Oostenrijk dag 12

21 augustus 2013 - Fiss, Oostenrijk

woensdag 21 augustus 2013

Vannacht heel slecht geslapen, denk omdat we weer gaan vertrekken, t vroeg op moeten enz...maar t einde van de vakantie is t nog niet dus vreemd, heb zo wel snachts al mn candy crushjes weg kunnen spelen inclusief die van john. Om half 7 ging de wekker maar ik was toch al wakker, we zijn uit bed gegaan, spullen naar beneden gebracht en John is nog broodjes gaan halen. We hebben nog zitten ontbijten en al met al was t nog aardig laat. Om kwart over 8 reden we weg nadat we nog een briefje bij Peter en Eva hadden achtergelaten.

De tomtom gaf aan dat het 841 km zou zijn naar Fiss, dit klopte wel want ik had t ook al op de pc opgezocht alleen geen idee hoe de tomtom ons ging leiden. Nou we hebben 4 landen aangedaan, eerst natuurlijk Hongarije, toen Slovenie en toen Oostenrijk. Bleek dat we ook nog een stuk door Duitsland moesten....maar goed t klopte met wat ze aangaf en qua tijd. Tegen half 7 waren we in Fiss, met een aantal stops tussendoor, wat gegeten enz... Het was trouwens ideaal rijweer, graad of 23, niet te warm dus.

Fiss ligt erg mooi, hoog op een berg "zonnenplateau" samen met de plaatsjes Ladis en Serfaus, in de winter leuk skigebied, om de hoek zit de kabelbaan en rodelbaan dus leuk, die gaan we proberen, nadat het de vorige keer letterlijk de mist in was gegaan.

De eigenaar stelde zich voor als Martin en sprak goed nederlands dus makkelijk, vanalles uitgelegd, folder met restaurants (altijd handig) en gratis gebruik van het welnessgedeelte boven in t hotel, we kregen een grote tas met handdoeken, slippers, badjassen haha wel grappig, nog nooit gezien zo.

Kamer 104 was de onze, jammergenoeg niet het mooie uitzicht wat je hebt als je aan de voorkant zit maar maakt niet uit, je kijkt echt het dal in, wel super, als je voor t hotel staat of op het leuke terras met steigerhouten meubelen.

We zijn eerst de kamer gaan bekijken, deze zag er mooi uit, met nog een zitje en flatscreen tv. Mooie badkamer ook trouwens.

Daarna de koffers uit de auto zeulen, wat we niet nodig hebben laten we mooi in de auto want anders wordt het een hele verhuizing.

Op de kamer ff gekeken waar we zouden gaan eten en we hebben t dichstbijzijnde hotel met restaurant genomen "Dorfalm". We zijn lopend gegaan en dit ging goed naar beneden maar we moesten terug ook weer omhoog, heb er mn rumpfsteak gelijk weer afgetrimd pffffff, maar wel lekker alhoewel t zonder jas aardig fris was.

Nu is t bijna half 11 en zitten we op de kamer, John heeft al gedoucht en kijkt wat tv en ik ga zo ook douchen en ff kijken wat we morgen gaan doen en dan lekker slapen.

Het ontbijt is tot half 11 dus we zien wel hoe laat we wakker worden.

1. Arjan & Diana:
    22 augustus 2013
    Ziet er mooi uit daar, geniet er nog lekker van.
    Liefs van ons xx
  2. Jo:
    22 augustus 2013
    Hopelijk gaat het rodelen vandaag wel lukken. Maak maar wat mooie filmpjes. En niet teveel remmen in de bochten, hé?

Doei. Jo.