Zaterdag 9 september 2023

9 september 2023 - Capo Vaticano, Italië

Vanmorgen het laatste ontbijtje hier. Om iets over 10 zaten we in de auto naar ons volgende verblijf.

We hebben gekozen om via de snelweg te gaan ipv binnendoor te rijden. Dit was wel wat km meer maar qua tijd maakte het niet veel uit. We zijn onderweg een paar keer gestopt. Het laatste stuk toen we van de snelweg afkwamen reed er een touringbus voor ons, die reed me toch traag. Bij iedere rotonde remde hij af en stond zowat stil met het gevolg dat er een hele stoet achter aan reed. Af en toe kwam er een auto met hoge snelheid voorbij gescheurd om in te halen. Levensgevaarlijk net voor een bocht of een heuvel. Gelukkig ging de bus er bij Tropea af. Tegen 5en waren we bij het hotel.

Een grote parkeerplaats waar we de auto kwijt konden. We zijn naar de receptie gelopen. We kregen uitleg over alles en werden met een golfkarretje naar de auto gebracht voor de bagage. De koffers werden erop geladen en wij de vrouwen mochten zitten. Wij hebben kamer 137, Johan en Manon 144. Het was bloedheet hier er stond amper een zuchtje wind. Toen we geïnstalleerd waren zijn we richting zwembad gelopen onderweg kwamen we langs de receptie en hebben vastgelegd hier te eten om half 8. Bij de bar bij het zwembad hebben we wat gedronken. De zon ging onder wat een mooie gloed gaf met op de achtergrond de vulkaan de Stromboli.

We zijn daarna gelijk gaan eten. John en ik hadden varkensvlees in dunne plakken gesneden. Manon had soort van gepaneerde kip en Johan kreeg spaghetti met schaaldieren, dit had hij niet besteld. Achteraf dus wel, maar goed hij gezegd dat hij allergisch is voor alles wat uit het water komt. Gelukkig deden ze niet moeilijk en kreeg hij hetzelfde als John en ik. Daarna nog een ijsje en koffie beneden genomen.

We waren moe van zo’n lange rijdag dus richting kamer gegaan.

Morgen weer een dag

1. Jo:
    10 september 2023
    Mooi genieten maar weer, jullie 4tjes.
  2. Zus van Ierland:
    10 september 2023
    Een flink ritje geweest pfff. Maar de moeite waard heb ik wel gezien vandaag haha 🤫