zondag 22 mei 2011

22 mei 2011 - Arico Viejo, Spanje

Weer lekker uitgeslapen en heerlijk buiten ontbeten. T waaide vrij hard, maar t was toch lekker met de zon..

Rond de middag vertrokken over de snelweg richting Guia de Isora, hoe dichter we hier in de buurt kwamen hoe minder het weer. Het begon zelfs wat te regenen.

Clara’s ouders (iemand die John kent via t werk uit Spanje) hadden gezegd dat er hier vandaag folklore zou zijn, maar nope niks te zien wel een drukte bij een soort theatertje wij daarheen bleken t verkiezingen te zijn.Toen zijn we doorgereden naar Santiago del teide, de wolken gingen steeds lager hangen we zagen geen dieptes meer. Ook hier was geen folklore te zien alleen een markt. We zijn richting Masca gegaan maar halverwege omgedraaid want t was gewoon te bewolkt en je zag niks.

De terugroute zijn we via de teide gereden, niet de route erdoorheen maar langs de zijkant zeg maar. Onderweg nog koffie met een stuk appelgebak op.

Daarna hebben we de route naar Vilaflor genomen, tussendoor gestopt voor mooie foto's.

Het laatste stukje naar Arico Vieja zijn we via de snelweg gegaan want we waren draaierig van de haarspeldbochtjes. we zijn doorgereden naar El Medano, het surfersdorpje. Hier ff lekker de zoute zeelucht opgesnoven wat rondgelopen en nog op een bankje zitten genieten.

Toen weer richting auto en naar huis.

Savonds gaan eten bij el Pimenton bij Dirk en Petra, we dachten Hollanders maar t waren duitsers, daarom keken ze raar toen wij in t nederlands begonnen.  Als voorgerecht had ik carpaccio en daarna kip met een te zoet sausje en rijst en een salade. ik vond dat niet zo lekker en heb er weinig van op. Het toetje een ijsje met frambozen en dat was heerlijk. (102 euro)

Weer in t huis aangekomen nog ff gezeten en toen naar bed gegaan.