Oostenrijk Dinsdag 21 augustus 2018 grossglockner

21 augustus 2018 - Großglockner, Oostenrijk

De wekker ging af om kwart over 8, de planning is om naar de grossglockner te rijden, dus op tijd eruit....leek of we nog maar net in bed lagen haha. Ontbijt op en vertrokken richting het mooie gebied. 1 uur en 20 minuten zei miepie. We hebben geen snelweg dus vandaar eindje tuffen maar ach we hebben vakantie hè.

Volgens de cijfers van favoriete vakantiebestemming van Nederlanders staat Oostenrijk niet in de top 3 maar denk dat wij vandaag wel meer dan 100 nlers tegengekomen zijn op de weg, echt niet normaal.

Aangekomen bij de tolpoortjes van de hochalpstrasse moesten we 36 euro betalen, prijs is flink omhoog geschoten in die jaren, maar alles is dan ook goed onderhouden. We hebben de 48 km lange slingerroute tot het eindpunt gemaakt. Auto in de parkeergarage gezet en eerst een wc opgezocht daarna wat gedronken en gegeten en toen naar buiten voor het mooie schouwspel. Er lag nog sneeuw op de toppen van de grossglockner en de johannesberg waar je op keek. Ondanks dat we zo hoog zaten brandde de zon goed op ons gezicht. Het was hier 15 graden. We hebben nog gezocht naar murmel dieren maar we zagen er 1 ver weg die ook nog eens wegdook toen er een familie vlak langs gestampt kwam.... dank je wel mensen!!

We hebben de auto weer gepakt en na een klein stukje rijden hingen er mensen over de railing met hun fototoestel dus wij stoppen, wat een geluk net 1 plekje vrij... en ja hoor murmel dieren die net wat worteltjes hadden gehad dus zaten te smullen. Mooi voor ons nu konden we ze vastleggen op de foto.

Daarna zijn we de route weer teruggereden, we kwamen weer langs t hotel waar ik 37 jaar geleden gezeten heb. T wordt steeds langer geleden haha. Hotel Römerhof in Fusch. Mn eerste en enige wintersport vakantie.  Tuurlijk moest John dit even vastleggen voor in de iertjes app.

Daar op de parkeerplaats hebben we de sigmund thun klamm in Kaprun in de miep ingesteld, dit was 20 min rijden al richting huis... kleine klamm oftewel uitgesleten kloof waar water door kolkt. Nu was er vanwege de langere droge periode niet zo veel water, maar wel leuk om een stukje doorheen te klauteren over houten bruggetjes en trapjes. Na 50 Min stonden we weer bij de auto en zijn we naar ons appartement gereden. Thuis aangekomen ff opgefrist en gaan eten. John had een entrecote en ik spareribs. T smaakte weer heerlijk.

Nu is t half 10 zo maar naar huis nog ff zitten en slapen!!!

1. Don:
    Alweer een top dag dus!
  2. Carry Treffers:
    22 augustus 2018
    Prachtige tocht gehad zo te zien aan jullie foto's .
  3. Mirjam:
    22 augustus 2018
    Ja was een mooie lange dag!!