Vrijdag 1 september 2023

1 september 2023 - Nardò, Italië

Vanmorgen om 6 uur ging de wekker. Om iets over half 7 kwam Jolanda Konings ons ophalen, daarna zijn we Johan en Manon op gaan halen en toen op naar Eindhoven.

We waren er snel want er was geen file.  Jolanda moest om 9 uur weer in Sprang-capelle zijn daarom zijn we zo vroeg. Omdat we pas om 5 over 11 vliegen en het nog vroeg is zijn we eerst ff gaan zitten. Om 5 over 8 konden we pas de koffers droppen, Johan was dit even gaan vragen. Dit ging lekker vlot alles gaat via de computer tegenwoordig.  Toen door de douane, dit ging ook al snel alleen mijn handbagage en Johns handbagage ging in een aparte rij weg van de andere bagage.  Er kwam een jongen aan die moest onze tablets zien, hij ging toen met zo’n papiertje erover en stopte het toen in een apparaat. Net als je op tv ziet bij border security als ze op drugs testen… pfffff gelukkig geen rood vlak…. Wij mochten gaan. Bij de Starbucks een koffie met wat lekkers genomen. Hier hebben we gezeten tot we moesten boarden.  We zagen ons vliegtuig landen van Ryanair. Buiten regende het pijpenstelen en wij stonden in een lange rij daar te wachten tot we erin mochten. Gelukkig wel overdekt. In het vliegtuig zaten we op rij 16 EF en 17 DE met extra beenruimte.

Het was maar 2 uur en 10 minuten vliegen. Het was een rustige vlucht. De zon scheen toen we geland waren, 30 graden, de koffers hadden we zo en toen was het zoeken naar het autoverhuurbedrijf.  ( Noleggiare) We moesten wel een stukje met de koffer lopen. Daar was onze knalblauwe Ford station. Alle bagage kon mooi achterin. Er zat nog een ouder Nederlands stel, die geen huurauto meekregen, omdat de boeking op zijn naam stond maar de creditcard op haar naam. En dat moet op dezelfde naam staan. Hoe dat afgelopen is weten we niet want wij gingen rijden. Hebben ze nog even succes gewenst. We hebben een TomTom in de auto dus ingesteld op het adres van ons verblijf bij Nardo. Toen we er bijna waren stond er politie op de rotonde en wenkte ons met een stopbord dat we moesten stoppen. Hij moest het rijbewijs van John hebben en onze paspoorten, die nam hij mee en die werden in de auto gecheckt, waarop? Geen idee. Ff later kwam hij terug en mochten we doorrijden.  Miepie stuurde ons weer door een onmogelijk weggetje, met zand en stenen en kuilen, maar we kwamen vlakbij het verblijf ( mediterrane Residence) uit, na helemaal door elkaar geschud te zijn. Er loopt gelukkig ook een normale weg naar toe. (Sp112)

Het meisje (Claudia)  aan de receptie liet ons alles zien en wij kregen  kamernummer 4 en Johan en Manon nr 5, naast elkaar dus We hebben de spullen uit de auto gehaald en hebben ons omgekleed en zijn bij het zwembad neergeploft. Eerst lag er niemand en nu kwam ineens iedereen. Er zitten wel  veel wespen en vliegen. Johan liep zonder slippers en trapte in een wesp. Hij zit nu met zijn voet omhoog en smeert er steeds spul op, gelukkig zwelt hij er niet van op.

Er staat hier een automaat waar je flesjes water en blikjes drinken kunt trekken. Dat zijn nog eens leuke prijzen 0,50 cent en 1 euro, zakje chips 70 cent….

Manon heeft een aantal keer in de jacuzzi gezeten. Om een uur of 6 zijn we naar binnen gegaan. In de hal waar onze kamer aan grenst staan een paar banken waar je lekker in kunt zitten, dit hebben we nog ff gedaan. Daarna een douche genomen en om half 8 vertrokken richting Nardó naar restaurant “Gli Artigiani”. Lekker gegeten hier alleen van de stoeltjes hadden we een houten kont gekregen toen we weer naar huis gingen.  Om een uur of 11 waren we thuis en zijn we gelijk naar de kamer gegaan, we zijn allemaal moe.

Morgen weer een nieuwe dag.

1. Arjan en Diana:
    Dag allemaal,
    Leuk om weer te lezen. Heel veel plezier deze dagen en vooral genieten. Beterschap voor Johan, hopelijk niet te veel last van.
    Groetjes, Arjan & Diana
  2. Astrid, Bart en de kids:
    2 september 2023
    Gelukkig is de reis vlot verlopen. En aan de foto's te zien is het er zeer goed vertoeven. Veel plezier allemaal. Geniet van jullie welverdiende vakantie.
  3. Carry Treffers:
    2 september 2023
    Hallo allemaal, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Wat een mooie foto's alles ziet er heel gezellig uit. Nu heerlijk genieten van de vakantie. Groetjes Pa & Ma.
  4. Patrick en Monique Pruijssers:
    Fijne vakantie!
  5. Patricia:
    2 september 2023
    Leuk om jullie reis weer te kunnen lezen. Heel veel plezier en gezelligheid
    Groetjes van patricia
  6. John en Mirjam:
    2 september 2023
    Bedankt allemaal we gaan er zeker van genieten
  7. Jo:
    2 september 2023
    Leuk hoor. Veel plezier de komende tijd.