Rhodos Donderdag 25 mei 2017

25 mei 2017 - Lachania, Griekenland

T was weer een kort nachtje, als je dan eindelijk slaapt gaat de wekker.... kwart voor 3 zaten we in de auto richting Schiphol, hier waren we een uurtje later. Ipv lang parkeren hebben we voor valet parking gekozen, dit was net zo duur, aangezien ik vergeten was te reserveren voor smart parking (how smart )...dus in de bocht bij terminal 2 en 3 de auto afleveren en als t goed is staat ie daar over een week weer klaar. We moesten nu alleen wel teruglopen naar terminal 1. Ingecheckt waren we al dus de koffers moesten nog afgegeven worden, het was me toch druk niet normaal.... nog nooit gezien zo vroeg op de morgen. Het ging allemaal vlot en we waren zo aan de beurt, reed er nog iemand tegen m'n hiel aan met een karretje, bleek t Gabriella van Utopia te zijn ( de kijkers onder ons weten wel wie zij is), ze zei sorry mevrouw tegen mij haha. De welbekende bodyscan ging ook goed, wederom zonder kleerscheuren ervan af  gekomen. Wel ging de rugzak de verkeerde band op en die werd grondig nagekeken vanalles werd eruit gehaald en opnieuw door de scan gehaald. Pfew niks aan t handje, maar dat wisten wij al....

De magen begonnen te knorren dus tijd voor een hapje en een koffie. Overal zat t bomvol...boven dan maar gezeten bij een  (nep) boom hier was nog plek op een bankje. Koffie met een broodje bij t naastgelegen tentje gehaald.

Om half 6 zijn we naar de gate (D83) gelopen dit was nogal een eindje, om kwart voor 6 was t boarden. We zitten rij en stoel 7A/B. Het is 3 uur en een kwartier vliegen maar we hebben eerst een kwartier moeten taxiën. Iets over half 7 zaten we in de lucht de zon brandt op t raampje dus heb t schermpje dicht gedaan...John ligt een dutje te doen en ik denk dat ik zo m'n ogen ook maar even sluit. Ze roepen net om dat ze met eten en drinken langskomen.... dan blijven we nog maar ff wakker haha.

zo de vlucht is verder goed gegaan heb bijna de hele rit liggen slapen. Om kwart voor 11 ( Griekse tijd, is hier een uur later) zijn we geland. De koffers hadden we zo en bij t autoverhuurbedrijf Hertz stond niemand.... omdat we alle gegevens al online ingevoerd hadden scheelde dat weer werk. Buiten 60 m naar links stond iemand klaar bij de huurauto. We hebben een rode Seat Ibiza.  De jongen liep een rondje om de auto om te kijken voor schade, nou hij bleef rondjes zetten op z'n papier haha overal krasjes, ik zei tegen m zet er maar één grote cirkel omheen haha.

Hij vroeg waar we heen moesten en legde uit hoe we konden rijden maar ik had de beschrijving ook bij. Dus deze trip zonder TomTom, maar t is een klein eiland dus dat komt goed. Onderweg alvast wat water ingeslagen want de temperatuur liep naar 25,5 graden, we hadden ondanks de airco toch dorst. Manneke vd supermarkt sprak goed Engels en was heel behulpzaam.

Bij Lindos zijn we verkeerd gereden, we zaten zo te gapen naar t mooie uitzicht op de berg met akropolis ( ja die hebben ze hier ook) en t blauwe baaitje, dat we de hele afslag gemist hebben, stukje omgereden, maar dat was gelukkig niet zo lang en we kwamen weer op de juiste weg uit waar we eigenlijk op moesten zitten... eindelijk zagen we Lachani na een dik uur gereden te hebben, de witte villa's stonden al aangegeven en zo kwamen we uit bij t complex. De receptie was zo gevonden twee aardige vrouwen (Marina en Irini) die ons wegwijs maakte en Irini die het huis liet zien. Echt heel mooi, alles wit met grijs, leuk zwembad met ligstoelen en overkapping met zitje, mooie keuken, leuke living, twee slaapkamers met elk een tv, twee badkamers..boven nog een groot balkon met uitzicht, kortom net zoals op de foto's van de site. Denk dat we t hier wel ff kunnen volhouden.  T weer zou goed zijn komende week want de afgelopen dagen was het stormachtig volgens Irini en meestal als dat voorbij is duurt t weer ff voor t weer is, dus we zullen t zien in ieder geval schijnt de zon volop en waait t niet zo hard.

Nu ff m'n koffer leegruimen en de zon in.... tot later

John is nog naar een dorpje ( Gennadi) verderop gereden om wat te halen bij de bakker en daarnaast zat een grotere supermarkt dan hier in t dorpje en volgens Irini ook goedkoper dus maar gelijk wat ingeslagen.  We hebben gegeten en

Kregen allebei een dipje dus ff plat op ons bedje buiten. Nu is t ondertussen bijna 18.00 uur ik zou goed naar bed kunnen maar dat doen we maar niet. Zo eerst maar eens douchen en dan een hapje eten bij Platanos en daarna op tijd m'n bed in, t was een lange dag.

1. Don:
    25 mei 2017
    Dat viel allemaal dus nog niet zo heel erg tegen volgens mij, en de foto's beloven veel moois! Geniet zoveel mogelijk!
  2. Mirjam:
    25 mei 2017
    Nee gelukkig ging alles soepel vandaag. Jullie ook een fijne vakantie en geniet er ook van hè.
  3. Carry Treffers:
    25 mei 2017
    Zo dat is al een heel verhaal voor de eerste dag en zo te zien wordt dat genieten van de week.
    Heb alles ingepakt en nu even uitblazen, want heb het er warm van gekregen.
  4. Arjan & Diana:
    25 mei 2017
    Mooi dat de reis goed is gegaan, nu heerlijk genieten samen.
    liefs Arjan & Diana ❤️
  5. Astrid, Bart en de kids:
    25 mei 2017
    Goed om te lezen dat jullie vakantie alweer goed is gestart. Heel veel plezier daar. Geniet ervan. Groetjes Astrid, Bart, Myrtle en Yannic
  6. Netty:
    26 mei 2017
    Ik wist al dat je vakanties goed voorbereid. Je moet bij een vakantieburo gaan werken.
    Mooie foto's en het filmpje is ook heel leuk.
    Geniet ervan m'n lievekes!!!
  7. Mirjam:
    26 mei 2017