Kroatie vrijdag 9 september 2016

9 september 2016 - Makarska, Kroatië

Vannacht om uur of 4 werd ik wakker wat was t warm op onze slaapkamer, niet normaal. John was ook wakker en heeft de airco aangezet in de kamer en met de slaapkamer deur open werd t daar ook koeler.... Daarna nog heerlijk geslapen tot half 9.
John ging later broodjes halen en voor onze deur lag een Tupperware doosje met pancakes gemaakt door Renata met een briefje erbij dat we ervan moesten genieten.
Dus ze was t niet vergeten haha.
We hebben op ons gemakje ontbeten en zijn pas om half 1 op pad gegaan met de auto, een rit richting het zuiden langs de adriatische kust. De temperatuur was heerlijk warm maar de zon liet zich nauwelijks zien dat was dan weer jammer, Dan heeft t water een veel mooiere kleur als t nu was, zo donker. Maar de route was schitterend, jammergenoeg wel weinig parkeerplaatsen onderweg waar je iets van t uitzicht zag, vaak stonden er dikke bossen omheen en dan zag je geen bal.
Heb niet zoveel foto' s gemaakt vandaag.
We zijn tot de plaats Makarska gereden, maar ik vond t hier er niet uitzien, helemaal geen leuke plaats, dus we zijn weer omgedraaid. Kan best zijn dat aan de kust het wel mooi is hoor, maar daar zijn we niet eens meer heen gereden.
We zouden ook maar tot deze plaats rijden anders waren we denk in dubrovnik uitgekomen hahaha
Wij de auto gedraaid en weer terug , we hadden gezien dat er iets te bezichtigen was van een heilig iets, "Svetiste Vepric". Een grote parkeerplaats, waar bijna niemand stond, een geluk denk ik dan... Stukje lopen en we kwamen bij een grot met een mariabeeld, kerkje, allemaal biechthokjes op een rij en verder wel mooi aangelegd parkje, soort van bedevaartplaats. Op internet las ik dat het een kopie van Lourdes is, maar of dat zo is geen idee, daar ben ik nog nooit geweest. Er zaten verschillende mensen allemaal te bidden... We zijn rondgelopen wat foto's gemaakt en weer weggegaan. We hebben weer de kust route teruggereden tot het plaatsje Omis, maar hier was het erg druk en we zagen nergens een P voor de auto, toch ff een foto kunnen maken, daarna niet meer langs de kust gereden maar het binnenland ingegaan voor de laatste 12 km naar Stobrec, waar wij zitten. Ff naar de supermarkt voor een flesje wijn voor de eigenaars omdat ze cake en pancakes heeft staan maken voor ons, kwamen we nog de man van het restaurant Kasa tegen waar we gisteravond heerlijk gegeten hebben. Hij herkende ons nog en riep.
Verder hebben we nog in de adriatische zee gestaan, was trouwens best koud.
Toen richting app. kwamen we Josko met z'n vrouw in de auto tegen die ff stopte en een praatje maakte.
We moeten m morgenvroeg appen als we willen vertrekken. We hebben gekeken maar de route terug naar Mozsgo is qua km het kortst door Bosnië en qua tijd door Kroatië. Dus we doen het laatste maar, we hebben t niet zo staan op Bosnië.
Als t haalbaar is zijn we weer op tijd in Hongarije om de wedstrijd van SV Capelle te beluisteren op de radio net als vorige week, wel raar om je eigen vader te horen praten. John had t helemaal uitgevonden hahaha. Waar een tablet al niet goed voor is.

Straks nog hapje eten bij hetzelfde tentje als gisteren dat is dichtbij en goed bevallen.
En dan op tijd naar bed want denk dat we morgen om 7 uur wegrijden.

1. Carry Treffers:
    9 september 2016
    Mooie foto's en de pannenkoekjes zien er ook goed uit jullie treffen het nog al eens TREFFERTJES.
  2. Netty:
    10 september 2016
    Mooie reisverslagen. Geniet van jullie vakantie mn lievekes!!!

Gr. Netty