Frankrijk dag 16

25 augustus 2013 - Thannenkirch, Frankrijk

zondag 25 augustus 2013

Wederom een goede nacht gemaakt, spullen zover ingepakt en naar de auto gebracht en daarna gaan ontbijten. Vanuit de eetzaal keek je op de bergtoppen waar dus ineens sneeuw op lag, had t vannacht gesneeuwd en ook heel de nacht gegoten. Na het ontbijt naar de receptie, afgerekend nog een praatje met Martin gemaakt en om kwart over 10 zaten we in de auto op naar Thannenkirch in Frankrijk. Een foto van de sneeuw ging niet omdat ineens alles pot dicht zat.

We hadden aangegeven dat de auto tolwegen moest vermijden en zo reden we ff later over de Arlberg pass, erg mooi bij helder weer, maar het was regenachtig en laaghangende wolken. We kwamen ook nog in de omgeving van Lech. Het was maar 412 km rijden dus dat viel erg mee. De tomtom stuurde ons door Zwitserland en moesten we weer een vignet kopen. We reden langs de Bodensee een groot meer, ff op een parkeerplaats gestopt voor een fotootje.

Rond een uur of 4 waren we in het kleine hotelletje, het ligt in een mooie bosrijke omgeving, de man van het hotel heeft ons de kamer laten zien (nr 5) en alles uitgelegd, ziet er goed uit alleen wat kleiner als de kamer in Oostenrijk. We hebben de spullen naar de kamer gebracht ff gezeten en zagen toen 2 honden voorbij ons raam rennen, dus John hangt uit t raam en die man begon te vertellen hoe ze heette, ze leken op huskies maar t waren Malamutes,  http://nl.wikipedia.org/wiki/Alaska-malamuteken, John zei dat wij 2 border collies hadden zegt die man, waarom heb je ze niet meegenomen?? tja...... rond 6 uur op zoek gegaan naar een restaurantje. In Riquewhir zijn we bij restaurant le Dime gaan eten, nu zijn wij niet zo'n fan van de franse keuken, maar t smaakte best aardig. Ik had vlees met pepersaus en friet en John een menu, eerst kreeg hij een plankje met rauwe ham, en broodjes, augurk, eitje daarna een bord met zuurkool, gekookte aardappelen en een stuk ham aan een bot en toen nog een ijsje en ik een cappucino. Riquewhir is een erg mooi oud plaatsje, ziet er heel middeleeuwsachtig uit maar vd de week gaan we hier nog kijken. Het regende trouwens ook wat, maar echt koud was t niet. Op weg naar huis kwamen we nog lang een kleine kermis, hier ff gestopt en overheen gelopen maar het was echt voor kinderen en de meeste attracties gingen al sluiten.

Dat was een beetje onze dag, wat we morgen gaan doen ligt aan het weer.