje lagen te genieten en af en toe wat te brullen naar elkaar. Op de pier zelf zaten restaurantjes en winkeltjes met in t midden een draaimolen. Arjan ging nog op de foto met een roze brandweerwagen en mannen in roze pakken.

We wilden alvast de Alcatraz tickets voor morgen afhalen maar we waren de uitdraai vergeten, dus dat doen we straks wel als we gaan eten.

We hebben nog niet echt het gevoel dat we aan de andere kant van de aardbol zitten t is net alsof we een dagje in Amsterdam ofzo zijn ;)

Rond half 4 zijn we terug naar t motel gelopen en onze kamers waren klaar, de spullen uit de auto geladen en we pasten net met zn 4en in de lift. Diana en Arjan hebben kamer 206 en wij hebben 207. De kamers zijn netjes en t voornaamste t bed is schoon.

Even later zijn we weer richting de kade gelopen maar dit keer wel met de Alcatraz uitdraai. Bij pier 33 was t loket waar we de kaartjes konden afhalen dat moest uiterlijk een uur voor vertrek maar als we dat morgenvroeg moeten doen dan moeten we wel heel vroeg op staan. Toen we de tickets hadden zijn we terugglopen naar pier 39 en hebben bij een italiaan zitten eten, echt veel honger hadden we niet want we hadden in t vliegtuig ook al 2 x warm gehad.

De mannen hadden hun bord met spaghetti netjes leeg en de vrouwen hadden duidelijk minder trek. Nog een koffie na genomen en toen teruggelopen richting kamer, onderweg nog in de supermarkt wat toiletspullen voor Arjan gekocht die hij vergeten was. Rond half 8 (USA tijd) waren we op de kamer en helemaal gaar, afgesproken voor morgenvroeg om half 9 te gaan ontbijten en om 10 over half 10 worden we opgepikt voor onze Alcatraz en San Francisco toer. In Nederland is het nu 5.15 uur in de morgen dus t wordt tijd dat wij ook lekker gaan slapen.

1. Sander Fritzsche:
    Hey vakantiegangers,
    Wat super dat jullie zo'n uitgebreid verslag schrijven. Zo blijven we goed op de hoogte van al jullie belevenissen! Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en alles zo voorspoedig verliep.
    Geniet er lekker van!
    Groetjes,
    Sander.
    En pootjes, lebbers en kopjes van de beessies die zich helemaal thuisvoelen hier.
  2. Marij van Ierland:
    Hoi allemaal,
    Dat wordt een mooie tocht ,ben ik 30 jaar geleden ook geweest.
    ( wat gaat de tijd snel) geniet ervan leuke vakantie. San Francisco is een leuke stad omhoog en omlaag met de tram een aanrader om te doen groetjes Marij en Toon
  3. Carry Treffers:
    Hoi vakantiegangers
    Leuk om jullie verslag te lezen en fijn dat de reis goed is verlopen.
    Arjan viel wel met zijn neus in de boter, gelijk op de foto met een roze brandweerwagen.
    Geniet er van, dat doen wij van jullie verslag.
    Liefs Don en Carry.
  4. Nicole en John:
    24 september 2012
    He Luitjes.... mooi jullie zijn er. Nu lekker ervan genieten tijd voor een Miller Draft... of wat anders. groetjes van ons.
  5. Pa/ma gijsbers:
    24 september 2012
    Alcatraz?? doe mij ook kamer... uhhhhh.. met zeezicht.
    Grt. Pa
  6. Pa/ma gijsbers:
    24 september 2012
    Het weerbericht vanuit The Netherlands..

Maandag 24 september

Enkele buien

Vanavond komen er eerst nog onweersbuien voor, later trekken deze via het noordoosten het land uit. Vannacht opklaringen en nog enkele buien. De wind is vanavond zuidwest en krachtig tot stormachtig, later afnemend naar krachtig tot hard. Minima rond 11 à 12 graden
  7. Mirjam:
    25 september 2012
    Die roze brandweerauto plus roze bemanning, was iets van Pink Ribbon aan t tekentje te zien wat achter de auto hing.