Mallorca 31 mei 2014

31 mei 2014 - Formentor, Spanje

De klok rond geslapen, wat waren we moe zeg!!

We zijn gaan ontbijten heerlijk buiten in het zonnetje, die overigens flink op mn rug bakte.

Lekker gegeten van alles wat, er zaten nog 2 andere stelletjes en een single man, dus rustig.

Daarna ff met Christina gebabbeld en gelijk gevraagd of we op de dag van vertrek langer in onze kamer kunnen omdat we savonds pas vertrekken en dat was geen probleem tegen een redelijk bedrag.

Nu gaan we zo rijden richting het noordelijkste puntje Cap de Formentor, dus ben benieuwd.

weer thuis:

Nou we hebben het gezien hoor via verschillende dorpjes kwamen we langs de weg een klein kerkje (Crestatx) tegen, hier gestopt en ff binnen gekeken, buiten stond een tentje waar ze oa zelfgemaakt ijs verkochten dus hebben we beide een bakje op, smaakte goed. Geen idee hoe warm het hier is maar in de zon is het wel warm maar denk graad of 23/24.

Bij Port de Pollenca aangekomen begon de route over het schiereiland Formentor. Een mooie 20 km lange route ging slingerend naar het eindpunt waar een vuurtoren stond. Onderweg verschillende stops met uitzichten, waar we natuurlijk gestopt zijn. Bij de vuurtoren aangekomen hebben we wat gegeten en daarna weer teruggereden, omdat het pas half 4 was hebben we nog een weg uitgekozen die dwars door het tramuntana gebergte liep. Bij het plaatsje Lluc hebben we een pelgrimsoord bezocht, al meer dan 800 jaar, kwam het tegen in mn reisgidsje. Kaartje gekocht 3 euro pp en daarmee konden we ook een 3D film (zonder brilletjes??) bekijken en het museum bezichtigen. We hebben rondgelopen en alles bekeken, best de moeite waard.

Tegen kwart voor 6 de route naar huis genomen want om 8 uur moeten we in het hotel aanwezig zijn voor het buffet, want de werkster (die hier vanalles doet) kwam gisteren in gebrekkig engels vragen of we daar gebruik van wilde maken zodat ze het aan de kok zou doorgeven. Via de op 1 na grootste plaats van Mallorca "Inca"' zijn we weer naar Ariany gereden. Damn ons plekje voor de auto was bezet dus op zoek naar een ander.

Het is al 10 voor 8 dus gaan zo hapje eten eens kijken wat we krijgen.

Het eten was best goed, ze hadden vlees en vis, groentes, aardapelen, salades kaas en verschillende soorten ham, lekkere toetjes en vers fruit, je kon wijn nemen en water of fris en nog koffie na en dat allemaal voor 15 euro, koopje!!!

Zijn nu op de kamer, Johnny heeft de tv aangezet en kijkt naar de wedstrijd portugal-griekenland is nog 0-0. (lekker belangrijk haha). Ik ga dit verslagje online zetten voor diegene die t lezen en ook voor onszelf zodat we straks weten wat we allemaal gedaan hebben.

TRUSTEN!!