Oostenriijk dag 15

24 augustus 2013 - Kaunertal, Oostenrijk

Zaterdag 24 augustus 2013

Na een overheerlijk ontbijt zijn we met onze summer pas de berg op gegaan. We wilde namelijk gaan rodelen. Met zo'n pas kun je dus gratis omhoog met de kabelbaan. Toen we daar aankwamen was het een speelwalhalla voor kinderen zeg, niet normaal, dus daar zitten al de mensen met hun kroost. Ouders lekker languit op een ligbank en de kinderen spetteren in t water. Ook voor de ouderen was er vertier. Wij kaartje gekocht voor te rodelen. Na een half uurtje kwam ons nummer voorbij op het bord en konden we instappen. Kicken zeg en wat gaat dat soms hard, 1 x iets te enthousiast denk ik aan de rem getrokken want het bakje viel stil op een brug haha na wat gemopper van John toch weer vooruit gekomen want er staat niemand die je even een zetje geeft. Bijna beneden werd er nog een foto gemaakt en die hebben we gekocht als aandenken want zelf foto's maken gaat niet. Maar een aanrader voor mensen met jonge kinderen die daar verblijven om omhoog te gaan.

Terug in het hotel de spullen gepakt en ff bedacht wat we zouden gaan doen want er is genoeg te zien hier. Dus hebben we besloten om de Kaunertaler Gletscherpanoramastrasse (mond vol zeg) te rijden, we hadden er geen verwachtingen van, alleen had ik wat foto's van andere mensen op internet gezien dus het leek mooi.

Het was ook schitterend, mooie uitzichten, vele watervalletjes, koeien langs de weg, murmeltieren, gletschers en sneeuw, mooie meren..

Het was wel een tolweg waar we 22 euro voor moesten betalen maar zeker de moeite waard. Je kreeg een routekaart met daarop nog eens 29 stops waar iets te zien was dit stond aangeven met een bordje en een nummer langs de weg. Helemaal aan het eind van de route eindig je bij een restaurant. In de winter is hier volop te skieen. Er ging nog een stoeltjeslift naar boven en dan had je uitzicht op 3 landen, Tirol (Oostenrijk) Zwitserland en Italie vandaar 3 landenuitzicht. Maar dit hebben we niet gedaan het was al tegen 4en. We hebben wat gegeten in t restaurant, en t begon ook te regenen. Toen we t op hadden weer snel naar beneden onderweg nog gestopt liepen veel beestjes rond, tirolse bergschapen haha wat een nieuwsgierige beesten zeg, met van die flaporen, en toen we naar beneden reden kwamen er zomaar 6 geiten omhoog gesneld langs de auto...en we zagen een groot murmeltier wat langs de weg zat....het was helemaal niet druk dus we zijn op ons gemakje weer naar de uitgang gereden.

Rond half 6 waren we in t hotel, we zijn eigenlijk kort daarna gaan eten wederom bij Steakhouse Bonderosa, smaakte weer lekker. Nog met het bedienstertje gekletst, ze had ook familie en vrienden in NL wonen, zelf kwam ze uit Kroatie...

Ook hier was t gaan regenen en toen we weer naar het hotel liepen, was het niet zo hard gelukkig. In de bar hebben we nog wat gedronken we kregen het eerste rondje gratis van Martin, omdat Guus en zn familie 3 kamers hadden geboekt met de carnavalsweek dankzij ons...was wel lief!!! We hebben nog triominos gedaan want gisteravond is er dat niet meer van gekomen. Nu is het alweer bijna half 12, morgen door naar Frankrijk.