Denemarken, zondag 1 juni 2008

1 juni 2008 - Hornbæk, Denemarken

Supermarkt 289,42 (euro 38,73)

Supermarkt koeken 50,50 DKK (euro 6,77)

Eten Bertrams in Hornbæk 566 DKK (euro 75,98)

Ijsje 72 DKK (euro 9,66)

Was al erg vroeg licht half 4 ofzo, we zijn er om 9 uur uitgegaan…t hoeslaken heeft t gehouden maar t was best warm op de kamer…ff gedoucht en daarna de broodjes de oven in, koffie al aangezet.

Don & Carry zaten al buiten in t zonnetje, we hebben t tuinstel buiten neergezet en zo lekker in de zon ontbeten. Daarna hebben we de auto gepakt en zijn we naar Rågeleje gereden naar het strand. Hier was t lekker rustig. Het was al heerlijk weer, rond de 25 graden. We hebben een stukje langs t strand gelopen ff nog t water gevoeld met de voeten en wat mooie stenen gezocht voor thuis.

Om kwart voor 1 hebben we de auto weer genomen en zijn we richting het Arresǿ meer. In Tibirke zijn we gestopt bij een kerkje op het kerkhof liep een ree….De camera stopte ermee dus we konden m niet filmen. Bij Asserbo waren de Asserbo slotsruin, deze waren omgeven door een windgeteisterd bos en van het fort uit 1663 was niet veel meer over. Weer in de auto zijn we door allerlei plaatsjes rond het Arresǿ meer gereden weer bij t huisje zijn we naar de supermarkt gegaan, hier hebben we nog wat boodschappen gedaan en nog gebak/koek meegenomen. In t huisje koffie gezet en buiten koffie gedronken met de koek, smaakte lekker….ik heb mn boek erbij gepakt en ben er in begonnen (Schone handen een thriller) heerlijk in t zonnetje.

Rond half 7 zijn we naar Hornbæk gereden om te eten dit was een half uurtje rijden, hier in de buurt zit niet  echt veel. We zijn door t plaatsje gelopen naar t haventje hier was wel een tentje waar je allerlei vis met friet kon eten, maar dit hebben we toch niet gedaan want John lust geen vis. Bij een tentje café Bertrams zijn we wat gaan eten,maar de kaart was erg karig. De burgers waren al op en verder hadden ze nog nacho’s, steak en uitsmijter en broodje kip of zalm, de mannen gingen voor t vlees en de vrouwen voor t broodje gerookte zalm t smaakte erg lekker ondanks de weinig keuze. (566 DKK) daarna zijn we naar t ijstentje gelopen waar ze heerlijk Italiaans ijs hadden. Ik had met karamel mmmmmmm. Lopend naar de auto hebben we dit opgegeten. OP de terugweg was de zon al goed aan t zakken en t zag er erg mooi uit dus bij Rågeleje aan t strand waar we vanmorgen waren zijn we gaan kijken naar de zonsondergang. Dit lag vlakbij ons huis. Dit was supermooi om te zien…op de terugweg naar de auto kwamen we een hollandse jongen uit Leerdam tegen hier hebben we wel een half uur mee staan praten hij zat hier voor zn werk, tot de muggen ons begonnen te steken en t toch wel fris werd, rond half 11 waren we weer thuis… de mannen zitten naar Bodega de Julian op tv te kijken eenCanarisch muziekprogramma, waar Don thuis ook wel eens naar kijkt via de schotel.

Denk niet al te laat naar bed heb nu al slaap eigenlijk, komt vast door de zeelucht ;))