Donderdag 7 september 2023

7 september 2023 - Alberobello, Italië

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Alberobello, de trulli huisjes. Vorig jaar zijn we hier ook geweest maar Johan en Manon hebben dat gemist. Dus gaan we opnieuw een kijkje nemen.

Rond een uur of 12 waren we er. De auto geparkeerd voor 6 euro en het lopen kon beginnen. Ik had het idee dat het minder druk was als vorig jaar. Het was zonnig 29 graden en een licht windje. We zijn door de straatjes gelopen en bij een restaurantje waar we vorig jaar ook zaten zijn we nu weer gaan zitten hier hebben we wat gegeten en gedronken. Het zat helemaal vol. Daarna zijn we door verschillende straatjes gelopen omhoog en omlaag. We zijn nog naar de B&B gelopen waar we vorig jaar zaten om het te laten zien. Na een tijdje hadden we het wel gezien hier en zijn weer teruggegaan naar Nardo. Het is bloedheet in de auto de airco maakt overuren.

We zijn nog gestopt om te tanken langs de snelweg. Later zijn we nog een keer gestopt en hebben een koffietje op met een ijsje.

Om een uur of 5 waren we thuis en hebben toen geluierd. Om 8 uur hadden we afgesproken te gaan eten in hetzelfde dorpje als gisteren Santa Caterina.

Bij het restaurant waar we wilde eten stond veel op het menu wat uit het water kwam, dus we gingen voor safe. Pizza en een lasagne van aubergine. Bij de ijstent aan de overkant nog een ijsje op en toen weer terug naar onze B&B.

1. Carry en Don:
    8 september 2023
    Was dus weer een mooie dag zo te zien, en wat warmte betreft zijn we een beetje jaloers op jullie. Hier wordt het dik 30°, maar ja, we zullen maar niet klagen. Geniet er nog maar van!
  2. Zus van Ierland:
    9 september 2023
    Kan maar niet genoeg krijgen van die huisjes. Zo mooi!!