Oostenrijk Maandag 20 augustus 2018 zillertal

20 augustus 2018 - Zillertal, Oostenrijk

Wederom een goede nacht gehad, kwamen er pas tegen 10en uit. John is broodjes gaan halen, ik de tafel gedekt. Lekker ontbeten en rond de middag op pad gegaan richting het Zillertal. Hier waren twee mooie routes die we wilde rijden, de eerste was de Zillertaler Höhenstrasse. Miepie ingesteld en richting Kaltenbach gegaan, 30 graden gaf de auto aan. We moesten eigenlijk ook nog tanken maar ach 200 km konden we nog met de tank rijden, dus dat moet wel lukken......dus eenmaal slingerend omhoog bij de Zillertaler Höhenstrasse konden we nog maar 48 km rijden....dat komt natuurlijk door T omhoog rijden, we stegen heel snel en John bleef maar doorrijden...op een gegeven moment toch maar omgedraaid want om daar ergens te stranden op die kei smalle weg, zagen we niet zitten. Leer voor de volgende keer, met volle tank omhoog...

De straat was zo smal dat we steeds in inhammetjes moesten wachten op tegenliggers anders kon je niet langs elkaar heen en dan geen vangrail op sommige plekken, best eng en we zaten al vrij hoog..... eenmaal weer beneden in T dal getankt. En toen op naar de andere route, deze lag richting Mayrhofen/Ginzling. De schlegeis  alpenstrasse. De route was mooi alleen je kon moeilijk stoppen. Op een gegeven moment moesten we tol betalen (12,50 p auto). Het stoplicht stond op rood we moesten nog 5 min wachten en toen konden we de weg op. Dit was voor de tunnels waar maar 1 rijbaan was dus de tegenliggers moesten wachten tot zij groen licht hadden voor de terugweg. Dit was maar een stukje niet de hele route gelukkig.

Nog gestopt voor foto van waterval, heel veel stonden er droog. De rivier ook bijna droog, wel jammer...aan T einde van de weg stond er een enorme dam, die het stuwmeer aan de andere kant tegenhield. Auto geparkeerd en de dam overgelopen. Erg mooi met uitzicht op de sneeuw die nog op de bergen lag. Het was hier een graad of 22 met soms wat wind.

Bij t restaurant nog wat gedronken en John een goulashsoepje.

De weg weer terug gereden en binnendoor naar Wörgl gegaan dit was ongeveer anderhalf uur rijden,hier aangekomen bij de Mac wat gegeten en nu lekker in de stoel voor de tv, straks de caravannetjes kijken ( we zijn er bijna).

Tot morgen!

PS bij video staan ook een paar filmpjes

1. Arjan & Diana:
    Super mooi zeg!! De filmpjes kan ik niet vinden ? 😘😘
  2. Arjan & Diana:
    Filmpjes gevonden 👍🏻👍🏻
  3. Don:
    21 augustus 2018
    Mooie foto's en filmpjes. Nog even tussen de mieren zitten buurten? Indrukwekkend gebied!
  4. Don:
    21 augustus 2018
    Mooie foto's en filmpjes van een indrukwekkend gebied! Nog even tussen de mieren zitten buurten?
  5. Carry Treffers:
    21 augustus 2018
    Prachtig gebied en zulke mooie foto's en filmpjes en bij de mieren net als in we zijn er bijna .
  6. Mirjam:
    21 augustus 2018
    Dat mierenfilmpje is van vorig jaar haha