zaterdag 21 mei 2005

21 mei 2011 - Arico Viejo, Spanje

Rond half 10 werden we wakker, nog ff blijven liggen en toen eruit gegaan. John en Don zijn naar de supermarkt gegaan voor broodjes en wat andere boodschappen.

we hebben buiten zitten ontbijten, daarna bij t zwembad gekeken wat er erg leuk uitzag. Vele kleine salamandertjes of gekko's net hoe je ze noemen wilt.

Rond een uur of 1 zijn we met de auto weggegaan, de poort ging niet meer open. Dus john de eigenaar gebeld en die zei dat de batterij dan op moest zijn, handmatig de poort open gekregen en toen konden we erdoor. de volgende poort stond al open.  Bij de benzinepomp een batterijtje gehaald en toen weer terug om de poort dicht te doen en dat lukte...daarna richting La laguna gegaan, maar we hebben de binnendoor route genomen. Veel geslinger was er misselijk van ondanks ik voorin zat.

T was ongeveer een graad of 25, maar we hebben ook een stuk gehad waar t maar 11 graden was. We zijn naar t vliegveld gereden om daar te vragen waar t monument was. De eerste info kon ons dat niet vertellen.  De tweede man die er zat vertelde ons waar t monument stond. Boven op een berg en we konden de berg zien. Nu moesten we er nog zien te komen. We hebben eerst maar koffie gedronken met iets lekkers en zijn toen op pad gegaan.

We hadden eigenlijk vrij snel de route ontdekt en kwamen boven uit. T was druk met kwijkende jong, maar niet op de plek zelf. We konden er goed komen de slagbomen stonden open. We hebben rondgelopen en op een bankje zitten kijken toen 3tal jongens de rust kwamen verstoren en in t monument omhoog klommen. John heeft ze er op aan gesproken en 1 kwam terug naar beneden. Die andere gast zat halverwege en werd door een man teruggeroepen.

we zijn weer richting auto gelopen en via de snelweg terug naar t huisje gereden.

Thuis ons wat opgefrist en richting San Miguel, eindelijk waren we er,  hier toch een half uur rijden. Bleken Fatima en David er niet meer te zitten, het stond te koop. De overbuurman zei dat David naar Malaga was vertrokken en dat Fatima er nog woonde in dit plaatsje, dus denk dat ze gescheiden zijn al wist die man t niet.

We zijn toen maar bij El Nino weeste eten. Ik had spareribs, nou dat was gewooon een bord met stukjes vlees aan botjes heel anders als ik verwacht had, geen friet ofzo erbij dus mwuah niet zo lekker. Het toetje was een chocolademoesje en dat was heerlijk. t was ook fris binnen en ik had de waaier uitgezet en de eigenaar gooide toen alle deuren/ramen open brrrrrr hahaha

rond half 12 naar huis en 12 uur thuis.