woensdag 25 mei 2011

24 mei 2011 - Arico Viejo, Spanje

Vanmorgen redelijk vroeg opgestaan en gegeten want de trip gaat naar het Anaga gebergte.

Iets over 10en zijn we vertrokken via de snelweg naar Santa Cruz toen Via San Andres het gebergte in richting  Taganana. Mooie route met hier en daar een fotostop. Dit plaatsje zijn we doorgereden we kwamen door Roque de las Bodegas ook door gereden en in t eindplaatsje Benijo zijn we gestopt voor een ijscoupe. Ik had een koffieijs, smaakte erg goed.

Daarna zijn we in Roque de las Bodegas gestopt, even de rots opgelopen, wat foto's gemaakt en weer doorgereden naar Chamorga. Dit was een flinke bochtjesweg. Dit dorpje ligt helemaal afgesloten van alles, vanhieruit kun je nog tevoet verder naar een vuurtoren. Maar dit hebben we uiteraard niet gedaan.  We hebben dezelfde route teruggenomen eerst naar lomo de las Bodegas, dit was erg klein dorpje en gelukkig konden we draaien, daarna naar La Laguna. Slingerdeslanger, met mooie uitzichten. Onderweg gestopt voor foto's, maar op een gegeven moment lijkt t allemaal op elkaar.

In La Laguna hebben we de snelweg genomen richting Candelaria. Hier had je een basiliek (De nuestra senora de Candelaria)  Hier komen 2 x per jaar bedevaartgangers om gebeden te richten tot de zwarte Madonna.

Aan het plein staan ook 9 bronzen beelden die de legendarische Guanche leiders voorstellen.

We zijn door de winkelstraat teruggelopen om een eettentje op te zoeken. en bij restaurant El  Timon, zijn we neergestreken. Ik heb een pepersteak op en er zaten voor t eerst frietjes bij. Lekker had dat nog geen 1 x gehad. Als toetje een chocomousje.

De airco had die jongen aangezet recht op mn nek zeg, koud!!!! we hebben m uitgezet.

op de rekening was ie 1 menu vergeten dus john heeft t maar tegen m gezegd. hij was helemaal happy.

daarna naar de auto gelopen en toen richting huis gegaan. toen ik thuis kwam piepte mn sms een berichtje van ons ma.

de rest is nu (22 uur) aan t dobbelen en ik ben t verslag aan t typen.

morgen al weer de 1 na laatste dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl