Oostenrijk donderdag 23 augustus 2018 Rattenberg

23 augustus 2018 - Rattenberg, Oostenrijk

De ochtend weer heerlijk relaxed doorgebracht en vanmiddag de auto gepakt en richting de Achensee gereden, dit was denk een half uurtje rijden, helaas toen we daar aankwamen, hing er een donkere lucht boven het meer, dus van t mooie blauwe water was weinig te zien... het begon ook te donderen, terwijl de temperatuur lekker was. We hebben even staan kijken op het enige uitkijkpunt langs t meer en zijn toen teruggereden naar Rattenberg. De kleinste stad van Oostenrijk heeft een schilderachtige ligging tussen de Inn en de Schlossberg.

Het middeleeuwse voetgangersgebied omvat gerestaureerde herenhuizen en kenmerkt zich door de vele glasbedrijven. Hierdoor kreeg Rattenberg bekendheid als glasstad. We hebben hier wat rondgelopen, maar t was echt klein, wel leuk om te zien. We zijn de kerk nog in geweest, de burchtruïne was gesloten, althans we zagen nergens een opening om erheen te gaan en er liepen ook geen mensen boven...

Toen maar richting de auto gelopen en kwamen we erachter dat we eigenlijk een parkeerkaartje hadden moeten kopen, maar dat hadden we dus niet gezien toen we aankwamen. Gelukkig geen prent achter de ruitenwisser.

Verder in Wörgl nog bij de mediamarkt gestopt en even doorgelopen, maar ze waren de winkel aan T herinrichten dus veel lege plekken.

Toen op naar huis, hier eerst ff bank gehangen en gaan eten bij Glennies, het was weer super lekker, ( beide entrecote) nog met de kok Arthur staan praten, zn vrouw  Esther waren we vanmiddag in Rattenberg nog tegengekomen. Jolanda liep ook mee te helpen, daar ook nog tijd mee gekletst. We gingen als laatste weg.

Nu relaxen en uitbuiken haha...

Ondertussen is t het hier wel gaan regenen en dat geven ze morgen ook aan, nou ja we zien t wel wat het weer dan is en wat we gaan doen.

1. Netty:
    23 augustus 2018
    Hier regent het ook. Leuke verhalen die je schrijft 😘
  2. Don:
    24 augustus 2018
    Jullie vermaken je wel, geniet er nog maar van.