donderdag 26 mei 2011

26 mei 2011 - Arico Viejo, Spanje

Gisteren geen wekker gezet en toch weer rond half 10 wakker...slapen wel veel hier.

Wederom heerlijk buiten zitten ontbijten. Rond half 1 denk ik met de auto richting Masca gereden. Er hingen weer wat donkere wolken boven t gebergte van de Teide. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Maar hoe dichter we bij Masca kwamen hoe zonniger het werd eerst wilde ik doorrijden naar Garachico en dan zo Masca in van de andere kant, maar dat hebben we maar niet gedaan omdat smiddags vaak de wolken vanuit zee komen.

De route was weer schitterend net als 5 jaar geleden. Bij het plaatsje Masca zelf zijn we gestopt. Hier rustig naar beneden gelopen. Paar leuke souveniers winkeltjes waar we wat dingetjes gekocht hebben oa een salamandertje van mozaiek. We hebben ook bloemenzaadjes meegenomen. Ben benieuwd of t thuis wat gaat doen.  T manneke van de winkel verkocht ook zelfgemaakte cake, hij had er 4 en we hebben van alle smaken een stuk genomen. 1 cactus, 1 chocolade, 1 bananen en 1 amandel. Het eettentje van de pizza's en kip was er niet meer.

We hebben genoten in t zonnetje en zijn langzaam weer verdergegaan. Toen we Masca uitkwamen zijn we richting Buenavista gereden, eigenlijk kwam je hier uit. We hebben t noord westelijke puntje overgeslagen en zijn doorgereden naar Garachico. Dit was erg mooi. Het lag als een halve maan tegen de rotsen gebouwd van bovenaf gezien. Dat had ik op een kaart gezien.

De zee was hier erg blauw en ruig wat een mooi gezicht was tegen de rotsen. Hier hebben Don en Ik wel ff op John en Carry moeten wachten die naar beneden gelopen waren, heel mn schouders waren verbrand. Daarna zijn we richting t kerkje gelopen, hier ook ff binnen gekeken maar dit was niet echt spectaculair. T pleintje wat erachter lag zag er leuk uit met een kioskje in t midden. Ook had je hier een winkel met vele souveniers waaronder die van Los Balcones in La Orotava. Ik heb nog een kaart van t plaatsje gekocht, maar diegene die ik wilde hadden ze hier dus niet.

T was al kwart over 6 toen we richting de auto liepen. We zijn via Icod de Vinos naar t zuiden gereden. Toen we helemaal boven in de bergen waren begon t te regenen, dat was  voor t eerst dat we de druppels goed hoorde. Tegen half 8 waren we in Los Christianos. Hier was aan de haven een daily price, ff de bakken doorgespit en nog wat cd's gekocht en toen een eettentje opgezocht.  Een man liet ons de menukaart zien en daar zijn we maar gaan eten. T zag er leuk uit. De spareribs smaakte iets minder maar goed de cheesecake was wel weer lekker (el Ma'son).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl