Kroatië Dinsdag 6 september 2016

6 september 2016 - Plitvica Jezera, Kroatië

Om half 8 ging de wekker pffff t was nog zo lekker in bed, maar ja hadden gezegd dat we om 8 uur zouden ontbijten. T weer is bewolkt met wat druppels en t waait flink.
Op ons gemak het ontbijtje  genuttigd met de andere mensen vd overige kamers en om uur of 9 weer naar de kamer...
We gaan t er zo toch maar op wagen de kant vd meren op te gaan want hier binnen zien we niks haha. Voor mij de derde keer dat ik ze zie en t blijft mooi.

Het was denk een kwartiertje a 20 minuten rijden toen we de parkeerplaats 2 van de plitvice meren opreden. Parkeerkaartje uit de automaat genomen geregistreerd op kenteken, kennen ze hier ook al haha. Het was al aardig druk wat ons verbaasde aangezien het weer niet super was, maar misschien meer dezelfde gedachten.
Ff zoeken tot we tussen de boomstronken een plekje zagen waar we de auto kwijt konden, aardig wat Nederlanders tussen zien staan... Toen naar voren gelopen om een entree ticket te halen, 110 kuna pp ( 14,50 euro). Zo dat was in de pocket nu richting het water, wat nog best een stukje lopen was... We hebben het treintje genomen richting station 3, wat ons op t hoogste gelegen gedeelte afzette, zodat we vandaaruit naar beneden moesten lopen en niet andersom. De route ging over houten vlonders langs en over de meren. Het was bewolkt maar wel droog, jippieeeee.
Toen we bij het mooiste gedeelte waren aangekomen, de watervallen, ging t plenzen, maar goed dat mocht de pret niet drukken. Als echte "die hards" gewoon foto's maken haha jammer dat t blauw groene water wat minder op valt bij bewolking en regen als bij zonneschijn. Het werd weer droog en we hebben op ons gemak rondgelopen. Toen we bij de bootjes uitkwamen waar je weer mee naar de overkant kon varen of naar een ander gedeelte, begon t me toch te gieten dat we allebei zoiets hadden van laat de grootste waterval maar zitten. We hebben die ooit al gezien en komen nog wel x terug met mooi weer.
Tijd voor een wc stop en daarna wat te eten en een warme koffie om de klamme handen wat op te warmen, alhoewel t maar 12 graden was, was t niet koud, maar door die zeikregen had ik koude handen gekregen.
We hebben nog zitten brainstormen om iets anders te gaan bekijken maar eigenlijk door t slechte weer hadden we geen zin meer.
We zijn richting de auto gelopen door t miezerweer en na tig traptreden pffff waren we weer bij de kassa's aangekomen. De parkeerticket betaald en op zoek naar de auto.
Rond drie uur waren we weer "thuis" .  Toch een dikke 12.000 stappen gedaan, niet slecht voor die paar uurtjes.
Tablets tevoorschijn gehaald en kijken op internet voor morgen, wat we zullen gaan doen. Sibenik of de Krka watervallen, hangt van t weer af.
Verder ff bed gehangen wat chips gegeten en straks eten bij hetzelfde tentje als gisteren.
Wederom de foto's van de mobiel.

1. Don:
    6 september 2016
    Het ziet er schitterend uit, jammer van dat klote weer.
    Maar jullie vermaken je toch wel.
    Wij zullen duimen voor meer zon!
  2. Carry Treffers:
    6 september 2016
    Wat een mooie foto's jammer dat het weer niet mee zit ik zal heel hard duimen voor mooi weer.
    Het eten ziet er lekker uit.
  3. Wim en Annette:
    Hallo John en Mirjmam

Genoten van jullie reiservaringen.
    Jammer van het weer,
    Jullie laten je er toch niet, van weerhouden
    Al wat uitgezocht voor morgen??
    Gr