Frankrijk dag 17

26 augustus 2013 - Colmar, Frankrijk

Maandag 26 augustus 2013

Lekker geslapen, werden wakker vd wekker want t zal maar gebeuren dat we te laat voor het onbijt zijn haha. Nou dat waren we niet, het zaaltje zat al zowat vol. Nu zijn er maar 9 kamers in dit hotel dus met de drukte viel het wel mee. We zijn wel de enige nederlanders, naast ons zat een Belgisch stel (vlaams) de rest sprak frans, duits en engels.

Het ontbijt smaakte goed, wel wat minder keuze als in Oostenrijk maar voor Franse begrippen heel goed. Na het ontbijt hebben we zitten brainstormen wat te gaan doen, we wilde naar een kasteel maar er hingen mistwolken en we zagen niet veel dus het zou zonde zijn om daarheen te gaan, dus besloten we naar het Middeleeuwse stadje Colmar te rijden. Dit was ong 25 km, alleen de tomtom stuurde ons naar een weg die afgesloten was en dus moesten we ff puzzelen, lang leve het autoboek, maar het is allemaal goed gekomen. Daar aangekomen hebben we de auto midden in het centrum geparkeerd in de parkeergarage. We zijn wat gaan lopen maar zagen iedereen met plattegrondjes dus op zoek naar de info, toch wel handig dat je weet wat je bekijkt en waar het zich bevindt. Bij de info hadden we keuze uit heel veel talen laten we dit keer de nederlandse nemen, altijd handig. Paar dingen hadden we al gezien en konden we overslaan. Het was echt super mooi al die huizen in verschillende kleuren en met houten balken beslagen. Bij het gedeelte Klein Venetie kon je ook met een bootje door de grachten, maar dat hebben we niet gedaan. Alles was mooi beplant en de bloemen bloeide rijkelijk. We hebben ergens wat gedronken en een dunne pizza samen op. Op ons gemakje wat rondgelopen. We zagen nog een otter in de grachten zwemmen tussen de zwanen die brood gevoerd kregen, was een mooi gezicht. Het was trouwens heerlijk weer hier, graad of 26.

Rond een uur of 4 hadden we t wel gezien en zijn we nog naar een soortgelijk plaatsje gereden alleen veel kleiner, genaamd Riquewhir. Hier was t aardig druk, gisteravond toen we hier gegeten hadden liepen er lang niet zo veel mensen, maar ja toen regende t ook en nu was t warm. We hebben nog een souveniertje gekocht voor in de vitrinekast en lekkere nougat. Deze werd hier gemaakt en je kon er blokken van kopen, we hebben 7 verschillende smaken genomen, erg lekker, buiten op een bankje zitten smullen.

Om een uur of 6 zijn we naar Houssen gereden hier was een Mac en daar hadden we vandaag eens zin in. Smaakte goed, tegen 8en waren we weer in het hotel.

Nu net het nieuws op BVN tv gezien en verder lekker rustig aan en op tijd naar bed een keer, we zijn allebei snotterig en ik heb last van mn oog, die steeds traant als er fel zonlicht op komt.

1. Carry Treffers:
    27 augustus 2013
    Hoi vakantiegangers
    Dat was zeker wel moeilijk kiezen al die verschillende noga !!!!!
    Wat ziet het er daar mooi uit ,zoveel mooie gebouwen en leuke straatjes. Hopelijk is het snotteren vlug over.
    Liefs Pa en Ma.